6.Monacói Nagydíj
Nico Rosberg nyerte a Monacói Nagydíjat
Nico Rosbergnek sikerült győzelemre váltania az első rajthelyet a Monacói Nagydíjon, amely a kezdeti lassú tempó után néhány baleset miatt igazán felélénkült, és Pastor Maldonado balesete után ideiglenesen megszakításra is került. A dobogó másik két fokát a bokszban Lewis Hamiltont megelőző két Red Bull, Sebastian Vettel és Mark Webber szerezte meg.
A rajtnál gond nélkül eljött a mezőny, az élen pozíciócserék sem történtek. Noha Lewis Hamilton csapattársánál valamivel jobban rugaszkodott el és a külső íven mellé ért, előzni nem tudott, és az első kanyarban már Sebastian Vettel ellen kellett védekeznie.
A német az első körökben próbált nyomást gyakorolni a Mercedesre, sikertelenül. Rosberg és Hamilton ráadásul taktikusan vezetve az autóik tempójánál jóval lassabban haladtak, ezzel feltartva az egész mezőnyt, így szokatlan módon mindenki nagyjából azonos köridőket autózott a futam első szakaszában. Úgy tűnt, a német csapat célja, hogy a gumikra nem túl nagy nyomást gyakorolva ők is megpróbálják egy kiállással teljesíteni a versenyt.
Az élmezőnyben pozíciót nyerni a lassú tempó ellenére senki nem tudott, így néhányan korábbra időzített bokszkiállással próbáltak előnyre szert tenni. A kerékcserék rohamát a 25. körben Mark Webber indította el, majd Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és a két McLaren is követte őt. A pályára visszatérve azonban egyikük sem tudott azonnal gyorsabb lenni a hirtelen az élen nagyobb tempóra kapcsoló Mercedeseknél.
Ekkor azonban egy baleset megbolygatta az állóvizet. Felipe Massa a 29. körben ugyanolyan módon csapta falhoz az autóját, mint a szombat délelőtti szabadedzésen. A brazil a célegyenes falának ütközött, miután blokkoltak a Ferrari kerekei, és az autó a Ste Devote kanyar bukóterében landolt. Massa az autóból kiszállva nyakfájdalmakra panaszkodott, így vizsgálatra a pálya orvosi központjába szállították.
A Safety Car nem lépett azonnal a pályára, és úgy tűnt, a takarítás lebonyolódhat a bevetése nélkül, egy kör elteltével azonban mégis kiküldése mellett döntött a versenyirányítás. Vettel éppen ekkor járt a bokszban, a két Mercedes pedig a kör végén, egyszerre állt csak ki, ami a Red Bull kezére játszott. Ugyan Rosberg vissza tudott állni az élre, Hamilton elé Vettel és Webber is befurakodott.
A biztonsági autó 8 körön át a pályán tartózkodott, kiállását követően pedig mindenekelőtt Hamilton nyújtotta a látványosságot, aki néhányszor bepróbálkozott Webber megelőzésével. A legközelebb ehhez a szűk Rascasse kanyarban került, de az ausztrálnak sikerült kivédenie a támadást.
A küzdelem viszont nem folyhatott sokáig, hiszen a 46. körben piros zászlóval ideiglenesen leállították a versenyt, aminek oka Pastor Maldonado és Max Chilton ütközése volt. A Marussia brit pilótája nem vette észre a Tabac kanyar előtt kívülről mellé érkező Williamst, s nem hagyott neki helyet, ami miatt a venezuelai a védőkorlátba csapódott, amely elmozdulva a helyéről szinte teljesen eltorlaszolta a pályát.
A mezőny így az éppen aktuális sorrendben visszarendeződött a rajtrácsra, a szerelőcsapatok pedig az autók köré gyűltek, hiszen ekkor többek között a gumicsere is megengedett.
Több mint 20 perc telt el a helyreállítási munkálatok befejezéséig, ezt követően a Safety Car mögött egy kör megtétele után repülőrajttal folytatódhatott a verseny.
Rosberg néhány másodperces előnyt tudott kiautózni Vettellel szemben, az első tízesben pedig Sergio Pérez és Adrian Sutil néhány merész, de sikeres előzését nézhettük végig - Alonso egy korábbi pályaelhagyás miatt kénytelen is volt maga elé engedni a mexikóit.
Néhány kör után ismét egy baleset zavarta meg a verseny folyását. Ezúttal Romain Grosjean elmérte az alagút utáni féktávot, és hátulról belerohant Daniel Ricciardo Toro Rossójába. Az ütközés mindkettőjük kiesését eredményezte, a biztonsági autó pedig ismét a pályára lépett.
A következő újraindítás után Pérez tovább folytatta menetelését, és Räikkönen mellé próbált bebújni az alagút utáni sikánnál egy túlságosan optimista manőverrel. A McLaren első szárnya érintkezett a finn bal hátsó kerekével, aminek következtében a Lotus pilótája defekt miatt volt kénytelen kiállni egy nem tervezett kerékcserére, és kicsúszott a pontszerzők közül. Pérez autója is komolyabb sérülést szenvedett, hiszen pár kör elteltével leparkolta azt az egyik menekülőúton.
A mezőnyben zajló csaták azonban nem zavarták meg Nico Rosberget, aki Vettelt leszakítva elsőként érte el a kockás zászlót, így a tavalyi Kínai Nagydíj után második győzelmét szerezte a Forma-1-ben. A képzeletbeli monacói dobogó másik két fokára a Red Bull pilótái, Vettel és Webber állhattak fel. Hamilton a futam végén a gumik szemcsésedése miatt már nem tudott támadást indítani a pódiumért, így a 4. helyen ért célba, mögötte pedig Sutil, Button, Alonso a 7. helyen, miután az autója vesztett a leszorítóerejéből, mert törmelék ragadt az első vezetőszárnyába. Vergne, di Resta és Räikkönen jött be pontszerzőnek. A Lotus finn pilótája az utolsó körben meg tudta szerezni a 10. helyet a problémákkal küszködő Nico Hülkenbergtől.
A bajnokságban Vettel 21 pontosra növelte előnyét a gyengébb eredménnyel záró Räikkönen előtt. Rosberg győzelmével feljött a tabella 6. helyére.
Fontos azonban megjegyeznünk, hogy a Mercedes eredménye jelenleg óvás alatt áll, hiszen a futam előtt a Red Bull és a Ferrari hivatalosan is kérte az FIA-t a Mercedes szerintük szabálytalan gumitesztjének kivizsgálására.
Az idei bajnokság 7. futamára két hét múlva Montrealban kerül sor, ahol a Kanadai Nagydíjat rendezik majd.
Végeredmény
1. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Mercedes |
W04 |
|
2ó17:52.056 |
|
|
78 |
2. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB9 |
+ |
3.888 |
|
|
78 |
3. |
|
Mark Webber |
AUS |
Red Bull-Renault |
RB9 |
+ |
6.314 |
|
|
78 |
4. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
Mercedes |
W04 |
+ |
13.894 |
|
|
78 |
5. |
|
Adrian Sutil |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
+ |
21.477 |
|
|
78 |
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
+ |
23.103 |
|
|
78 |
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F138 |
+ |
26.734 |
|
|
78 |
8. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
+ |
27.223 |
|
|
78 |
9. |
|
Paul di Resta |
GBR |
Force India-Mercedes |
VJM06 |
+ |
27.608 |
|
|
78 |
10. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
Lotus-Renault |
E21 |
+ |
36.582 |
|
|
78 |
11. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Sauber-Ferrari |
C32 |
+ |
42.572 |
|
|
78 |
12. |
|
Valtteri Bottas |
FIN |
Williams-Renault |
FW35 |
+ |
42.691 |
|
|
78 |
13. |
|
Esteban Gutiérrez |
MEX |
Sauber-Ferrari |
C32 |
+ |
43.212 |
|
|
78 |
14. |
|
Max Chilton |
GBR |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
+ |
49.885 |
|
|
78 |
15. |
|
Giedo van der Garde |
HOL |
Caterham-Renault |
CT03 |
+ |
62.590 |
|
|
78 |
16. |
|
Sergio Pérez |
MEX |
McLaren-Mercedes |
MP4-28 |
+ |
6 kör |
|
baleset |
72 |
|
17. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E21 |
+ |
15 kör |
|
baleset |
63 |
18. |
|
Daniel Ricciardo |
AUS |
Toro Rosso-Ferrari |
STR8 |
+ |
17 kör |
|
baleset |
61 |
19. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Williams-Renault |
FW35 |
+ |
33 kör |
|
baleset |
45 |
20. |
|
Jules Bianchi |
FRA |
Marussia-Cosworth |
MR02 |
+ |
33 kör |
|
baleset |
45 |
21. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
F138 |
+ |
50 kör |
|
kicsúszás |
28 |
22. |
|
Charles Pic |
FRA |
Caterham-Renault |
CT03 |
+ |
71 kör |
|
műszaki |
7 |
|
|
|
Leggyorsabb kör: |
Sebastian Vettel |
1:16.577 |
|
|
77 |
|