6.Monacói Nagydíj
Rosberg megtörte Hamilton uralmát – újra nyert Monacóban!
Nico Rosberg győzelemre váltotta pole pozícióját, így 2013 után másodszor is megnyerte a Monacói Nagydíjat, s visszavette a vezetést a bajnoki tabellán. Mögötte a futam során taktikájára és rossz látására is panaszkodó Lewis Hamilton végzett, míg a dobogó harmadik fokára Daniel Ricciardo állhatott fel.
Nico Rosberg sikeresen visszaverte a mercedeses csapattárs, Lewis Hamilton támadását a rajtnál, és végig vezetve megnyerte a Monacói Nagydíjat. Hamilton a futam végére látási problémák miatt még a harmadik helyen futó Red Bullos Daniel Ricciardo közelébe is visszaesett, de megőrizte a második helyét a bronzérmes ausztrál előtt.
A rengeteg kieséssel tarkított Nagydíjon a címvédő Sebastian Vettel technikai hiba miatt már az első körökben kiesett, a ferraris Kimi Räikkönen pedig defekt miatt esett vissza a mezőnyben. A Marussia csapata Jules Bianchi révén fennállása első világbajnoki pontjait szerezte.
A rajt után az első körben az első kanyaron – amelyben Vettel és Räikkönen beférkőzött a rosszul induló Ricciardo elé – még gond nélkül átjutott a mezőny, a Mirabeau-n viszont már nem. Itt Sergio Pérez szorította le a mclarenes Jenson Buttont, aki kipörgette a mexikóit. A nehezen hozzáférhető helyen megállapodó Force India miatt már ekkor beküldték a biztonsági autót. Volt aki már idáig sem jutott el: Pastor Maldonado még a felvezető körön lefullasztotta a Lotusát a rajtrácson, majd a boxutcából sem tudott elrajtolni.
Az újraindításnál Vettel lelassult, így Räikkönen megörökölte tőle a harmadik helyen, mögötte Ricciardóval és a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóval. Miközben Vettel rövidesen begördült a garázsba és feladta a versenyt, a futam első szakaszában a hátulról induló sauberes Adrian Sutil volt az, aki – rácáfolva a „Monacóban nem lehet előzni”-tézisekre – egymás után tudta le ellenfeleit, Romain Grosjeant, Marcus Ericssont és Max Chiltont – előbbi kettőt a hajtűkanyarban, utóbbit a sikánnál.
A német tehát egy remekül induló versenyt dobott el, amikor a 25. körben a sikán előtti lejtőn elvesztette uralmát az autója felett, és nekiment a szalagkorlátnak. Az újfent beküldött biztonsági autó mögött szinte mindenki kerékcserére szavazott, az élmezőny tagjai azonban megőrizték a pozícióikat - leszámítva Räikkönent, akinek Ferrariját a kavarodásban érintőre vette egy lekörözött Marussia, így a finn hátsó defekttel kétszer is meg kellett, hogy látogassa a szerelőit. Felipe Massa a Williamsszel ekkor még nem cserélt gumit, így a verseny a Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg sorrendben folytatódott tovább.
Hátrébb a kiállások nem zajlottak ilyen simán: Jean-Éric Vergne-t veszélyes elengedés miatt áthajtásos büntetésre ítélték, miközben a boxban, kis híján a falra kenve ellenfelét, megelőzte az újonc Kevin Magnussent. Maga a dán a felvezető autó kiválásakor még az előzést engedélyező vonal előtt vette vissza a helyét, de szinte azonnal visszaadta a pozíciót, így ő elkerülte a bírák haragját.
A verseny legnagyszerűbb manőverét közvetlenül a második újra-rajt után Nico Hülkenberg hajtotta végre, aki egy még itt is szokatlan helyen, az alagút előtt tudta le Magnussen McLarenjét.
A folytatásban a kiscsapatok csatájának lehettünk szemtanúi, midőn Bianchi szó szerint kitessékelte maga elől Kobajasi Kamui Caterhamjét – a japán sérült autójával ezután teljesen visszaesett a mezőnyben, a francia viszont Vergne büntetését követően rövidesen már pontszerző helyen haladt.
Ezt nagyban elősegítette a számos kieső: Vettelen kívül az újonc Danyiil Kvjat és a williamses Valtteri Bottas motorhiba, Esteban Gutiérrez pedig vezetői hiba miatt adta fel a küzdelmet. Utóbbi kettőnél veszélyesen közel került a mezőny egy újabb biztonsági autós fázishoz.
Massa eddigre szintén gumit cserélt, majd bár Hamilton a 66. körtől kezdve jelentősen lelassult – a csapatrádió szerint belement valami a szemébe – végigbírta a hátralévő tizenkét kört Ricciardo előtt.
A záróakkordot a lelassuló Magnussen előzését elnéző Räikkönen szolgáltatta, aki a elfékezte a hajtűkanyart, és egy rövid időre mindkettejüket parkolópályára állította a forduló külső ívén.
Bianchit a futam közben kétszer is megbüntették – először azért, merta Maldonado kiválasa miatti kavarodásban rossz rajthelyről indult, másodszor pedig azért, mert az előbbi büntetését a második biztonsági autós fázis alatt tudta le – mégis a 9. helyen végzett, két értékes ponthoz juttatva ezzel a banbury-i kiscsapatot.
A száguldó cirkusz két hét múlva Kanadában, a Circuit de Gilles Villeneuve-pályán teszi tiszteletét.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W05 |
|
1ó49:27.661 |
|
|
78 |
2. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W05 |
+ |
9.210 |
|
|
78 |
3. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
9.614 |
|
|
78 |
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F14T |
+ |
32.452 |
|
|
78 |
5. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
8. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
9. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
1 kör |
|
+5 másodperc |
77 |
10. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
11. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
12. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
F14T |
+ |
1 kör |
|
|
77 |
13. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
3 kör |
|
|
75 |
14. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
3 kör |
|
|
75 |
|
15. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
16 kör |
|
kicsúszás |
62 |
16. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
22 kör |
|
hajtás |
56 |
17. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
27 kör |
|
hajtás |
51 |
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
54 kör |
|
kicsúszás |
24 |
19. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
66 kör |
|
műszaki |
12 |
20. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
72 kör |
|
hajtás |
6 |
21. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
78 kör |
|
kicsúszás |
0 |
22. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
78 kör |
|
benzinpumpa |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Kimi Räikkönen |
1:18.479 |
|
|
75 |
|