2.Maláj Nagydíj
Hamilton nyerte a Maláj Nagydíjat - Rosberg és Vettel előtt
A szezon második versenye is fölényes Mercedes-sikerrel zárult, ezúttal Lewis Hamiltonnal az élen. A brit mellett Rosberg és Vettel állhatott dobogóra, Alonso negyedik lett, Ricciardo ezúttal is peches volt.
Lewis Hamilton domináns győzelmet aratott a 2014-es Maláj Nagydíjon, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget. A gyári Mercedes-csapat imigyen kettős győzelmet ünnepelhetett Szepangban, az Ezüst Nyilak első kettős sikerét 1955 óta. A dobogó harmadik fokára Sebastian Vettel állhatott fel.
Rekkenő hőség, és napsütés fogadta a mezőnyt a délutáni rajtnál, ahol Rosberg már az első kanyarig zajló sprintversenyben megelőzte a második helyről induló Vettelt. Mögöttük a másik Red Bullal Daniel Ricciardo lerajtolta Fernando Alonso Ferrariját, sőt néhány körig még Vettel előtt is autózott, mielőtt a négyszeres bajnok visszaelőzte őt a célegyenes végén. Alonsóra visszatérve, a spanyol a force indiás Nico Hülkenberggel szemben is teret vesztett a második kör elején, ám néhány kanyarral később sikerrel visszavette az ötödik pozíciót.
Mögöttük a McLaren újonca Kevin Magnussen és Kimi Räikkönen Ferrarija között már nem volt ilyen tiszta a verseny: ők ketten összeértek a második kör első kanyarjában, minek következtében megsérült a McLaren első szárnya, Räikkönen pedig defektes jobb hátsó gumival iszkolhatott a boxba, ami gyakorlatilag véget vetett a versenyének. A finn csak a 12. lett.
Nem sokkal később Jenson Button a másik McLarenben átvette a hetedik helyet Magnussentől, majd miután lecsillapodtak a kedélyek a mezőny a Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Magnussen és a felzárkózó Massa-Bottas páros sorrendjében folytatódott tovább.
Az első kerékcserék sorát alig 11 kör elteltével a McLaren dánja nyitotta, akinek a kiállása alatt kicserélték a sérült vezetőszárnyát is. Az újonc balszerencséjére alig egy körrel ezután a bírák öt másodperces stop and go-büntetéssel sújtották őt, amelyet az új szabályok értelmében a kiállások következő köre alatt letölthetett a menetrendszerű boxlátogatásának ideje alatt.
Fernando Alonso is korán kiállt, hogy elévágjon Ricciardónak, ám a red bullosnak egy hajszálla, de sikerült visszaérkeznie a Ferrari elé egy körrel később. Vettel hasonlóan kevéssel őrizte csak meg a harmadik pozíciót a rákövetkező körben.
Az első kiállások alatt a két Williams megelőzte az őket egészen addig feltartó Magnussent.
A helyzet nem változott a kerékcserék második köréig, amelyet követően ugyan Vettelnek sikerült DRS-távolságba kerülnie Rosberghez képest, de nem sokkal később megint – és immár véglegesen – lemaradt, miközben Hamilton továbbra is biztos előnnyel vezette a futamot. Nico Hülkenberg egészen sokáig halasztotta a szerelők másodszori meglátogatását és rövidesen kiderült, hogy a Force Indiánál kétcserés stratégiára vállalkoztak.
A kiállások harmadik hullámához és a verseny végéhez közeledve ismét felgyorsultak az események. Kezdődött mindez azzal, hogy Daniel Ricciardót a harmadik kerékcseréjét követően laza bal első kerékkel engedték útjára – az ausztrál kénytelen volt megállni, megvárni, amíg visszatolják a fél boxutcán keresztül (a hátramenet használata tilos), rögzítik a kereket, és csak utána eredhetett a többiek után. Ha mindez nem lett volna elég, a kiállás közben megsérült az első szárnyának rögzítőpontja az orr alatt, és az elem részleges leválása miatt alig pár kör múlva ismét a szerelők vehették kezelésbe a Red Bullt. Ezzel még mindig nem volt vége, mert a nem biztonságos korábbi kerékcsere miatt még meg is büntették az ausztrált, aki néhány körrel a leintés előtt aztán feladta az értelmetlennek tűnő további körözést.
A pályán eközben parázs csaták voltak kibontakozóban, ahogy a három kiállással operáló Alonso az új gumijain öt körrel a vége előtt utolérte és egy remek párbajt követően megelőzte Hülkenberget a negyedik helyért. Massa pár fordulóval korábban hasonlóan szép jelenetet mutatott be Buttonnel a hatodik pozícióért, ám a williamses kudarcot vallott. Nem úgy a verseny végén, amikor használtabb gumikon verte vissza a csapattárs Valtteri Bottas támadásait – a csapat egyértelmű utasításainak ellenére.
Lewis Hamilton végül bő tíz másodperces előnnyel nyerte a Maláj Nagydíjat, a kettős győzelemmel pedig a Mercedes eddig két futamból kettőt nyerve, mindkét világbajnokságot vezetve, a lehető legjobb formában érkezik az alig egy hét múlva, a bahreini éjszakában rendezendő harmadik világbajnoki futam helyszínére.
Végeredmény:
1. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W05 |
|
1ó40:25.974 |
|
|
56 |
2. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W05 |
+ |
17.313 |
|
|
56 |
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
24.534 |
|
|
56 |
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F14T |
+ |
35.992 |
|
|
56 |
5. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
47.199 |
|
|
56 |
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1:23.691 |
|
|
56 |
7. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
1:25.076 |
|
|
56 |
8. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
1:25.537 |
|
|
56 |
9. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
10. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
11. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
12. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
F14T |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
13. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
1 kör |
|
|
55 |
14. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
2 kör |
|
|
54 |
15. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
2 kör |
|
|
54 |
16. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
5 kör |
|
műszaki |
51 |
|
17. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
19 kör |
|
műszaki |
37 |
18. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
22 kör |
|
műszaki |
34 |
19. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
36 kör |
|
műszaki |
20 |
20. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
46 kör |
|
műszaki |
10 |
21. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
47 kör |
|
műszaki |
9 |
22. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
56 kör |
|
nem indult |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Lewis Hamilton |
1:43.066 |
|
|
53 |
|