7.Kanadai Nagydíj
Legyőzték a Mercedest – Ricciardo első győzelmét aratta!
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta Daniel Ricciardo Kanadában! A Red Bull az első, aki a 2014-es szezonban legyőzte a Mercedeseket. A technikai problémákkal küzdő Nico Rosberg második lett, Lewis Hamilton viszont kiesett. A harmadik Sebastian Vettel lett, a sok izgalmat hozó futam Felipe Massa és Sergio Pérez hatalmas balesettével ért véget.
Daniel Ricciardo nagy verseny végi hajrával győzedelmeskedett egy szikrázóan izgalmas és feszült Kanadai Nagydíjon, élete első világbajnoki futamgyőzelmét szerezve ezzel.
A Red Bullhoz idén igazolt ausztrál versenyző két körrel a leintés vége előtt vette át a vezetést a kisebb motorprobléma miatt lelassuló mercedeses Nico Rosbergtől.
Hasonló motorhiba sújtotta a másik Mercedest, Lewis Hamiltonét is, ám az angol világelső még rosszabbul járt, hiszen egy ezt tetéző fékhiba miatt a 46. körben kiesett.
A verseny egy hatalmas ütközés miatt is emlékezetes marad, amelynek során az utolsó kör elején a williamses Felipe Massa beleszállt Sergio Pérez Force Indiájába, miközben megpróbálta átvenni tőle a negyedik helyet.
A piros lámpák kialvásánál Hamilton jött el a legjobban, ám Rosberg kiszorította őt a második kanyar felé menet, és még a Red Bull címvédője, Sebastian Vettel is beférkőzött közéjük.
A mezőny hátsó traktusaiban a két marussiás, Jules Bianchi és Max Chilton kevésbé békésen rendezték le nézeteltéréseiket a rajtnál, és a francia valósággal átugratott csapattársa megcsúszó kocsiján, egyenesen bele a 4-es kanyar kijáratának a betonfalába, menet közben teljesen lebontva az autó hátulját. Az incidens eredményeképpen beküldték a biztonsági autót.
Az élen álló Rosberg a 10. körben kapta meg újra a zöld zászlót, és miután Hamilton gyorsan eltakarította az útból Vettelt, a két Ezüst Nyíl azonnal elkezdett elhúzni a mezőnytől. A sorrend köztük sokáig annak ellenére sem változott, hogy az első kerékcseréjük után a német kis híján a falnak vágta az autóját a 4-es kanyar kijáratánál.
A gumicsere után azonban Hamilton felgyorsult, és Rosberg a 26. körben csak az utolsó sikánt levágva volt képes elől maradni. A második kiállásnál aztán már nem volt menekvés, és a bajnoki éllovas egy kissé hosszúra sikeredett kerékcsere miatt elvesztette a kezdeményezést ellenfelével szemben. Alig fél kör telt azonban csak el, amikor Hamilton fékei megadták magukat, így ismét Rosberg került előre.
Ekkor viszont úgy nézett ki, hogy ezúttal sem marad ott sokáig, hiszen nem sokkal korábban, pontosan a 70 körös futam féltávjánál hirtelen mindkét Mercedes lesántult; pilótáik lecsökkent motorerőről számoltak be a rádión.
Ez lehetővé tette, hogy az eddigre közel fél perccel lemaradó ellenfeleik lassanként becserkésszék a megmaradt Ezüst Nyilat.
Köztük sem volt azonban sima a verseny. A futam eleji újraindítás után Vettel ugyan kikapott Hamiltontól, de megőrizte helyét a két williamses, Valtteri Bottas és Massa előtt, akiket Ricciardo támadott a hatodik helyen.
A Red Bull ausztrálja az első kiállásnál a grove-iak mindkét autóját átugrotta, és a csapattársa után eredt, aki azonban ekkor már hosszú körök óta a hosszú első etapot futó Pérez és Nico Hülkenberg Force Indiáinak a hátulját bámulta. Az energiaital-gyárosok a következő kerékcserék után a némettől ugyan megszabadultak, ám Pérez még mindig előttük maradt – és kritikus módon a kiállások második köre alatt Ricciardo csendesen átugrotta Vettelt.
Ez a trió az 55. körre érte utol a szenvedő Rosberget, ám a gumijait óvó Pérez annyi időt veszített a kanyargósabb részeken, hogy csak beérni tudta a Mercedest a hátsó egyenes végére, megelőzni nem.
Ha mindez nem lett volna elég, nemsokára megérkezett a nyakukra a felzárkózó Massa is, így tíz körrel a leintés előtt alig két másodperc választotta el egymástól az első öt versenyzőt.
Az eseményeket végül Pérez hozta mozgásba. A mexikói hátsó fékei teljesen elfogytak az utolsó körökre, így Ricciardo a 66. kör elején átvette tőle a második helyet, Vettel pedig a 69. kör végén a harmadikat.
Az ausztrál aztán már nem teketóriázott sokat Rosberg lassú Mercedesével, amely alig több mint két körrel a vége előtt végül elvesztette az első helyet. Vettel maradt a harmadik, igaz, kis híján begyűjtötte őt Massa, amikor a Pérezzel való utolsó körös ütközését követően nagy sebességgel átszánkázott előtte az aszfaltcsíkon.
A látványos tűzijátékot hozó futam negyedik helyére az a Jenson Button fért oda, aki McLarenjével aki Alonsótól több mint tíz másodperccel lemaradva, a 9. helyről vágott neki a hajrának. Az utolsó körökben Vergnet, Bottast, Alonsót és Hülkenberget is megelőzte.
Az eredmény azt jelenti, hogy Rosberg, bár a győzelmet elbukta, a második helyért járó 18 ponttal összesen 22 pontra növelte előnyét a bajnoki tabellán a betliző Hamiltonnal szemben a két hét múlva megrendezésre kerülő Osztrák Nagydíj előtt.
Végeredmény
Név |
|
Csapat |
Modell |
|
Idő |
|
Megjegyzés |
Kör |
|
1. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB10 |
|
1ó39:12.830 |
|
|
70 |
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W05 |
+ |
+4.236 |
|
|
70 |
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
+5.247 |
|
|
70 |
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
+11.758 |
|
|
70 |
5. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
+12.833 |
|
|
70 |
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F14T |
+ |
+13.849 |
|
|
70 |
7. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
+22.851 |
|
|
70 |
8. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
+27.223 |
|
|
70 |
9. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
+28.460 |
|
|
70 |
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
F14T |
+ |
+49.976 |
|
|
70 |
11. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
1 kör |
|
ütközés |
69 |
12. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
1 kör |
|
ütközés |
69 |
13. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
1 kör |
|
|
69 |
14. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
6 kör |
|
|
64 |
|
15. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
10 kör |
|
hátsó szárny |
60 |
16. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
22 kör |
|
műszaki |
48 |
17. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W05 |
+ |
23 kör |
|
fék |
47 |
18. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
46 kör |
|
felfüggesztés |
24 |
19. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
48 kör |
|
felfüggesztés |
22 |
20. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
62 kör |
|
hajtáslánc |
8 |
21. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
70 kör |
|
ütközés |
0 |
22. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
70 kör |
|
ütközés |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Felipe Massa |
1:18.504 |
|
|
58 |
|