Autbemutat-Ferrari F2012
A Ferrari bemutatta az F2012-t!
A Scuderia Ferrari eredetileg egy nagyszabs, reklmfilmforgatssal egybekttt autbemutatt tervezett pntek dlelttre, de a zord idjrs, s elssorban a nagy havazs miatt vgl az esemnyt cstrtkn lefjtk, mivel a fiorani tesztplyt h bortja, s ilyen krlmnyek kztt a tbb szz partner valamint a sajt szmra is nehzkes eljutni a csapat fhadiszllsra, Maranellba.

Az internetes bemutatt dleltt 10 rai kezdettel termszetesen megtartotta a csapat, ahol a csapatfnk, Stefano Domenicali beszde utn Fernando Alonso s Felipe Massa lerntotta vrs leplet az idei versenyautrl.
Az elzetesen beharangozott csnya jelz valban nem ll messze az igazsgtl, ugyanis a az orrkialakts meglehetsen extravagnsra sikeredett, ami ugyan idn tbb autra is jellemz lesz, m a McLaren szerdai autbemutatja utn azrt mg remnykedtek a szokatlan megolds kritikusai.

Az F2012-rl a Ferrari maga is elismeri, hogy "eszttikailag nem nyjt szemet gynyrkdtet ltvnyt." Ennek elssorban a Caterhamhez s a szintn ma leleplezett Force Indihoz hasonlan lpcss orr-rsz az oka, amit az j technikai szablyok tettek szksgess, mivel az orrkp engedlyezett maximlis magassgt 7,5 centimterrel cskkentettk. Mg a McLaren tervezi ezt gy oldottk meg, hogy a vz elejt is velten lejjebb vittk, gy harmonikusan csatlakozik hozz az orrkp, a Ferrari aerodinamikai okokbl magasan tartotta a kasztni piltaflke eltti rszt, hogy szabadon ramolhasson alatta a leveg az aut padllemeze al.
m nem ez az egyetlen vltozs, mert az aut csaknem minden rszt alapjaiban vltoztattk meg. A Ferrari egy vvel ezeltt mg nem volt hajland kvetni a Red Bull ltal elindtott modern trendet, azaz nem llt t a nyomrudasrl a vonrudas hts felfggesztsre, most azonban megtette vgre. St mg tovbb ment: az els futmvet is vonrudas rendszerrel alaktotta ki, amire az utbbi vekben nem volt plda. A gyrdsi znk jragondolsval s a htk thelyezsvel lthatan talaktottk az oldaldobozokat is, mg a kasztni als rsze jobban alhajlik. Ezt rszben egy j sebessgvlt-hz, rszben a mechanikai alkatrszek msfle elrendezse rvn rtk el.
Az els vezetszrny annak az evolcija, amit mg az elz authoz terveztek a tavalyi szezon utols rszben, de azt grik, az idny els versenyein vltoztatni fognak rajta. A hts szrny koncepcija szintn hasonlt a rgihez, br minden zben tovbb finomtottk, ezrt most hatkonyabban mkdik. jak a fkht-csatornk is. Az F2012-t, akrcsak az j McLarent, diffzor nlkl mutattk be, hogy ne szolgljanak rtkes informcikkal a rivlis mrnkknek.
A motor beptse sorn kln hangslyt fektettek r, hogy ne befolysolja negatvan az aut aerodinamikai jellemzit. A mrnkk igyekeztek mrskelni a motor elkerlhetetlen teljestmny-romlst is a hasznlat sorn, aminek most, hogy egyetlen V8-ast tlagosan hrom versenyen kell hasznlni, nagy jelentsge van. A kipufoggzt gzelvtelnl is ramoltat rendszerek betiltsa miatt t kellett programozni a motor elektronikus vezrlst is, ehhez a Ferrari szerint "sok rnyi tesztelsre volt szksg a prbapadon." A KERS-en, amely egyrszt biztonsgi okokbl, msrszt a slypontra gyakorolt hatsra val tekintettel tovbbra is mlyen helyezkedik el, szintn csiszoltak, cskkentve a tmegt, de kzben javtva a hatkonysgt. Az F2012 sszesen mintegy hatezer klnbz alkatrszbl ll.

A csapatfnk, Stefano Domenicali biztosra veszi, hogy a tavaly csak a konstruktri harmadik helyen vgz Ferrari "a szezon legelejtl fogva" kpes lesz a gyzelemre. "Sok leckt megtanultunk, s kzben nehz dntseket kellett hoznunk, de biztosra veszem, hogy ezen az autn meg fognak mutatkozni az erfesztseink" - tette hozz. "Technikai rtelemben rengeteg mechanikai egzotikum tallhat rajta, s a formja is jszer. Ugyanakkor trekedtnk bizonyos fok folytonossgra, s remlhetleg j teljestmnyt fog nyjtani. Csupn tizenkt tesztnapunk van r, hogy kiprbljuk s megbzhatv tegyk, illetve megismerkedjnk a Pirelli ltal ksztett j gumikkal."
Domenicali emellett elrulta, biztos benne, hogy Fernando Alonsval s Felipe Massval a lehet legersebb versenyzpros ll rendelkezskre.
„Ami Fernandt illeti, nem kell semmit hozztennem, hiszen tudsa magtl rtetd. A tavalyi nehz idkben szerzdst hosszabbtott velnk, ez pedig jl mutatja elktelezettsgt. Felipe mr 10 ve van nlunk. Nagyszer tehetsg, s biztos vagyok benne, hogy a nehz tavalyi v utn megmutatja majd, mire is kpes valjban.”
A Ferrari elnke, Luca di Montezemolo gy vlte, az istllnl "a siker receptjnek minden alkoteleme" adott. "Stefano nagyon kemnyen dolgozott, hogy idben elkszljn az aut, s a csapat szervezettsge is javuljon" - mondta. "Ezek a vltozsok fontosak, mert lehetv teszik, hogy ismt tkpess vljunk."
/ KATT a tbbi kprt a galriba/

|