Autóbemutató-Ferrari F2012
A Ferrari bemutatta az F2012-t!
A Scuderia Ferrari eredetileg egy nagyszabású, reklámfilmforgatással egybekötött autóbemutatót tervezett péntek délelőttre, de a zord időjárás, és elsősorban a nagy havazás miatt végül az eseményt csütörtökön lefújták, mivel a fioranói tesztpályát hó borítja, és ilyen körülmények között a több száz partner valamint a sajtó számára is nehézkes eljutni a csapat főhadiszállására, Maranellóba.
Az internetes bemutatót délelőtt 10 órai kezdettel természetesen megtartotta a csapat, ahol a csapatfőnök, Stefano Domenicali beszéde után Fernando Alonso és Felipe Massa lerántotta vörös leplet az idei versenyautóról.
Az előzetesen beharangozott csúnya jelző valóban nem áll messze az igazságtól, ugyanis a az orrkialakítás meglehetősen extravagánsra sikeredett, ami ugyan idén több autóra is jellemző lesz, ám a McLaren szerdai autóbemutatója után azért még reménykedtek a szokatlan megoldás kritikusai.
Az F2012-ről a Ferrari maga is elismeri, hogy "esztétikailag nem nyújt szemet gyönyörködtető látványt." Ennek elsősorban a Caterhaméhez és a szintén ma leleplezett Force Indiáéhoz hasonlóan lépcsős orr-rész az oka, amit az új technikai szabályok tettek szükségessé, mivel az orrkúp engedélyezett maximális magasságát 7,5 centiméterrel csökkentették. Míg a McLaren tervezői ezt úgy oldották meg, hogy a váz elejét is ívelten lejjebb vitték, így harmonikusan csatlakozik hozzá az orrkúp, a Ferrari aerodinamikai okokból magasan tartotta a kasztni pilótafülke előtti részét, hogy szabadon áramolhasson alatta a levegő az autó padlólemeze alá.
Ám nem ez az egyetlen változás, mert az autó csaknem minden részét alapjaiban változtatták meg. A Ferrari egy évvel ezelőtt még nem volt hajlandó követni a Red Bull által elindított modern trendet, azaz nem állt át a nyomórudasról a vonórudas hátsó felfüggesztésre, most azonban megtette végre. Sőt még tovább ment: az első futóművet is vonórudas rendszerrel alakította ki, amire az utóbbi években nem volt példa. A gyűrődési zónák újragondolásával és a hűtők áthelyezésével láthatóan átalakították az oldaldobozokat is, míg a kasztni alsó része jobban aláhajlik. Ezt részben egy új sebességváltó-ház, részben a mechanikai alkatrészek másféle elrendezése révén érték el.
Az első vezetőszárny annak az evolúciója, amit még az előző autóhoz terveztek a tavalyi szezon utolsó részében, de azt ígérik, az idény első versenyein változtatni fognak rajta. A hátsó szárny koncepciója szintén hasonlít a régihez, bár minden ízében tovább finomították, ezért most hatékonyabban működik. Újak a fékhűtő-csatornák is. Az F2012-t, akárcsak az új McLarent, diffúzor nélkül mutatták be, hogy ne szolgáljanak értékes információkkal a rivális mérnököknek.
A motor beépítése során külön hangsúlyt fektettek rá, hogy ne befolyásolja negatívan az autó aerodinamikai jellemzőit. A mérnökök igyekeztek mérsékelni a motor elkerülhetetlen teljesítmény-romlását is a használat során, aminek most, hogy egyetlen V8-ast átlagosan három versenyen kell használni, nagy jelentősége van. A kipufogógázt gázelvételnél is áramoltató rendszerek betiltása miatt át kellett programozni a motor elektronikus vezérlését is, ehhez a Ferrari szerint "sok órányi tesztelésre volt szükség a próbapadon." A KERS-en, amely egyrészt biztonsági okokból, másrészt a súlypontra gyakorolt hatására való tekintettel továbbra is mélyen helyezkedik el, szintén csiszoltak, csökkentve a tömegét, de közben javítva a hatékonyságát. Az F2012 összesen mintegy hatezer különböző alkatrészből áll.
A csapatfőnök, Stefano Domenicali biztosra veszi, hogy a tavaly csak a konstruktőri harmadik helyen végző Ferrari "a szezon legelejétől fogva" képes lesz a győzelemre. "Sok leckét megtanultunk, és közben nehéz döntéseket kellett hoznunk, de biztosra veszem, hogy ezen az autón meg fognak mutatkozni az erőfeszítéseink" - tette hozzá. "Technikai értelemben rengeteg mechanikai egzotikum található rajta, és a formája is újszerű. Ugyanakkor törekedtünk bizonyos fokú folytonosságra, és remélhetőleg jó teljesítményt fog nyújtani. Csupán tizenkét tesztnapunk van rá, hogy kipróbáljuk és megbízhatóvá tegyük, illetve megismerkedjünk a Pirelli által készített új gumikkal."
Domenicali emellett elárulta, biztos benne, hogy Fernando Alonsóval és Felipe Massával a lehető legerősebb versenyzőpáros áll rendelkezésükre.
„Ami Fernandót illeti, nem kell semmit hozzátennem, hiszen tudása magától értetődő. A tavalyi nehéz időkben szerződést hosszabbított velünk, ez pedig jól mutatja elkötelezettségét. Felipe már 10 éve van nálunk. Nagyszerű tehetség, és biztos vagyok benne, hogy a nehéz tavalyi év után megmutatja majd, mire is képes valójában.”
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo úgy vélte, az istállónál "a siker receptjének minden alkotóeleme" adott. "Stefano nagyon keményen dolgozott, hogy időben elkészüljön az autó, s a csapat szervezettsége is javuljon" - mondta. "Ezek a változások fontosak, mert lehetővé teszik, hogy ismét ütőképessé váljunk."
/ KATT a többi képért a galériába/
|