Mjus 9./ Elttnk ll izgalmas napok
Itt vagyunk, hazai versenyem, a Spanyol Nagydj eltt. Mindig egy klnleges esemny ez szmomra, mert hazai kznsgem eltt versenyezni mindig klnleges rzs. Tegnap klnleges nap volt Maranellban. Gilles Villeneuve hallnak 30. vforduljra emlkeztnk s a Ferrari Villeneuve fit, Jacques-t is meghvta az esemnyre, a 312 T4 kdjel autt vezethette, melyet desapja az 1979-es szezonban hasznlt. Gilles mindenki szmra legends alak, Maranellban s az egsz vilgon, azt hiszem, hihetetlen volt Jacques szmra, hogy vezethette ezt a fantasztikus autt. Csak filmekbl ismerem desapjt s nyilvnvalan a legjobban arra a harcra emlkszem, melyet Arnoux-val vvott Dijonban, amikor egy hasonl autt vezetett, mint amit tegnap a plyn lttunk. Sajnos mostanban nem lehet ilyen csatkat ltni, mert sokkal nehezebb ilyet elidzni: az autkon most az aerodinamika dominl s az olyan elzseket mr nem lehet megvalstani. Ezen fell, k sokkal nagyobb elismerst rdemelnek nlunk, mert tudtk, azokban az autkban letket kockztatjk. Nem akarom azt mondani, hogy ma a dolgok helytelenek, de gy gondolom, nem lehet sszehasonltani az akkori versenyeket a mostaniakkal. A problma gykere a junior kategrikban keresend s vlemnyem szerint itt lenne az ideje visszahozni a rgi idket. Azt hiszem, Jacques boldog lehetett itt tegnap Maranellban: elszr jrt itt, felvehette a vrs versenyszerelst a Ferrari jelvel s nevt is lthatta rajta. Bartok vagyunk s nagyszer volt t jra ltni. Csapattrsak voltunk, habr csak nagyon kevs versenyt teljesthettnk egytt 2004-ben s jl megrtettk egymst. Nagyon profi s szinte. Tegnap sikerlt sisakgyjtemnyem gyaraptani, Jacques-tl egy olyan buksisakot kaptam, melyet a Saubernl eltlttt szezonjban viselt.
Nagyszer volt ltni nhny szerelt abbl az idszakbl, rmmel trtek vissza, megnzni a plyn Villeneuve-t. Ez egy jabb bizonysga szmomra annak, mirt ennyire klnleges a Ferrari trtnete, a csapat trtnete, mely hihetetlen hagyomnyokkal rendelkezik, de mindig a jvbe nz.
A kzeljvt a Spanyol Nagydj jelenti. Montmelban elrelpsre szmtunk, de erre szombatig nem derl fny, ha egyltaln sikerl megtenni. Lesznek fejlesztseink az F2012-re, melyeket Mugellban a mlt hten teszteltnk, m egy rszt mg a pnteki szabadedzsen ki kell prblni. Egyrtelm, nem sokat vesztettnk az els ngy versenyen, m most meg kell fordtani a dolgokat. Elmondhat, nem lesz vilgvge, ha nem szerznk pole pozcit Barcelonban... Fontos dolog, hogy javuljunk, cskkentsk a lemaradst, elszr ezen a htvgn, majd Monacban jra s ezt kveten Montrealban, Valenciban, Silverstone-ban... A szezon nagyon hossz, 16 verseny van mg htra, ugyanannyi, mint amennyit egsz 2003-ban futottunk. jt nappall tve kell folytatni a munkt, ahogy Gilles szereli is tettk, akikkel tegnap tallkoztam a plyn s ahogy a mi szerelink is teszik ma. Velk replk el ma dlutn Barcelonba. Ugyanolyan elszntan szeretnk gyzni s felkszlni a harcra, mint ahogy tettem gyermekknt a gokartversenyeken.
|