Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2017

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

VII CARRERA FUNDACIÓN FERNANDO ALONSO

La Morgal  12:00/ december 24.

Tesztek-2018.

Barcelona

Február 26-Március 1.
Március 6-9.

Daytona 24h

Teszt-Január 5-7.

Január 25-28.

 
VB pontok

Pilóták:

1. L. Hamilton 363 pont
2. S. Vettel 317 pont
3. V. Bottas 305 pont
4. K. Raikkönen 205 pont
 5. D. Ricciardo 200 pont
6. M. Verstappen 168 pont
7. S. Pérez 100 pont
8. E. Ocon 87 pont
9. C. Sainz 54 pont
10. N. Hülkenberg 43 pont
15. F. Alonso 17 pont

Csapatok:

1. Mercedes 668 pont
2. Ferrari 522 pont
3. Red Bull 368 pont
4. Force India 187 pont
5. Williams 83 pont
9. McLaren Honda 30 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Paddock

bettina

Jelentkezz, de nem 100% h. kikerülsz.

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok: LidoDesign  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

10.Magyar Nagydíj-2013.
Hamilton negyedik győzelmét szerezte a Hungaroringen

A hőség évek óta velejárója tud lenni a magyar versenynek. Négy-öt Celsius fokos felmelegedés a futam közben hatalmas terhet képes róni a motorokra. Jól emlékszünk még 2008-ra, amikor is Massa a verseny legvégén motorhiba miatt kiesett vezető helyről! A világbajnokságot később pedig csak egyetlen ponttal vesztette el… 

A nagy melegben fokozatosan kell emelni a gumik hőterhelését – ez a feladat a pilótákra hárul. Természetesen amellett, hogy még versenyeznek is. A Hungaroringen a kívánt tapadást a közepes és lassú kanyarok oldalterhelése közben kell megkeresni. A viszonylag nagy kormányszögek is hozzájárulnak a gumik nagyobb kopásához.

Most közepes és lágy gumikkal kell teljesíteni a versenytávot. Ha a kerekek elérik a kritikus hőmérsékletet, szemcsésedni kezdenek, nem lesz érdemes túl sokáig várni. A megnövekedett depótartózkodási idő miatt (100-ról 80 km/órára csökkent a boxutcai áthajtás sebességének limitje) jó taktika lehet egy megállást megspórolni. A hőség viszont simán megakadályozhatja az előzetes terveket.

A tiszta oldalról indul Grosjean, Alonso, Massa és Perez – ez a négyes külön figyelmet érdemel, mert kiválóan szoktak rajtolni. Ez újabb rossz hír lehet a Mercedesnek. Vettelről pedig tudjuk, hogy ha megugrik, az első két körben képes DRS távolságon kívülre (1 mp előnynél kívülre) menekülni.

De most már figyeljük a rajtot, a hőség (levegő 34, aszfalt 51 fok) és a várakozás körbelengi már a pálya szalagját! Sok-tízezer autósport kedvelő ember várta egész évben ezt a pillanatot!

Kisebb tülekedés után, Vettel ráhúzott Grosjeanra viszonylag tiszta volt a rajt, Hamilton, Vettel, Grosjean, Alonso sorrendben értek fel először a sikánhoz. Massa és Rosberg koccantak, alkatrészek repkedtek. Rosberg sok helyett veszített, csak 12. helyen teljesítette a nyitókört.

Button jól lavírozta ki magának az ideális pozíciót, 4 helyet nyert az első körben! Az első három a rajtpozíció szerint kezdett, mögéjük már felzárkózott a két Ferrari.

A 3. kör után Vettel 1 mp-en belülről követi Hamiltont, Grosjean 2, Alonso már 5 mp-re maradt le. Az első DRS lehetőség rögtön Vettel előtt – de a brit előtte nagyon résen van, lendületet vett, és élen maradt. Még nem elég forrók a gumik – amelyek valószínűleg el fogják dönteni ezt a versenyt. Valószínű, hogy nem az első kerékcsere fog dönteni, hanem mindenkinek az utolsó.

Hét kör után: 1.Hamilton - 2.Vettel +1.5 – 3.Grosjean + 2,2 – 4.Alonso + 8,1 – 5.Massa +9,7 – 6.Raikkönen +10.5 másodperc.

Úgy tűnik, a kezdeti szettel mindenki csak „lábujjhegyen” közlekedik. Rosberg képtelen visszavergődni, a 12. helyen Maldonado nyomában körözget. Massa meglazult vezető szárnnyal is tartja helyét Raikkönen előtt. Nyilvánvaló, hogy a brazil a szükséges autószereléssel az első kerékcseréig kivár.

Hamilton az élről kiment kereket cserélni, 9 kört teljesített. A nyolcadik helyre tért vissza a futamba. A vezetést Vettel örökölte, hozzá képest Grosjean már DRS távolságban lohol, 7 tizeddel van csak lemaradva. Tíz kör után – a rajtot leszámítva – akciós előzést nem láttunk az élbolyban. Hm.

Vettel a 11. körben kilátogat új kerekekért, és veszít vele, mire felcsatlakozik a mezőnybe, nemcsak Hamilton, hanem még Button is belódul elé.

Megérkezik Massa, majd Alonso is, a két Ferrari problémamentesen, simán visszatért a mezőnybe.

A kiváró Lotusok az első kerékcserék ideje alatt az élre ugrottak! Grosjean következik a depóban, majd Raikkönen is – nagy kérdés, ki tudják-e kerülni a Hamilton-Vettel ébolyt. Nem tudták, itt ebben a felvonásban tehát még senki sem tudott nagyot húzni.

Webber vezet (a 10. helyről indult!), és az eddigi legjobb köridővel, 1:27,842-vel húzza alá pozícióját. A két McLaren még nem volt a szerelőknél, új papucsokért, a harmadik és a hetedik helyre tornázva fel magát.

Tizenhat kör után még mindig nincs éles előzés a meghatározó helyeken! (Már nagyon kellene egy olyan akció, amelyet bele lehet tenni majd év végi összefoglalóba). Button, Vettel és Grosjean triója vajon hoz harcot? Vettel (mintha hallaná sirámaimat) megtámadja Buttont, nem lehet már elég jó az a gumi a McLarenen – miközben Grosjean hátulról Vettelt támadja! Ha ebből sem lesz kiszorítósdi, akkor miből? Alonso közben lopakodik, közeledik, nyilván szeretné, ha a tükörbe sem látszódna.

A 18. körben Vettelt óvatosságra intik, Grosjean lehetőséget lát, és elkezdi támadni – végre! Webber mintha hátszelet fogna ki, egyre jobban elhúz, az eredeti kerekein (!), Massa elveszti a harcot Räikkönennel szemben, visszacsúszik a 9. helyre.

Sutil centenáriumi versenyén kiesik – bal hátsó kerekével voltak gondok a depóban, már ki sem engedik a mezőnybe. Így jut valaki gyorsan a zuhanyzóba…

Hohó, Räikkönen most kezd gyorsulni, a 20. körben – de ez meddőnek hat – lévén 28 másodperc a hátránya. A két McLaren még mindig az eredeti kerekein köröz, ráadásul pozíciót sem vesztettek! Ez valami zseniális beállításra utal.

21 kör után: 1.Webber - 2.Hamilton +3.7 – 3.Button + 12.9 – 4.Vettel + 13,7 – 5.Grosjean +14,7 – 6.Alonso +15,8 mp.

Grosjean újra támad, de Vettel határozottan veri vissza. Itt már az ember küzd, az az autó már nem tökéletes Vettel keze alatt. Webber az élről első kerékcseréjére érkezik, megint közepes keveréket kap – a hatodik helyre csatlakozik a versenybe. Úgy fest, Webber jó taktikát talált.

A 24. körben Button belassult (ilyen hirtelen meghaltak a gumik?) – Vettel és Grosjean is át tudta ugrani. Na, ez volt az első komoly előzési manőver az élbolyban. Gyanítom, hogy Button egyből a depóba fog jönni – így is történt.

Hamilton 13 másodperccel vezet, Vettel előtt, akire ráállította célkeresztjét Grosjean. Aztán hirtelen elhatározással taktikát változtat a Lotus, kihívja Grosjeant – nem rossz a csel! Így talán ki tudják kerülni majd Vettelt.

25 kör után Hamilton, Vettel, Alonso a sorrend az élen. Webber a 4. helyen, és mintha lopná a távolságot – okosan, és tisztán jön előre. Őt nem is figyelte senki mostanában ebben a nagy sürgető tülekedésben, ami a világbajnokságért zajlik. Megkapja mindig a pofonjait, technikai hibák miatt, Vettel rámenőssége miatt – de ha van igazág, akkor Webber egy szép emlékezetes futamot teljesíthet itt. És ezt egyedül, a semmiből hozná össze!

Grosjean mennyit kockáztat! Egy nehéz ponton, a Mansell kanyarban 19-re lapot húz, és kemény kézzel kívül tartja a Lotust, Massa ellenében. Ez volt nap előzése, eddig.
(Végre kialakul az anyag az év végi összefoglalóba is)

Hamiltonnak ezúttal szerencséje is van, legfőbb ellenfele (Vettel) csak egy lesántult vörös bikával jön valahol mögötte, de bővel látótávolságon kívül.

Button is elkezdi élvezni ezt a versenyt – előzést kezdeményez, és be is fejezi a sikánnál – Massát fékezi ki gyönyörűen. Ezt de szeretnék gyakrabban látni a McLarennél. Massa és Hamilton is megjárta a depót.

32 kör után: 1.Vettel – 2.Alonso + 6.9 – 3.Webber +8.1 – 4.Hamilton +9.3 – 5.Räikkönen +11.3 – 6.Grosjean +18.2 mp.

Alonso mögött felzárkóztak üldözői, ennek hatására Hamilton megelőzte Webbert. Alonso kissé szenved, ő lesz a következő. Inkább kilátogat új kerekekért, miközben Vettel is ugyanígy tesz.
Grosjean és Button is megelőzte a pályára visszaevickélő Vettelt (mióta át lett alakítva a Red Bull kerékkulcsa, már nem képesek szuper kerékcserére?)

Hamilton a friss gumikon belendül: a 35. körben 1:26,194-et repeszt, ez az eddigi legjobb kör. Hamilton kezdi elhinni, hogy akár nyerhet is? A pálya aszfaltja már 51 C-fokos!

Grosjean versenyét einstandolták – boxutca áthajtásos büntetést mérnek ki rá, amiért elhagyta a pályát. Ugrik a dobogó esélye? Button leveti a lágy kereket, visszarakatja a közepest. Végül is azzal ment a legtovább, ugyanolyan gyorsan! A lágy gumi a McLaren számára csak szükséges rossz.

Hülkenberg is megkapta a fejmosását, túllépte a boxutcai sebesség limitet, ő is áthajtásos büntetést kapott, mondjuk neki mindegy volt, mert a 13. helyen haladt a két Toro Rosso között.

Hamilton pontot tesz az i-re: 1:25,997-el megint legjobb kört teljesít – működnek ezek a gumik a Mercedesen! Ez sokkal jobb hír az ezüst nyilaknak, mint amelyre számítottak. Hamilton kezd elhúzni Webbertől, na erre senki sem fogadott volna.

41. kör: 1.Hamilton – 2.Webber +2.9 – 3.Raikkönen + 9.3 – 4.Vettel + 16.2 – 5.Alonso +26.7 – 6.Grosjean +27.4 mp

A finn jégember új gumikat kért, lehet, hogy nem lesz több kiállása? 28 kört kell mennie, ami simán meglehet! Webber is feladta a pillanatnyi 2. helyét – új gumikat kap, és beáll Vettel mögé, mint harmadik helyezett.

Bottas a 16. helyről kiállt, félrehúzott Williams gépe a harmadik kieső lett e napon. Ahhoz, hogy a Lotusnak győzelmi esélye legyen 20 mp körülire kell csökkentenie hátrányát. Jelenleg, a 46. körben ez a különbség 31 másodperc!

Grosjean is utolsó kerékcseréjét ejti meg, a 7. helyre tér vissza Button és Massa közé. Alonso eldobja biztos 4. helyét – amit a rajtnál megszerzett, kerékcserére jelentkezik. Valószínű, hogy Räikkönen most ugorja át, végleg.

50 kör után Hamilton is kereket cserél, az élről – ezzel Vettel és Webber megelőzi, vezet tehát a két Red Bull. Hamilton elérkezettnek találja az időt, egyből támad, és 2 kanyaron belül megelőzi Webbert. Úgy érzi, hogy ezen múlhat a győzelem. Vettel az élen 7 másodperc előnnyel, de még ki kell jönnie neki is. A harmadik helyért fog küzdeni a végén, erre egészen biztosan nem számított.

Vettelnek 14 köre van, most az utolsó kerékcseréje után – lássuk, a 4. helyre érkezik ki. Most már neki is a hajrá következik.

55 kör után: 1.Hamilton – 2.Webber +2.7 – 3.Räikkönen +9.6 – 4.Vettel +12.7 – 5.Alonso +26.2 – 6.Grosjean +26.9 – 7.Button +33.9 – 8.Massa +48.4 mp

Vettel alighogy megkóstoltatja új gumijaival a pályát, máris beerősít és 1:24,553-at repeszt – rohan Kimi után, kellene az 1-es rajtszámú németnek a második hely. Ezt a pályán is meg lehet szerezni, két másodpercet kell behoznia, 12 kör alatt, ami abszolút lehetséges. Tíz kör van hátra, amikor Webber jelentkezik a depóba – ezért a 4. helyre kerül.

60 kör után: 1.Hamilton – 2.Raikkönen +10.8 - 3.Vettel +11.5 – 4.Webber +23.7 – 5.Alonso +27.7 - 6.Grosjean +28.3 – 7.Button +37.7 – 8.Massa +48.0 – 9.Rosberg +49.6 – 10.Perez +1:07.6 p

Webber iszonyú gyors lett, (újra úgy lohol, mint egy nyugtalan ausztrál dingó) - de kár, hogy nem ilyen volt egész évben. Sajnos neki már késő, az idényt és ezt a futamot tekintve egyaránt - 11 másodpercre van csapattársától.

Hátrább Alonsónak lesznek keserű percei, Grosjean miatt. Fernando, a jelenlegi Formula-1 spanyol konkvisztádora (hittérítő, mert az olaszok hitét táplálja és adja vissza folyamatosan a Ferrari- csodában). Grosjean, pedig mint egy akciófilm főhőse („A francia kapcsolat”), abszolút megéri ma a gázsiját.

65 kör után: 1.Hamilton – 2.Räikkönen +10.8 – 3.Vettel +11.8 – 4.Webber +21.5 – 5.Alonso +30.9 – 6. Grosjean +31.4 mp

Nico Rosberg Mercije megfőtt? Igen, kezdődik a túlmelegedési póker. Agyő az amúgy sem túl jó 9. helynek. Hamilton sima győzelmére a technikai hiba baljós árnyék vetülhet…

Már csak három kör, és újra egy évet kell várni a mezőnyre. A kitikkadt rajongóknak kezd eszébe jutni a következő várakozás. Mindenkinek, akár tévé néző, akár helyszíni, akár pakol már hazafelé, akár nem - az utolsó öt perc ugyanazzal a tanulsággal szolgál: ráébrednek, hogy a F-1 mindig a KÖVETKEZŐ versenyt jelenti.

Utolsó kör, Vettel DRS távolságon kívül. Ilyenkor kezdik mindig nyugtatni, nehogy eldobja a vasat, ki a szilasligeti bozótba.

A Hungaroringen megint csoda történt: Hamilton hogyan is szerezte meg a pole-pozíciót? Hogyan rakta össze ilyen egyértelműen ezt a nagyon is kétséges győzelmet? Át kell írnunk a gumikról, a Mercedesről, a hőségről alkotott nézeteinket?

Pedig csak az történt, hogy Hamilton becsapta a fizikát.

Végeredmény

Poz.

Versenyző
Csapat
Kör
Idő
1
Lewis Hamilton
Mercedes
70
2
Kimi Räikkönen
Lotus-Renault
70
+10.9
3
Sebastian Vettel
Red Bull Racing
70
+12.4
4
Mark Webber
Red Bull Racing-Renault
70
+18.0
5
Fernando Alonso
Ferrari
70
+31.4
6
Romain Grosjean
Lotus-Renault
70
+32.2
7
Jenson Button
McLaren-Mercedes
70
+53.8
8
Felipe Massa
Ferrari
70
+56.4
9
Sergio Perez
McLaren-Mercedes
69
+1 kör
10
Pastor Maldonado
Williams-Renault
69
+1 kör
11
Nico Hulkenberg
Sauber-Ferrari
69
+1 kör
12
Jean-Eric Vergne
STR-Ferrari
69
+1 kör
13
Daniel Ricciardo
STR-Ferrari
69
+1 kör
14
Giedo van der Garde
Caterham-Renault
68
+2 kör
15
Charles Pic
Caterham-Renault
68
+2 kör
16
Jules Bianchi
Marussia-Cosworth
67
+3 kör
17
Max Chilton
Marussia-Cosworth
67
+3 kör
18
Paul di Resta
Force India-Mercedes
66
+4 kör
19
Nico Rosberg
Mercedes
64
+6 kör
Ret
Valtteri Bottas
Williams-Renault
42
+28 kör
Ret
Esteban Gutierrez
Sauber-Ferrari
28
+42 kör
Ret
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
19
+51 kör
 


 

Alicia Vikander - A legbiztosabb magyar forrásod az Oscar-díjas színésznõrõl! Képek, cikkek, hírek, minden egy helyen!    *****    -----Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!----    *****    Nem lehet saját lovad? Nevelj virtuálisan ITT! Nevelj, versenyezz, licitálj szebbnél szebb lovakra!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG -A LEGINFORMÁLTABB ÉS LEGTARTALMASABB MAGYAR HONLAP AZ ÉNEKESNÕRÕL - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! Azaz... Hol a sapkája??? Ó jaj! Most mi lesz? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Ha te is szereted az Arrow sikersorozat elbûvölõ házaspárját látogass el az ország egyetlen Olicity rajongói oldalára!    *****    Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony    *****    VIDEOJÁTÉK HONLAP! Retro játékoktól, a legújabbakig! Friss újdonság: Call of Duty: WWII és WoW: Battle for Azeroth!    *****    Kapható a VÖRÖS HÓ címû regény. Kaland és rejtély az örök fagy birodalmában. VÖRÖS HÓ. Részletek a weboldalon!    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! De hova lett a sapkája??? Ó jaj! Elmarad a Mikulás-nap??? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Legfrissebb videojátékok, fõleg Warcraft és FPS játék hírek! Blog, Airsoft, Tech! Kattints ide!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Hová bújnak a virágmanók, ha elered az õszi esõ? Nem találjátok ki? Nyuszi mama majd elárulja! Gyertek a Mesetárba!    *****    Nálam nincsenek AKCIÓK, minden elemzés BECSÜLET KASSZÁS, az oktatás pedig INGYENES! Keress oldalamon!    *****    Bavaria 42 2018ban is várunk szeretettel mindenkit egy felejthetetlen tengeri vitorlás túrára! Vitorlás tudás nem szükséges!! Bavaria 42    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - HA ELSÕKÉZBÕL SZERETNÉL INFORMÁLÓDNI, AKKOR ITT A HELYED - LEGFRISEBB HÍREK, KÉPEK, CIKKEK!    *****    Karácsonyra szép AJÁNDÉK egy Személyre szóló asztrológiai elemzés! Kinyomtatva és bekötve örök emlék marad!    *****    ***MUNKALEHETÕSÉG!*** Új cég, új lehetõség, ingyenes regisztráció! Ugye tudod, mit jelent elsõk között lenni...?!    *****    A legfrissebb videojátékokról olvashatsz híreket! Elemezzük a Call of Duty sorozat legújabb részét World War II    *****    A RENDKÍVÜLI horoszkóp akciók Karácsonyig tartanak,most rendelj saját illetve szeretteid részére elemzéseket. Kattints