1.Ausztrál Nagydíj
Rosberg nyerte az idénynyitót – Ricciardo és Magnussen a dobogón!
Nico Rosberg a papírformát valóra váltva győzelemre vezette a Mercedest a 2014-es idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel motorhibával kiesett, a lemorzsolódás azonban kisebb volt a vártnál. Daniel Ricciardo dobogós hellyel kezdte Red Bull-os, Kevin Magnussen pedig az F1-es pályafutását, míg Fernando Alonso végig egy autóvillamossági problémát uralva végzett az 5. helyen.
A pole pozícióból induló Lewis Hamilton Mercedese már az első körökben megadta magát, példáját nem sokkal később a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel Red Bullja is követte.
A szezon első futama meglehetősen akadozva indult, ugyanis Jules Bianchi lefulladó Marussiája miatt meg kellett ismételni a rajtot – ez már azt követően történt, hogy csapattársa Max Chilton még a felvezető körre sem tudott elindulni.
Maga az indulás sem zajlott simán, Kobajasi Kamui csúnyán elmérte az első féktávot, menet közben magával sodorva a williamses Felipe Massát is. A biztonsági autó – ekkor még – nem avatkozott közbe, Hamiltont viszont már ekkor otthagyta a harmadik helyről briliánsan rajtoló csapattársa, Nico Rosberg. A német a 2008-as világbajnok és Ricciardo között kilőve állt az élre, őt az első fordulókban a Red Bull ausztrálja, Magnussen, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen követte.
Az első tíz körben a másik Williamsben hátulról rajtoló Valtteri Bottas szolgáltatta a tűzijátékot; a fiatal finn mint kés a vajban tört előre, egészen addig, amíg a 11. körben érintőre nem vette a 10-es kanyar kijáratánál lévő falat. A bekövetkező defekt miatt Bottas korai kerékcserére kényszerült, ám szerencséjére a pálya közepére leváló gumija miatt beküldték a biztonsági autót, így ledolgozhatta a hátrányát.
Ezalatt az egész mezőny megejtette a kerékcserék első körét, majd a zöld zászlót követően feltűnően benzinspóroló üzemmódba kapcsolt – Alonso például néhány kör után megelégedett azzal, hogy Hülkenberg szélárnyékában utazva tölti a második etapot.
A második bokszlátogatások idején ismét felpörögtek az események, midőn Jenson Button a többieknél jóval korábban látogatta meg a McLaren szerelőit, és számos pozíciót nyert ezáltal. Az angol a 4. helyen folytathatta, megelőzve az Alonso-Hülkenberg párost – a bokszutcában a spanyol is átugrotta a Force Indiást.
Mögöttük Bottas másodszor is megkezdte felzárkózását a mezőny végéről, és rövidesen az Alonsóék mögött Toro Rosso-szendvicsben köröző Kimi Räikkönen mögé ért.
Bár a futam derekáig közel maradtak egymáshoz, nagyjából ebben az időben történt, hogy Ricciardo elkezdett leszakadni Rosbergről – pedig korábban már-már támadási pozícióba került a gumijaival szenvedő mercedeseshez képest.
Miközben elhullott a tesztek után a hétvégén is csak szenvedő két Lotus, a verseny vége felé az újonc Kevin Magnussen lassan-lassan kóstolgatni kezdte Ricciardót a második helyen. A red bullos azonban – akárcsak előtte korábban Rosberg – kitartott, amíg a fedélzeti számítógép kedvező adatokat nem kezdett adni az üzemanyag-fogyasztását illetően, bő tíz körrel a kockás zászló előtt pedig rákapcsolt, és ismét ellépett a 20-as rajtszámú McLarenestől.
Ahogy az eső lehetősége lassan elszállt, Bottas kihasználta Räikkönen és Vergne egy-egy hibáját, és végül felzárkózott a 6. pozícióba. A Toro Rosso francia versenyzője még az egyébként DRS nélkül köröző Räikkönent is maga elé engedte egy újabb hibát követően.
Az Ausztrál Nagydíj rég nem látott boldogságban úszó dobogósokkal végződött, a száguldó cirkusz pedig két hét múlva Malajziában folytatja szereplését.
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W05 |
|
1ó32:58.710 |
|
|
57 |
2. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
24.525 |
|
|
57 |
3. |
|
Kevin Magnussen |
DEN |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
26.777 |
|
|
57 |
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-29 |
+ |
30.027 |
|
|
57 |
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F14T |
+ |
35.284 |
|
|
57 |
6. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
47.639 |
|
|
57 |
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
50.719 |
|
|
57 |
8. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Ferrari |
F14T |
+ |
57.675 |
|
|
57 |
9. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
1:00.441 |
|
|
57 |
10. |
|
Danyiil Kvjat |
RUS |
Toro Rosso-Renault |
STR9 |
+ |
1:03.585 |
|
|
57 |
11. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
Force India-Mercedes |
VJM07 |
+ |
1:25.916 |
|
|
57 |
12. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
13. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C33 |
+ |
1 kör |
|
|
56 |
14. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
2 kör |
|
|
55 |
|
15. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Ferrari |
MR03 |
+ |
8 kör |
|
|
49 |
16. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
14 kör |
|
MGU-K |
43 |
17. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Lotus-Renault |
E22 |
+ |
28 kör |
|
MGU-H |
29 |
18. |
|
Marcus Ericsson |
SWE |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
30 kör |
|
műszaki |
27 |
19. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB10 |
+ |
54 kör |
|
motor |
3 |
20. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W05 |
+ |
55 kör |
|
motor |
2 |
21. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Williams-Mercedes |
FW36 |
+ |
57 kör |
|
ütközés |
0 |
22. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Caterham-Renault |
CT04 |
+ |
57 kör |
|
ütközés |
0 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
S. Vettel (Red Bull), 2011. |
1:23.529 |
|
|
|
|