4.Kínai Nagydíj
Hamilton Kínában is nyert, először dobogón a Ferrari!
Lewis Hamilton könnyed sikerét hozta a Kínai Nagydíj. A Mercedes brit bajnoka pályafutása 25. győzelmével az örökranglistán utolérte Jim Clarkot és Niki Laudát, a bajnoki tabellán pedig 4 pontra megközelítette második helyen célba érő csapattársát, Nico Rosberget. Fernando Alonso a Ferrari idei első dobogós helyezését szerezte.
A rajt meghatározó volt mindhármuk számára, hiszen Hamilton megőrizte az első helyét az első kanyarban, mögötte viszont a másik kettőnek két nagyobb balesetet is épp hogy csak sikerült elkerülnie: a remekül rajtoló Felipe Massa Williamsének a kerekei összeértek a szintén jól kilövő Alonsóéval és a brazil kocsija egy pillanatra a levegőbe is repült, mielőtt továbbment, mögöttük pedig Rosberg pörgette ki kis híján Valtteri Bottast a másik Williamsben.
Végül nem csak, hogy mindannyian versenyben maradtak, de a kocsik sem sérültek, így ott maradtak az élmezőnyben is, ahol Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Rosberg, Hülkenberg sorrendben fejezték be az első kört.
A rosszul rajtoló – ráadásul meghibásodó telemetriával versenyző – Rosberg tehát öt helyet kellett, hogy javítson, hogy felérjen Hamilton mögé, amely kihívás a versenye nagy részét igénybe vette. Még az első etap alatt megelőzte Massát, majd a boxban Daniel Ricciardo Red Bullját, végül pedig a futam vége felé utolérte Alonsót is.
A spanyol világbajnok remek taktikázással került Sebastian Vettel elé a kerékcserék első köre alatt, aztán pedig fokozatosan ellépett a négyszeres világbajnoktól, akinek hányattatott és ellentmondásos futama volt.
Vettel csapata ugyanis sorozatban a második futamon kérte a németet, hogy álljon félre a mögötte újabb gumikon érkező Ricciardo útjából, ám a világbajnoknak ez az érv (újabb abroncsok) nem volt elegendő és csak annyit válaszolt, hogy „Pech.” Ezt követően a Red Bull boxfala azt mondta Vettelnek, hogy Ricciardo más stratégián van, és az 1-es rajtszámú kocsi erre már el is engedte az ausztrált, ám a csapat alig egy-két körrel később már visszakozott a rádión.
Mindazonáltal Ricciardo valóban nagyszerű tempót diktált, és kis híján visszaelőzte Alonsót a pályán a futam kései fázisában a dobogó legalsó fokáért. Alig több, mint egy másodperccel kapott ki.
Mögöttük Massa ugyan a rajtot még megúszta, azonban az első kiállásánál a szerelői egyrészt rossz hátsó gumikkal várták, másrészt az örökkévalóságig tartott nekik felhelyezni a bal hátsó kereket, ami miatt a brazilnak minden reménye elszállt a jó eredmény elérésére.
A hatodik helyért így a force indiás Nico Hülkenberg, valamint Bottas vívott nagy csatát, amelyből alig fél másodperces előnnyel, de az előbbi került ki győztesen a célvonalnál.
Hátrébb az utolsó pontszerző pozícióban az a Danyiil Kvjat végzett, aki újonc létére négy alkalomból harmadszor végzett pontot érő helyen a Toro Rossóval.
Megelőzte többek között a borzalmas hétvégét felejthető futammal megkoronázó McLareneket, akik csak a 11. és a 13. helyen végeztek Jenson Button-Kevin Magnussen kötelékben. Mindez nem akadályozta meg Buttont abban, hogy a verseny elején szokatlan helyen, a 2-es kanyarban végrehajtott szenzációs manőverrel előzze meg Jean-Éric Vergne-t a másik Toro Rossóban.
Mozgalmas versenyük volt a kiscsapatoknak is, hiszen Kobajasi Kamui a Caterhammel, és Jules Bianchi a Marussiával egészen az utolsó kör utolsó kanyarjáig késhegyre menő csatát vívtak, ahol aztán a japánnak végül sikerült elmennie az angol mellett.
Csupán két kiesésnek lehettünk tanúi: a Lotusszal idén először a legjobb tízből rajtoló Romain Grosjean egy tisztességes verseny közepén váltóhiba miatt gurult a boxba, Adrian Sutil a Sauberrel pedig már a futam elején búcsúzott szintén technikai hiba miatt.
Végeredmény
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W05 |
|
1ó36:52.810 |
|
|
56 |
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W05 |
+ |
18.686 |
|
|
56 |
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F14T |
+ |
25.765 |
|
|
56 |
4. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
26.978 |
|
|
56 |
5. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
51.012 |
|
|
56 |
6. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
57.581 |
|
|
56 |
7. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
58.145 |
|
|
56 |
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
F14T |
+ |
1:23.990 |
|
|
56 |
9. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
1:26.489 |
|
|
56 |
10. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
11. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
12. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
13. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
14. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
16. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
17. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
18. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
19. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
2 kör |
|
|
54 |
20. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
2 kör |
|
|
54 |
|
21. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
28 kör |
|
műszaki |
28 |
22. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
51 kör |
|
műszaki |
5 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Nico Rosberg |
1:40.402 |
|
|
39 |
|