Mrcius 13./ Vgl vissza a versenyzshez!
Tegnap este rkeztem meg Melbourne-be. Ez a leghosszabb utazs az vben, s az elsdleges cl az, hogy a lehet legjobban alkalmazkodjak az ideltoldshoz, mivel nem kevesebb, mint tz ra klnbsg van az ovidei s az itteni id kztt. Mindig szvesen jvk ebbe a vrosba. A hangulat nagyon klnleges, s lehetsg van a pihensre s a kikapcsoldsra, amit nem tl gyakran tallni meg a vilg ms rszein. gy tnik, az ausztrlok megtalltk a j let receptjt. Termszetesen nekik is vannak problmik, mint legtbbnknek, s igazbl nehz az alapjn tlni, hogy csak tz napig tartzkodunk itt egy vben, de nekem ez a benyomsom. Mr nagyon vrom, hogy vgre elkezddjn ez az els versenyhtvge.
Idn kevesebb id llt a rendelkezsnkre, mint ltalban, hogy vezessk az autt, ksznheten annak, hogy a szezon eltti tesztels mg rvidebb lett: hat nap biztosan nem elg ahhoz, hogy kielgtsem a vezetsi szksgleteimet. Ahogy mr korbban tbbszr is elmondtam, a mink az egyetlen olyan sport, ahol tilos az edzs. Ez olyan, mintha Nadalnak csak hat napja lenne arra, hogy kiprbljon egy j tt, vagy mintha egy focista csak hat alkalommal edzhetne a vilgbajnoksg eltt. J lenne, ha tbbet tesztelhetnnk, de nem a versenyek rovsra, mert semmi nem mlja fell ezeket. Annyi megtett kilomter tesztels utn vgre a sport szele van a levegben. Hinyzik az idmredzs izgalma, az izgalom a rajtrcson arra vrva, hogy kialudjanak a fnyek, az adrenalin lket az els kanyarban, valjban hinyzik minden, ami a Formula-1-et ilyen csodlatos sportt teszi. Mindig nehz kvetkeztetseket levonni a tesztekbl. Mindenki a sajt programja szerint dolgozik, s nem lehet igazi sszehasonltsokat vgezni. Mg hatrozottan sokat kell fejldnnk, dolgozni azon, hogy megrtsk az F2012-t, a vezetsi stlusomat egy olyan j authoz alaktani, amit a htul jelentkez kevesebb leszorter s az j Pirelli abroncsok miatt egy kicsit nehezebb vezetni. Tudjuk, hogy milyen irnyba kell haladnunk a fejlesztsek szempontjbl, s ez egy fontos lps. Persze, az els nhny versenyen ssze kell szortanunk a fogainkat, de mindenek eltt pontosan ltnunk kell azt, hogy hol vagyunk a versenykpessg tekintetben, s aztn a lehet legtbb pontot meg kell szereznnk a bajnoksg ezen korai szakaszban. Tudom, hogy a rajongk mindig azt vrjk, hogy olyanokat halljanak tlem, hogy ilyen s ilyen eredmnyeket tudunk majd elrni, de az igazsg az, hogy nem mondhatjuk ki biztosan, hogy jelenleg hol llunk. Szombat este hatig, az idmr vgig vrnunk kell mg erre, s mg egy kicsit tovbb is, amg nem lesznk tl az Eurpn kvl rendezett versenyek els sorozatn.
Nyugodtnak s higgadtnak kell maradnunk, s egyszerre csak egyet lpni, kezdve a melbourne-i versennyel, ahol majd megszerezzk az els benyomsainkat. Amint megtudjuk, hogy hol llunk, pontosabb clokat tzhetnk ki magunk el. Egy dolog azonban biztos, a gyzni akars, ami mindenkiben l a Ferrarinl, s a trtnelemmel, ami mgttnk van, felelssget is rznk arra, hogy jl dolgozzunk: magunk, a rajongink, a partnereink s mindannyiunk miatt. ssze kell tartanunk, hogy elrjk ezeket a cljainkat. |