8.Brit Nagydíj
Rosberg nyerte a kaotikus Brit Nagydíjat!
Nico Rosberg felülkerekedett a káoszon, és idei második győzelmét aratva megnyerte a Brit Nagydíjat. A négy defektet hozó versenyen kiesett a sokáig magabiztosan vezető bajnoki éllovas Vettel, Alonso pedig meglovagolta szerencséjét: harmadikként jelentősen faragott hátrányából. Webber nagyot hajrázva lett második.
A rajtot a harmadik pozícióból induló Sebastian Vettel kapta el a legjobban az élmezőnyből, aki kihasználva a beragadó Nico Rosberg tétovázását azonnal felzárkózott a sima rajtot vevő Lewis Hamilton mögé. A legtöbb pozíciót viszont a 11. helyről induló Felipe Massa nyerte az indulásnál, aki egészen az 5. helyig küzdötte előre magát – nagy csatát vívva az első kanyarokban Kimi Räikkönennel. Előtte a hatodik helyről startoló Sutil sorolt be. Fernando Alonso egy pozíciót veszített ugyan az indulásnál, ám nem sokkal később Jenson Button és Romain Grosjean is már mögötte volt. Az utolsó silverstone-i hétvégéjét teljesítő Mark Webber is beragadt a rajtnál: miután két oldalról kerülték ki vetélytársai, az ausztrál Grosjean kitette az első kanyar bukóterébe. Ezt követően az ausztrál orrkúpja is megsérült.
Az első pár kör nyugodtan telt: miközben a vezető hármas, Hamilton, Vettel, Rosberg azonos tempót autózva elhúzott az Adrian Sutil vezette üldözőktől, hátrébb láthattunk pár pozíicócserét: Perez és Webber is igyekezett javítani. A 8. körben aztán jött a drámai fordulat: Hamilton bal hátsó kereke az egyik egyenesben szétrobbant – hasonlóan ahhoz, ahogy a korábbi szabadedzésen Sergio Perezé –, az angol elveszítette vezető pozícióját (egészen a 18. helyig esett vissza).
A 10. körben Romain Grosjean megkezdte a kerékcserék folyamatát, amit aztán Felipe Massa váratlan bal hátsó defektje gyorsított fel. A brazil kicsúszását látva sorra jöttek ki a riválisok: a 11. körben Alonso, Webber, a 12.-ben Räikkönen, Ricciardo és Button, a 14.-ben pedig az élen álló Vettel is kereket cserélt, majd a 15 körig kint maradó Jean-Eric Vergne bal hátsó gumija is felrobbant a két Lotusszal való csata alatt. A francia szerencsésebb volt sorstársainál: azonnal a bokszba tudott hajtani az eset után.
Miközben a továbbra is vezető Vettel fülére mondták, hogy az ő lecserélt gumiján több vágást is találtak, a versenyirányítás úgy döntött, pályára küldi a biztonsági autót. A pályát rengeteg gumitörmelék borította, a versenyzők aggódva kérdezgették mérnökeiket a gumikról, a Pirelli mérnökei pedig azonnal vizsgálni kezdték a Red Bull sérült abroncsát. Rosberget Tony Ross, versenymérnök eközben arra figyelmeztette, kerülje a rázóköveket, mert a négyes kanyar veszélyes lehet. Vettel mérnöke, Guillome Roquelin hozzátette, egyelőre maguk sem tudják, a pálya vagy a gumik hibája okozza-e a sorozatos meghibásodásokat.
A biztonsági autó a törmelékek eltakarítása után a 22. körben ment vissza a bokszba, az újraindítást követően Perez megelőzte Webbert a 8. helyen, aki azonban azonnal visszaelőzte őt. A mezőny sorrendje ekkor a következő volt: Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Webber, Perez, Button – Hamilton a 14., Massa a 18. volt.
A kerékcserék második körét Kimi Räikkönen nyitotta, akit a 31. fordulóban a Sutilon körökön keresztül túljutni képtelen Alonso és Grosjean is követtek – kis híján egymásba rohanva a bokszban. Kereket cserélt aztán Sutil, Perez és di Resta is, miközben Vettel és Rosberg magabiztosan őrizte pozícióját. Közülük előbb Rosberg, majd Vettel cserélt gumikat – amelyek nyomását a korábbi hibákra reagálva magasabbra állították a szokásosnál.
A friss gumikon Alonso nem sokkal később pozíciót vesztett Webberrel szemben, aki egy másodpercen belülre zárkózott fel a harmadik Räikkönen mögé. Hamilton második kiállását követően Paul di Restával vívott több körön át tartó oda-vissza csatát, Rosberg pedig apró lépésekkel lopta magát közelebb Vettelhez.
Ekkor jött a következő drámai fordulat: a 41. körben Vettel autója megadta magát, a vezetést ezzel Rosberg örökölte meg, Alonso azon nyomban a bokszba hajtott, a biztonsági autó pedig a pályán ragadó Red Bull miatt ismét közbeavatkozott. Rosberget és Webbert a következő körben hívta ki csapata, Kimi Räikkönen kint maradt, és átvette a vezetést. A finn ezzel kapcsolatban viszont bizonytalanul tette fel a kérdés versenymérnökének: „Biztosa ez volt a jó döntés?”
A biztonsági autó mindössze hat kört hagyott a mezőnynek a versenyzés folytatására, a sorrend ekkor Rosberg, Räikkönen, Sutil, Ricciardo, Webber, Perez, Button, Alonso, Hamilton és Grosjean volt. A friss gumikkal harcoló Webber azonnal megkezdte a felzárkózást: megelőzve honfitársát Sutilt vette üldözőbe, majd meg is előzte őt. Kicsivel később Räikkönenen is túljutott, majd másfél másodpercen belülre került a vezető Rosberghez képest.
Alonso eközben Buttonon jutott túl, majd éppen a szeme előtt jött a negyedik defekt: Perez volt az újabb balszerencsés. A spanyol és Hamilton ezután egymás után előzték meg Ricciardót, majd a Ferrari ásza Räikkönennel kezdett csatázni – két körrel a vége előtt túl is jutott a finnen. Hamilton elment Sutil mellett, és ő is közelített a Lotusra: DRS-sel meg is előzte őt.
Miután Webbernek végül már nem sikerült közelebb jutni a rákapcsoló Rosbergre, a mercedeses német idei második győzelmét aratta, Alonso pedig harmadik helyével 21 pontra közelítette meg Vettelt a bajnoki összetettben.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W04 |
|
1ó32:59.456 |
|
|
52 |
2. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB9 |
+ |
0.765 |
|
|
52 |
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F138 |
+ |
7.124 |
|
|
52 |
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W04 |
+ |
7.156 |
|
|
52 |
5. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Lotus-Renault |
E21 |
+ |
11.257 |
|
|
52 |
6. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
F138 |
+ |
14.573 |
|
|
52 |
7. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
+ |
16.335 |
|
|
52 |
8. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
+ |
16.500 |
|
|
52 |
9. |
|
Paul di Resta |
GBR |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
+ |
17.993 |
|
|
52 |
10. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Sauber-Ferrari |
C32 |
+ |
19.700 |
|
|
52 |
11. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Williams-Renault |
FW35 |
+ |
21.100 |
|
|
52 |
12. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Renault |
FW35 |
+ |
25.000 |
|
|
52 |
13. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
+ |
25.900 |
|
|
52 |
14. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C32 |
+ |
26.200 |
|
|
52 |
15. |
|
Charles Pic |
FRA |
Caterham-Renault |
CT03 |
+ |
31.600 |
|
|
52 |
16. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
+ |
36.000 |
|
|
52 |
17. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
+ |
1:07.600 |
|
|
52 |
18. |
|
Giedo van der Garde |
HOL |
Caterham-Renault |
CT03 |
+ |
1:07.700 |
|
|
52 |
19. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E21 |
+ |
1 kör |
|
műszaki hiba |
51 |
|
20. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
+ |
6 kör |
|
defekt |
46 |
21. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB9 |
+ |
11 kör |
|
hajtáslánc |
41 |
22. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
+ |
17 kör |
|
műszaki hiba |
35 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
M. Webber (Red Bull) |
1:33.401 |
|
|
52 |
|