14.Koreai Nagydíj
Vettel ismét nyert – mögötte viszont nagy volt a küzdelem Dél-Koreában
Először defekt, másodszor zavaros szervezés eredményeképpen küldték be a biztonsági autót. Vettel győzött, de Nico Hülkenberg alakított igazán nagyot.
Sebastian Vettel a rajtnál és mindkét biztonsági autós fázis után is megőrizte vezető pozícióját és megint uralma alatt tartotta a futamot.
Az állóvizet először Sergio Pérez jobb első gumijának felületleválása zavarta meg az 55 körös futam 31. körében egy durva elfékezést követően, méghozzá igen látványos módon. A felvezető autó összerázta a mezőnyt, és az újraindítást követő helyezkedésben Adrian Sutil féktávon kitörő Force Indiája eltalálta Mark Webber kocsijának oldalát. A Red Bull ezek után kigyulladt, és a helyi pályamunkások tanácstalanságának köszönhetően szokatlanul sokáig lángolt. A megzavarodott szervezők meggondolatlan módon még azelőtt kiküldtek egy járműt a pályára segíteni, mielőtt a biztonsági autó mögött újra felsorakozott volna a mezőny.
E késlekedést remekül használta ki Kimi Räikkönen, aki ezalatt egy lesipuskás manőverrel úgy előzte csapattársát, Romain Grosjeant, hogy a felvezető kocsi nélkül képtelen lett volna megvédeni a helyét a következő egyenesben. Mindez a második pozícióért zajlott – a finn világbajnok ugyanis ennyire előretört a 9. rajthelyéről, miután remek boxtaktikával Hülkenberget, Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót is átugrotta a kerékcserék idején.
A nap legjobb teljesítményét egyértelműen a Sauber németje nyújtotta, aki a futam első felében a kétszeres világbajnok Alonsót, a második felében pedig a 2008-as végső győztest, Hamiltont tartotta maga mögött fantasztikus védekezésének köszönhetően.
Hamiltonnak mindez csak egy újabb csepp volt a pohárban, azok után, hogy a verseny legkomolyabb szemcsésedése korábban elütötte őt a dobogótól – még az ág is húzta, ugyanis még több időt veszített, amíg a Mercedes-szerelők csapattársa, Nico Rosberg megrongálódott első szárnyával foglalkoztak az ő elkopó gumijai helyett.
Az ifjabbik Rosberg orrkúpjának illesztése nemes egyszerűséggel eleresztett a felső illesztésnél, és elképesztően látványos szikraesőt vetett a talajon, amíg a német elvonszolta sérült autóját a boxig. Később visszakapaszkodott a 7. helyre.
A Vettel dominanciáját leszámítva tehát eseménydús futamot követően a cirkusz már a következő hét elején átteszi a székhelyét a szomszédos Japánba, ahol a naptár egyik legnagyszerűbb pályáján, Suzukában folytatják a küzdelmet.
Verseny, Koreai GP
Név |
|
Csapat |
Modell |
|
Idő |
|
Megjegyzés |
Kör |
|
1. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB9 |
|
1ó43:13.701 |
|
|
55 |
2. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Lotus-Renault |
E21 |
+ |
4.224 |
|
|
55 |
3. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E21 |
+ |
4.927 |
|
|
55 |
4. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Sauber-Ferrari |
C32 |
+ |
24.114 |
|
|
55 |
5. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W04 |
+ |
25.255 |
|
|
55 |
6. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F138 |
+ |
26.189 |
|
|
55 |
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W04 |
+ |
26.698 |
|
|
55 |
8. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
+ |
32.262 |
|
|
55 |
9. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
F138 |
+ |
34.390 |
|
|
55 |
10. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
+ |
35.155 |
|
|
55 |
11. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C32 |
+ |
35.990 |
|
|
55 |
12. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Renault |
FW35 |
+ |
47.049 |
|
|
55 |
13. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Williams-Renault |
FW35 |
+ |
50.013 |
|
|
55 |
14. |
|
Charles Pic |
FRA |
Caterham-Renault |
CT03 |
+ |
1:03.578 |
|
|
55 |
15. |
|
Giedo van der Garde |
HOL |
Caterham-Renault |
CT03 |
+ |
1:04.501 |
|
|
55 |
16. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
+ |
1:07.970 |
|
|
55 |
17. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
+ |
1:12.898 |
|
|
55 |
18. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
+ |
2 kör |
|
|
53 |
19. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
+ |
3 kör |
|
|
52 |
20. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
+ |
5 kör |
|
műszaki |
50 |
|
21. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB9 |
+ |
19 kör |
|
baleset |
36 |
22. |
|
Paul di Resta |
GBR |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
+ |
31 kör |
|
kicsúszás |
24 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Sebastian Vettel |
1:41.380 |
|
|
53 |
|