@LukeWormald Volt már valaha, hogy féltél/megijedtél verseny közben?
FA: Igen. Néha, amikor nagyon esik az eső, és valaki mögött vezetsz…nem látsz semmit! Azokban a pillanatokban elkerülhetetlen tiszteletet és aggodalmat érzel.
@ally_cu Melyik volt a legveszélyesebb baleseted, amit valaha is átéltél?
FA: Kétségtelen, a 2003-as balesetem Brazíliában. Nagyon szerencsés voltam, hogy sértetlenül jöttem el Interlagosból, egy csontom se tört el az ütközésnél. Ez volt a legrosszabb a sport karrieremben. Emlékszem, hogy csomó törmelék volt a pályán. Nem tudtam elkerülni az ütközést, majd utána minden nagyon gyorsan történt. A kerékbe csapódáskor, az autó bal oldalra repült a gumifalba, majd átment a pályán és jobb oldalon a falnak csapódott. Egy kicsit szédültem, amikor kiszálltam az autóból és fájdalmat éreztem, de tudtam, hogy semmim sem tört el. Az egyetlen gondolatom az volt, hogy egy mozdulattal megnyugtassam a családomat, hogy minden rendben van.
@Ste_chan_ Ha választhatnál valamilyen pilótát a múltból, aki ellen versenyeznél, kit választanál? És miért? Köszönöm Fer ))
FA: Sennát választanám. Ő volt a legjobb. Köszönöm Ste_chan!
@WhosCeejayReyes Michael Schumacher vagy Ayrton Senna?
FA: Ayrton, kétségtelenül.
@thanksfernando Melyik #Ferrari tetszik jobban? #F60 #F150 #F2012 #F138? És melyik múltbéli Ferrarit akarnád vezetni?
FA: Az F10-es a legjobb autó, amit vezettem. Ha a kipróbálásukról beszélünk...Azt hiszem, hogy a Ferrari F2004 lenne a kiválasztott.
@gordo_l Ha választhatnál egy győztes autót egy másik F1-es korszakból, melyiket választanád?
FA: Egy Ferrarit választanék. A legjobb autók, amik nyertek, többségében Ferrarik voltak.
@ngtvk Mi változott a legtöbbet az első évedtől mostanáig a F1-ben?
FA: Van egy olyan terület, amely egyre nagyobb és nagyobb jelentőséget nyer: aerodinamika. Az autók lóerője is...
@ChChCharli Egész életedben és karrieredben, kivel szemben élvezted legjobban a versenyzést?
FA: A legjobb párbajaim mindig a gokartos versenyeimen voltak. Nagyon, nagyon szórakoztató!!!
@Sirius_spa Változott-e valami, most, hogy 3 spanyol pilóta van a csapatban? Behoztatok valami tipikus spanyolt?
FA: Hahaha, nem! Semmi sem változott, még mindig egyértelműen kisebbségben vagyunk. Mi vagyunk azok, akiknek alkalmazkodnia kell…
@Paula_fanAlo Mi alapján emelnéd ki Pedrot, Marc Genét, Felipe Massat, Vettelt, Hamiltont és Kimit?
FA: Mindegyik pilóta nagy tehetséggel rendelkezik, akik képesek a legtöbbet kihozni az autókból, amik nem egészen tökéletesek.
@jamie_wigg93 Ha betehetnél a F1-es naptárba egy olyan pályát, amelyik jelenleg nincs benne, melyik lenne az?
FA: Szeretnék versenyezni Mugellóban. Jól ismerem a pályát és ez több mint kész, minden szempontból, hogy visszatérjen a naptárba.
@ChefBlake_F1 Mit gondolsz valójában az austini pályáról és tényleg tetszett a város?
FA: Szerintem a pálya Austinban fantasztikus. Az amerikai versenypálya tele van nagy kihívásokkal, különösen az első szektorban. A légkör a nagydíj hete alatt, a város és hétvége általában az egyik legjobb az egész évben. Azt hiszem, a Forma-1 visszatérése az Egyesült Államokba egy nagyszerű lépés volt.
@Patricklanuit Ma reggel azt kérdeztem magamtól, hogy hogyan és mikor teszteled az autót. Csak a hivatalos teszteket látjuk. Köszönöm GÉNIUSZ!!!
FA: Köszönöm @Patricklanuit! Ez az összes teszt, amit csinálunk! A szezon közben nem csinálunk több tesztet, mint amit látsz, mert nincs nekünk megengedve.
@ConsuCalero Mennyi az autód átlagos üzemanyag-fogyasztása egy versenyen? Szívélyes üdvözlet és minden jót!
FA: Köszönöm ConsuCalero! Közel 200 liter a versenyen. 315 kilométerre…
@gabiolivaresb Ha nem DRS-es zónában nyomod meg a DRS gombot, az nem aktiválódik?
FA: Nem, ez nem aktiválódik. A DRS csak az egyenesekre van programozva, ahol megengedett a használata.
@Pablo_I_Torrado Mi a gyorsaság titka esőben?
FA: A titok?...Edz sokat gokartban! És érzéseid az autóból, megadja a bizalmat, hogy növeld a sebességet minden körben.
@z3n0mal4 Mik az érzéseid a jövő évi motorokkal kapcsolatba? Milyen a Ferrari motor, amit eddig láttál?
FA: Az az igazság, hogy fogalmam sincs. Nem hiszem, hogy sokat meg fogunk tudni 2014 januárjáig. Ezek kis motorok lesznek, kevesebb teljesítménnyel… komoly feladat a szakembereknek!
@HelenGates6661 Nem gondolod, hogy az új motorokkal a következő szezonban a Forma-1 egyre kevésbé lesz Forma-1?
FA: Nos, a szabályok mindig is az autók sebességének csökkentéséhez vezetnek. Igen, ez egy kicsit furcsa. De, másfelől, ez hozza közelebb a Forma-1-es technológiát a mindennapi utcai autókhoz.
@Manurocks87 V10, V8, vagy V6 turbó?
FA: V10-et választom.
@Joorgitoro Honan tudod, ha jól csinálsz meg egy kört?
FA: Tudjuk, köszönhetően néhány kormányon lévő mutatónak. Az időkülönbséget mutatják amit addig megtettél a leggyorsabb körödhöz képest. Minden kanyarnál mutatja, egy frissített új időt fogsz kapni, így tudod, hogy mit csinálsz az egész körben...
@DavidAguilera25 Fer, a versenyautókban, amikor fékezel és csökken a sebbesség, miért taposol gyorsan a gázra? KÖSZÖNÖM
FA: Köszönöm @DavidAguilera25! Ennek célja, hogy ne blokkoljanak a hátsó kerekek. A versenyautóban sok hatás éri a motort fékezéskor és a hátsó kerekek hajlamosak blokkolni. Próbálod ellensúlyozni, hogy rátaposol a gázra.
@Artu_Code Nem gondolod, hogy jobb lassabban menni extrém nedves körülmények között és örömet okozni a nézőknek, mint nem menni egyáltalán?
FA: Hehehe, lassan vezetni a Forma-1 időmérőjén, azt tudom neked most mondani, hogy lehetetlen. Lassú és időmérő, nem megy egy mondatba. A F1-es autók manapság a jelenlegi aerodinamikával és gumikkal nincsenek felkészülve bizonyos mennyiségű vízhez egy esős napon. Ez volt a probléma az elmúlt néhány alkalommal versenyen vagy edzéseken, hogy le volt állítva. Egyszerűen lehetetlen befejezni egy teljes kört. Ha, ahogy azt mondod, örömet okozni a nézőknek, az ára annak, hogy a rajtrács 22 pilóta élete forog kockán...akkor azt hiszem, nem éri meg. Az egyetlen lehetséges megoldás, ami lehet mindenkinek megfelel, hogy újraindul egy óra múlva vagy akár egy nappal később.
@Manuelmd17 Miért szédül néhány pilóta a szimulátorban?
FA: Ez az elméd reakciója. Amikor a pilóta szimulátorban dolgozik, akkor a kép amit a képernyőn lát, nem teljesen egyezik azzal a képpel, amire a memória emlékszik egy olyan helyzetben, amikot tényleg az autót vezeted. Ezért az elméd is egy szimulációban fut, ami nem várt hatásokat eredményezhet. Egyszerűen csak védi önmagát. Ebben az esetben érezhetsz szédülést és hányingert.
@charlessultana Mi a szokásos rutinod a verseny napján? Azaz a pályára érkezés ideje, minden étkezés/ edzés, találkozók a mérnökökkel stb.
FA: Tegyük fel, 14:00h-kor induló versenyről beszélünk, ez lenne a napirend (egészen a versenyig, ezt követően részt veszünk a médiában, találkozunk a mérnökökkel...)
-Reggeli: 08:30h
-Pálya: 09:00h
-Szponzorok/ események: 09:30h
-Ebéd: 10:30h
-Stratégiai találkozó: 11:00h
-Rajongók üdvözlése: 12:20h
-Nyújtás / átöltözés: 13:00h
-Bemelegítő körök: 13:30h
-Verseny: 14:00h
@Express91 Milyennek látod az évet a balszerencsés utolsó versenyen után? Jó lehetőségeid vannak?
FA: Jól néz ki, a lehetőségeim persze, még mindig jók. A statisztika szintén azt mutatja, hogy van kettő-három kiesés egy szezonban, ezért logikus lenne számunkra, hogy nem fejezzük be a versenyt másik vasárnapon. Ez lenne a logikus és várható. A szezon nagyon hosszú, még csak két nagydíjat fejeztünk be! Ez történt Rosberggel Ausztráliában, velem Malajziában... Ez történik mindenkivel.
@Ath0506 Úgy hiszed, hogy olyan autód van, amely képes versenyeket nyerni, anélkül, hogy rendkívüli teljesítményt kelljen nyúltani, mint tavaly?
FA: Bármelyik győzelemhez szükséges rendkívüli teljesítmény. Remélhetőleg ebben az évben lesz esélyem, hogy nagydíjat nyerjek újra.
@xisu_99 Miért gondoltad azt, hogy jobb volt a pályán maradni, mint egy boxkiállásra jönni?
FA: Miután láttad az eredményt, így utólag könnyű azt mondani, hogy jobb lett volna kiállni a bokszba. De ez egy olyan döntés volt, amit másodpercek alatt kellett meghozni, amely során azt gondoltuk, hogy kibírom a következő kört, hogy a boxkiállásnál száraz gumikra váltsunk. Mindenesetre a szimuláció azt mutatta, hogy ha kiálltam volna első szárny cserére, akkor a kilencedik vagy tizedik helyen fejeztem volna be, így semmit nem veszítettünk. A probléma nem az volt, hogy nem jöttem be, sérülés történt az ütközésnél és ez olyasvalami, amit a jövőben megpróbálunk elkerülni…;)
@davidgg92 Mire gondoltál, amikor az egyenben 300 km/h-val mentél a leszakadt szárnnyal?
FA: Arra gondoltam, hogy ne ütközzek össze Webberrel. Az első kerekek nem érintkeztek a talajjal, 280 km/h-val mentem és fennállt a veszély, hogy összeakadjak Webberrel, ami nagyon veszélyes lett volna. Szerencsére az autó egyenesen ment tovább.
@tomeu_bover Beszéltél Webberrel miután megemlített téged a dobogón?
FA: Gyakran beszélek Webberrel. Köszönöm neki, hogy megemlített engem a dobogón. Remélhetőleg a jövőben sok dobogón fogunk együtt állni.
@nkmadrid Annyira különleges volt nyerni Monzában a Ferrarival, mint Valenciában, tekintve, ahogyan csináltad és támogatást kaptál mindenkitől?
FA: Igen, két nagyon különleges győzelem volt. Különleges érzésekkel emlékszem rájuk. Amikor otthon versenyzel, és ebben az esetben mindkettőt az "otthonomnak" tekintem, a támogatásotok teszi egyedivé.
@MoleroPhoto Mi volt a legnehezebb pillanatod a F1-ben? McLaren 2007, Minardi 2001 vagy Benetton 2002?
FA: A legnehezebb "pillanat" 2002-ben volt, amikor tesztpilóta voltam a Renaultnál. Elfogadni a tesztelő szerepét, és kívülről nézni a versenyeket a TV-n, messze a legnehezebb szezonom volt.
@hanc0502 Mi a legnagyobb célod a F1-es karrieredben? Az amire visszavonuláskor azt mondhatod MEGCSINÁLTAM! (TE VAGY A LEGJOBB)
FA: Köszönöm @hanc0502! Nos, mikor ezt elkezdtem, világbajnok akartam lenni és elértem. Ezért, ha visszavonulok képes leszek azt mondani: Megcsináltam!!
@lapolemista Szeretnéd a karrieredet befejezni a F1-ben vagy szeretnél versenyezni más versenyeken, mielőtt visszavonulsz?
FA: Ez olyasvalami, amit még nem döntöttem el. Ez attól függ, hogy milyen leszek, amikor eljön a pillanat, a személyes helyzetem... Amiben biztos vagyok, az az, hogy ha folytatom a versenyzést, akkor az a szórakozás kedvéért lesz, mint bármi másért. De majd meglátjuk! Rengeteg F1 élet van még bennem!
@jodieparker_ A Ferrarinál szeretnéd befejezni a karriered?
FA: Igen, ez az, amit csinálni fogok. Ez a legjobb csapat a világon, nincs feljebb a Ferrarinál.