@LukeWormald Volt mr valaha, hogy fltl/megijedtl verseny kzben?
FA: Igen. Nha, amikor nagyon esik az es, s valaki mgtt vezetsz…nem ltsz semmit! Azokban a pillanatokban elkerlhetetlen tiszteletet s aggodalmat rzel.
@ally_cu Melyik volt a legveszlyesebb baleseted, amit valaha is tltl?
FA: Ktsgtelen, a 2003-as balesetem Brazliban. Nagyon szerencss voltam, hogy srtetlenl jttem el Interlagosbl, egy csontom se trt el az tkzsnl. Ez volt a legrosszabb a sport karrieremben. Emlkszem, hogy csom trmelk volt a plyn. Nem tudtam elkerlni az tkzst, majd utna minden nagyon gyorsan trtnt. A kerkbe csapdskor, az aut bal oldalra replt a gumifalba, majd tment a plyn s jobb oldalon a falnak csapdott. Egy kicsit szdltem, amikor kiszlltam az autbl s fjdalmat reztem, de tudtam, hogy semmim sem trt el. Az egyetlen gondolatom az volt, hogy egy mozdulattal megnyugtassam a csaldomat, hogy minden rendben van.
@Ste_chan_ Ha vlaszthatnl valamilyen piltt a mltbl, aki ellen versenyeznl, kit vlasztanl? s mirt? Ksznm Fer ))
FA: Sennt vlasztanm. volt a legjobb. Ksznm Ste_chan!
@WhosCeejayReyes Michael Schumacher vagy Ayrton Senna?
FA: Ayrton, ktsgtelenl.
@thanksfernando Melyik #Ferrari tetszik jobban? #F60 #F150 #F2012 #F138? s melyik mltbli Ferrarit akarnd vezetni?
FA: Az F10-es a legjobb aut, amit vezettem. Ha a kiprblsukrl beszlnk...Azt hiszem, hogy a Ferrari F2004 lenne a kivlasztott.
@gordo_l Ha vlaszthatnl egy gyztes autt egy msik F1-es korszakbl, melyiket vlasztand?
FA: Egy Ferrarit vlasztank. A legjobb autk, amik nyertek, tbbsgben Ferrarik voltak.
@ngtvk Mi vltozott a legtbbet az els vedtl mostanig a F1-ben?
FA: Van egy olyan terlet, amely egyre nagyobb s nagyobb jelentsget nyer: aerodinamika. Az autk lerje is...
@ChChCharli Egsz letedben s karrieredben, kivel szemben lvezted legjobban a versenyzst?
FA: A legjobb prbajaim mindig a gokartos versenyeimen voltak. Nagyon, nagyon szrakoztat!!!
@Sirius_spa Vltozott-e valami, most, hogy 3 spanyol pilta van a csapatban? Behoztatok valami tipikus spanyolt?
FA: Hahaha, nem! Semmi sem vltozott, mg mindig egyrtelmen kisebbsgben vagyunk. Mi vagyunk azok, akiknek alkalmazkodnia kell…
@Paula_fanAlo Mi alapjn emelnd ki Pedrot, Marc Gent, Felipe Massat, Vettelt, Hamiltont s Kimit?
FA: Mindegyik pilta nagy tehetsggel rendelkezik, akik kpesek a legtbbet kihozni az autkbl, amik nem egszen tkletesek.
@jamie_wigg93 Ha betehetnl a F1-es naptrba egy olyan plyt, amelyik jelenleg nincs benne, melyik lenne az?
FA: Szeretnk versenyezni Mugellban. Jl ismerem a plyt s ez tbb mint ksz, minden szempontbl, hogy visszatrjen a naptrba.
@ChefBlake_F1 Mit gondolsz valjban az austini plyrl s tnyleg tetszett a vros?
FA: Szerintem a plya Austinban fantasztikus. Az amerikai versenyplya tele van nagy kihvsokkal, klnsen az els szektorban. A lgkr a nagydj hete alatt, a vros s htvge ltalban az egyik legjobb az egsz vben. Azt hiszem, a Forma-1 visszatrse az Egyeslt llamokba egy nagyszer lps volt.
@Patricklanuit Ma reggel azt krdeztem magamtl, hogy hogyan s mikor teszteled az autt. Csak a hivatalos teszteket ltjuk. Ksznm GNIUSZ!!!
FA: Ksznm @Patricklanuit! Ez az sszes teszt, amit csinlunk! A szezon kzben nem csinlunk tbb tesztet, mint amit ltsz, mert nincs neknk megengedve.
@ConsuCalero Mennyi az autd tlagos zemanyag-fogyasztsa egy versenyen? Szvlyes dvzlet s minden jt!
FA: Ksznm ConsuCalero! Kzel 200 liter a versenyen. 315 kilomterre…
@gabiolivaresb Ha nem DRS-es znban nyomod meg a DRS gombot, az nem aktivldik?
FA: Nem, ez nem aktivldik. A DRS csak az egyenesekre van programozva, ahol megengedett a hasznlata.
@Pablo_I_Torrado Mi a gyorsasg titka esben?
FA: A titok?...Edz sokat gokartban! s rzseid az autbl, megadja a bizalmat, hogy nveld a sebessget minden krben.
@z3n0mal4 Mik az rzseid a jv vi motorokkal kapcsolatba? Milyen a Ferrari motor, amit eddig lttl?
FA: Az az igazsg, hogy fogalmam sincs. Nem hiszem, hogy sokat meg fogunk tudni 2014 janurjig. Ezek kis motorok lesznek, kevesebb teljestmnnyel… komoly feladat a szakembereknek!
@HelenGates6661 Nem gondolod, hogy az j motorokkal a kvetkez szezonban a Forma-1 egyre kevsb lesz Forma-1?
FA: Nos, a szablyok mindig is az autk sebessgnek cskkentshez vezetnek. Igen, ez egy kicsit furcsa. De, msfell, ez hozza kzelebb a Forma-1-es technolgit a mindennapi utcai autkhoz.
@Manurocks87 V10, V8, vagy V6 turb?
FA: V10-et vlasztom.
@Joorgitoro Honan tudod, ha jl csinlsz meg egy krt?
FA: Tudjuk, ksznheten nhny kormnyon lv mutatnak. Az idklnbsget mutatjk amit addig megtettl a leggyorsabb krdhz kpest. Minden kanyarnl mutatja, egy frisstett j idt fogsz kapni, gy tudod, hogy mit csinlsz az egsz krben...
@DavidAguilera25 Fer, a versenyautkban, amikor fkezel s cskken a sebbessg, mirt taposol gyorsan a gzra? KSZNM
FA: Ksznm @DavidAguilera25! Ennek clja, hogy ne blokkoljanak a hts kerekek. A versenyautban sok hats ri a motort fkezskor s a hts kerekek hajlamosak blokkolni. Prblod ellenslyozni, hogy rtaposol a gzra.
@Artu_Code Nem gondolod, hogy jobb lassabban menni extrm nedves krlmnyek kztt s rmet okozni a nzknek, mint nem menni egyltaln?
FA: Hehehe, lassan vezetni a Forma-1 idmrjn, azt tudom neked most mondani, hogy lehetetlen. Lass s idmr, nem megy egy mondatba. A F1-es autk manapsg a jelenlegi aerodinamikval s gumikkal nincsenek felkszlve bizonyos mennyisg vzhez egy ess napon. Ez volt a problma az elmlt nhny alkalommal versenyen vagy edzseken, hogy le volt lltva. Egyszeren lehetetlen befejezni egy teljes krt. Ha, ahogy azt mondod, rmet okozni a nzknek, az ra annak, hogy a rajtrcs 22 pilta lete forog kockn...akkor azt hiszem, nem ri meg. Az egyetlen lehetsges megolds, ami lehet mindenkinek megfelel, hogy jraindul egy ra mlva vagy akr egy nappal ksbb.
@Manuelmd17 Mirt szdl nhny pilta a szimultorban?
FA: Ez az elmd reakcija. Amikor a pilta szimultorban dolgozik, akkor a kp amit a kpernyn lt, nem teljesen egyezik azzal a kppel, amire a memria emlkszik egy olyan helyzetben, amikot tnyleg az autt vezeted. Ezrt az elmd is egy szimulciban fut, ami nem vrt hatsokat eredmnyezhet. Egyszeren csak vdi nmagt. Ebben az esetben rezhetsz szdlst s hnyingert.
@charlessultana Mi a szoksos rutinod a verseny napjn? Azaz a plyra rkezs ideje, minden tkezs/ edzs, tallkozk a mrnkkkel stb.
FA: Tegyk fel, 14:00h-kor indul versenyrl beszlnk, ez lenne a napirend (egszen a versenyig, ezt kveten rszt vesznk a mdiban, tallkozunk a mrnkkkel...)
-Reggeli: 08:30h
-Plya: 09:00h
-Szponzorok/ esemnyek: 09:30h
-Ebd: 10:30h
-Stratgiai tallkoz: 11:00h
-Rajongk dvzlse: 12:20h
-Nyjts / tltzs: 13:00h
-Bemelegt krk: 13:30h
-Verseny: 14:00h
@Express91 Milyennek ltod az vet a balszerencss utols versenyen utn? J lehetsgeid vannak?
FA: Jl nz ki, a lehetsgeim persze, mg mindig jk. A statisztika szintn azt mutatja, hogy van kett-hrom kiess egy szezonban, ezrt logikus lenne szmunkra, hogy nem fejezzk be a versenyt msik vasrnapon. Ez lenne a logikus s vrhat. A szezon nagyon hossz, mg csak kt nagydjat fejeztnk be! Ez trtnt Rosberggel Ausztrliban, velem Malajziban... Ez trtnik mindenkivel.
@Ath0506 gy hiszed, hogy olyan autd van, amely kpes versenyeket nyerni, anlkl, hogy rendkvli teljestmnyt kelljen nyltani, mint tavaly?
FA: Brmelyik gyzelemhez szksges rendkvli teljestmny. Remlhetleg ebben az vben lesz eslyem, hogy nagydjat nyerjek jra.
@xisu_99 Mirt gondoltad azt, hogy jobb volt a plyn maradni, mint egy boxkillsra jnni?
FA: Miutn lttad az eredmnyt, gy utlag knny azt mondani, hogy jobb lett volna killni a bokszba. De ez egy olyan dnts volt, amit msodpercek alatt kellett meghozni, amely sorn azt gondoltuk, hogy kibrom a kvetkez krt, hogy a boxkillsnl szraz gumikra vltsunk. Mindenesetre a szimulci azt mutatta, hogy ha killtam volna els szrny cserre, akkor a kilencedik vagy tizedik helyen fejeztem volna be, gy semmit nem vesztettnk. A problma nem az volt, hogy nem jttem be, srls trtnt az tkzsnl s ez olyasvalami, amit a jvben megprblunk elkerlni…;)
@davidgg92 Mire gondoltl, amikor az egyenben 300 km/h-val mentl a leszakadt szrnnyal?
FA: Arra gondoltam, hogy ne tkzzek ssze Webberrel. Az els kerekek nem rintkeztek a talajjal, 280 km/h-val mentem s fennllt a veszly, hogy sszeakadjak Webberrel, ami nagyon veszlyes lett volna. Szerencsre az aut egyenesen ment tovbb.
@tomeu_bover Beszltl Webberrel miutn megemltett tged a dobogn?
FA: Gyakran beszlek Webberrel. Ksznm neki, hogy megemltett engem a dobogn. Remlhetleg a jvben sok dobogn fogunk egytt llni.
@nkmadrid Annyira klnleges volt nyerni Monzban a Ferrarival, mint Valenciban, tekintve, ahogyan csinltad s tmogatst kaptl mindenkitl?
FA: Igen, kt nagyon klnleges gyzelem volt. Klnleges rzsekkel emlkszem rjuk. Amikor otthon versenyzel, s ebben az esetben mindkettt az "otthonomnak" tekintem, a tmogatsotok teszi egyediv.
@MoleroPhoto Mi volt a legnehezebb pillanatod a F1-ben? McLaren 2007, Minardi 2001 vagy Benetton 2002?
FA: A legnehezebb "pillanat" 2002-ben volt, amikor tesztpilta voltam a Renaultnl. Elfogadni a tesztel szerept, s kvlrl nzni a versenyeket a TV-n, messze a legnehezebb szezonom volt.
@hanc0502 Mi a legnagyobb clod a F1-es karrieredben? Az amire visszavonulskor azt mondhatod MEGCSINLTAM! (TE VAGY A LEGJOBB)
FA: Ksznm @hanc0502! Nos, mikor ezt elkezdtem, vilgbajnok akartam lenni s elrtem. Ezrt, ha visszavonulok kpes leszek azt mondani: Megcsinltam!!
@lapolemista Szeretnd a karrieredet befejezni a F1-ben vagy szeretnl versenyezni ms versenyeken, mieltt visszavonulsz?
FA: Ez olyasvalami, amit mg nem dntttem el. Ez attl fgg, hogy milyen leszek, amikor eljn a pillanat, a szemlyes helyzetem... Amiben biztos vagyok, az az, hogy ha folytatom a versenyzst, akkor az a szrakozs kedvrt lesz, mint brmi msrt. De majd megltjuk! Rengeteg F1 let van mg bennem!
@jodieparker_ A Ferrarinl szeretnd befejezni a karriered?
FA: Igen, ez az, amit csinlni fogok. Ez a legjobb csapat a vilgon, nincs feljebb a Ferrarinl.