13.Olasz Nagydíj
Lewis Hamilton nyert, Perez a második az Olasz Nagydíjon
A McLaren Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton diadalmaskodott a 2012. évi Formula-1-es világbajnoki sorozat tizenharmadik versenyén, az Olasz Nagydíjon. Az izgalmakban bővelkedő futamon a Sauber versenygépével parádézó Sergio Perez lett a második, míg a dobogó legalsó fokára a Ferrari világbajnoki éllovasa, Fernando Alonso állhatott.
Az első sorból a két McLaren várhatta a rajtot Monzában, hiszen a szombati időmérőn Lewis Hamilton mögött Jenson Button végzett a második pozícióban. A startot Hamilton kiválóan kapta el, csapattársa azonban beragadt kissé, ezt kihasználva a harmadik rajtkockát megszerző Felipe Massa már az első kanyarban másodikként fordult, sőt, egy pillanatra úgy tűnt, a másik McLarent is meg tudja támadni.
Nemcsak a brazil, de a Ferrari másik versenyzője, Fernando Alonso is jól rajtolt, hiszen a tizedik helyről két helyet is előrelépett.
A nagy kérdés az volt, teljesíthető-e, és ha igen, hogyan egyetlen kerékcserével az 53 körös monzai száguldás. A top 10-ből mindenki a lágyabb keverékű közepes abroncsokkal vágott neki a futamnak, a tizenkettedik pozícióból startoló Sergio Perez azonban megint ellentétes taktikával próbálkozott.
A futam első etapjában minden szem Fernando Alonsóra szegeződött, a helyi publikumot ugyanis főként az érdekelte, a Ferrari világbajnoka miképp tud felkapaszkodni a szombati kiábrándító időmérő után: a spanyol előbb Kobajasi Kamuit, majd nem sokkal ezután Kimi Räikkönent is maga mögé utasította, az ötödik körben pedig már Michael Schumachert támadta.
Hamilton előnye ekkor már 2,2 másodperc volt az élen a második helyen autózó Massával szemben. Alonso végül a hetedik körben utasította maga mögé Schumachert, üldözőbe véve ezzel legfőbb bajnoki riválisát, Sebastian Vettelt.
A verseny kilencedik körében Jean-Eric Vergne hozta rá a szívbajt mindenkire, amikor autójának hátulja az első kanyar féktávjánál kitört. A Toro Rosso szerencsére senkit sem talált el – a kerékvetőn átrepülve a füvön állt meg.
A kerékcserék sorát a Mercedesek kezdték meg: a tizenötödik körben előbb Rosberg, majd Michael Schumacher is érkezett, így szép lassan körvonalazódni látszott, a brackley-i gárda vélhetően két kiállással csinálja végig a versenyt.
Az élen autózók közül Massa érkezett először: a Ferrarinak nem volt könnyű dolga, ugyanis a verseny egy részében nem kapott telemetriai adatokat a brazil autójáról, így nehéz volt megfelelő stratégiai döntést hoznia.
A 21. körben a tabella két éllovasa, Sebastian Vettel és Fernando Alonso egyszerre érkezett a bokszba: a sorrend a komoly bokszutcai küzdelem ellenére nem változott köztük, később azonban a versenypályán is találkoztak még.
Hamilton a 23. körben érkezett kerékcserére, ezzel világossá vált, az élmezőny nagy része vélhetően egyetlen kiállással teljesíti a viadalt.
Alonso közben folyamatosan támadta Vettelt, a 26. körben meg is próbálkozott az előzéssel, ám a német versenyző nem hagyta magát, és a fűre szorította a tabella éllovasát. Alonso természetesen nem volt elragadtatva a manővertől, a versenybírók pedig azonnal vizsgálni is kezdték az incidenst. Bár Alonso nem sokkal ezután megelőzte a címvédőt, a stewardok áthajtásos büntetéssel sújtották a németet, aki ezzel folytatta monzai vesszőfutását.
A rajtnál „sötét lónak” kikiáltott Perez a 30. körben érkezett első és egyetlen kerékcseréjére, a verseny második etapjára pedig a közepes keverékű abroncsokat kapta meg.
A 34. körben aztán az addig második helyen autózó Jenson Button számára egy műszaki hiba miatt véget ért a verseny.
Az élen tehát Hamilton autózott Massa, Alonso, Räikkönen és Perez előtt, a mexikói tempója azonban nagyon ígéretesnek tűnt már ekkor.
A 40. körben Alonso könnyedén megelőzte csapattársát, ezzel felzárkózott a harmadik helyre, Perez azonban elkezdett komoly nyomást gyakorolni a Ferrarikra: előbb Massát, majd a 46. körben a kétszeres világbajnokit is könnyedén maga mögé utasította, és az utolsó néhány körben Hamiltont vehette üldözőbe.
A 48. körben Vettel fülére szóltak csapatrádión, hogy a komolyabb műszaki problémák elkerülése végett parkolja le autóját, a leintés előtt pár körrel pedig csapattársa, Mark Webber is feladta a viadalt, így a címvédő istálló pont nélkül zárta a hétvégét.
Hamilton végül következetes teljesítményt nyújtva idei harmadik győzelmét aratta, mögötte 4,3 másodperces lemaradással Sergio Perez ért célba másodikként, míg a dobogó harmadik fokára Fernando Alonso állhatott fel, kinek előnye így 37 pontra rúg a győzelmének köszönhetően a tabella második helyére felkapaszkodó mclarenessel szemben.Olasz
Nagydíj
A futam végeredménye
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Kör |
Időeredmény |
Rajt |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
53 |
Győztes |
1 |
2 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
53 |
+4.3 |
12 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
53 |
+20.5 |
10 |
4 |
Felipe Massa |
Ferrari |
53 |
+29.6 |
3 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
53 |
+30.8 |
7 |
6 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
53 |
+31.2 |
4 |
7 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
53 |
+33.5 |
6 |
8 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
53 |
+41.0 |
9 |
9 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
53 |
+43.8 |
8 |
10 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
53 |
+48.1 |
13 |
11 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
53 |
+48.6 |
22 |
12 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
53 |
+50.3 |
14 |
13 |
Jerome D'Ambrosio |
Lotus-Renault |
53 |
+75.8 |
15 |
14 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
52 |
+1 Kör |
17 |
15 |
Vitaly Petrov |
Caterham-Renault |
52 |
+1 Kör |
18 |
16 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
52 |
+1 Kör |
20 |
17 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
52 |
+1 Kör |
19 |
18 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
52 |
+1 Kör |
23 |
19 |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
52 |
+1 Kör |
21 |
20 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
51 |
+2 Kör |
11 |
21 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
50 |
+3 Kör |
24 |
22 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
47 |
+6 Kör |
5 |
Ret |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
32 |
+21 Kör |
2 |
Ret |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
8 |
+45 Kör |
16 |
|