11.Magyar Nagydíj
Ricciardo nyerte az elképesztő izgalmakat hozó Magyar Nagydíjat!
Daniel Ricciardo két körrel a leintés előtt vette át a vezetést és győzött a frenetikus izgalmakat hozó 29. Magyar Nagydíjon.
Az ausztrál élete második futamgyőzelmét aratta a Hungaroringen, miután alig két körrel a kockás zászló előtt az első kanyarban bevetette magát a kétszeres világbajnok Fernando Alonso Ferrarija mellé és átvette tőle az első pozíciót.
Rettenetesen kopott gumikon Alonso képes volt megőrizni a második helyet az újabb boxutcai rajtát követően ismételten nagyszerű felzárkózást bemutató Lewis Hamilton ellen.
A minden bizonnyal az év legmozgalmasabb versenyének alaphangját a rajt előtt lezúduló, özönvízszerű eső adta meg. A pálya még bőven a rajt után is vizes maradt és nagyon lassan száradt fel. A mezőny a köztes esőgumikon vágott neki a futamnak.
Az első körök kaotikusak voltak. A pole pozícióból induló Nico Rosberg megőrizte az első helyét, Hamilton azonban kipördült a második kanyarban és kis híján leszakította az első vezetőszárnyát. Rosberg mögött Bottas, Vettel, Alonso, Button és Ricciardo következett.
A 9. körben az újonc Marcus Ericsson nagy sebességgel a gumifalnak ütközött a 3-as kanyar kijáratánál, minekutána a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót. Mindenki kihasználta az alkalmat, hogy slick gumikra váltson – kivéve a McLaren-versenyzőket. A wokingiak az újraindítás után gyorsan rajtavesztettek: Button a zöld zászlónál még visszavette a boxban elvesztett pozícióját Ricciardo ellen, két körrel később viszont ismét ki kellett állnia, így eltűnt a süllyesztőben.
A McLarenek visszaesése után néhány környi adok-kapok után Ricciardo, Massa, Alonso, Vergne, Rosberg, Vettel és a felkapaszkodó Hamilton sorrendjében folytatódott a viadal.
A 23. körben aztán ismét a biztonsági autó ideje következett, midőn Sergio Pérez megcsúszott az utolsó kanyar még vizes szegélykövén, és a boxfalnak vágta a Force Indiáját.
Az újabb alkalmat már csak Ricciardo és a két Williams használta ki gumicserére, akik így átmenetileg visszaestek a mezőnyben.
Az újraindítás után Alonso került az élre, mögötte pedig Jean-Éric Vergne feltartotta az üldözőket. Az utóbbin átjutni képtelen Rosberg inkább kiállt kereket cserélni, Hamilton előtt pedig szabaddá vált a pálya, ugyanis Sebastian Vettel lemásolta Pérez korábbi megpördülését (épp csak a címvédő centikkel elkerülte a falat), a toro rossós pedig megadta magát a Mercedesnek.
Mindeközben hátrébb Valtteri Bottas feltartotta Rosberget, így amikor Hamilton is kiállt, bajnoki riválisa elé tudott visszatérni a pályára.
Az élmezőnyből már csak Alonso kerékcseréje volt hátra, s miután ez is lezajlott, Ricciardo, Massa, Alonso, Hamilton és Rosberg volt az első öt sorrendje.
Massa abroncsai azonban nem bírták az iramot, az utolsó körök felé közeledve pedig Ricciardo és Rosberg is úgy döntött, hogy új szett lágy keveréket vételez a szervízúton.
Ezzel megkezdődött a hajsza, amelyben a legkopottabb gumikkal közlekedő Alonsóra előbb Hamilton, majd Ricciardo is felzárkózott. A Ferrari spanyolja több mint tíz körön át sikeresen verte vissza a támadásokat – amíg Hamilton autózott mögötte. A 70 körös verseny 67. körében aztán Ricciardo lecsapott a Mercedes britjének hibájára, és a 2-es kanyarban körbeautózta őt, egy körrel később pedig levadászta a ferrarist is.
Az új gumikon nyomuló Rosberg az utolsó körre érte utol az immár az ezüstért harcoló Alonso–Hamilton-párost, ám előzni már nem maradt ideje.
A száguldó cirkusz tehát a csúcson fejezte be a 2014-es Forma–1-es világbajnokság első felét, s vonul a jól megérdemelt négyhetes nyári pihenőjére. Az abszolút utolsóként rajtoló Lewis Hamilton a harmadik helyével három ponttal tizenegy egységre csökkentette hátrányát Nico Rosberggel szemben a bajnoki tabella tetején.
Végeredmény
1. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB10 |
|
1ó56:35.414 |
|
|
70 |
2. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F14T |
+ |
5.225 |
|
|
70 |
3. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W05 |
+ |
5.857 |
|
|
70 |
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W05 |
+ |
6.361 |
|
|
70 |
5. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
29.841 |
|
|
70 |
6. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
F14T |
+ |
31.491 |
|
|
70 |
7. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
40.964 |
|
|
70 |
8. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
41.344 |
|
|
70 |
9. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
58.527 |
|
|
70 |
10. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1:07.280 |
|
|
70 |
11. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
1:08.169 |
|
|
70 |
12. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1:18.465 |
|
|
70 |
13. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
1:24.024 |
|
|
70 |
14. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
15. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
16. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
|
17. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
37 kör |
|
műszaki |
33 |
18. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
46 kör |
|
műszaki |
24 |
19. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
48 kör |
|
baleset |
22 |
20. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
56 kör |
|
baleset |
14 |
21. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
60 kör |
|
baleset |
10 |
22. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
62 kör |
|
baleset |
8 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Nico Rosberg |
1:18.436 |
|
|
64 |
|