18.Abu Dhabi Nagydíj
Vettel kiesése után Hamilton nyert Alonso előtt Abu-Dzabiban
Az Abu-Dzabiban is az első rajtkockából induló Sebastian Vettel idén először nem ért célba - egy kör után kiesett -, a futamot így magabiztosan Lewis Hamilton nyerte a McLarennel. A dobogóra Fernando Alonso és Jenson Button állhatott fel. Az állva maradt Red Bullt Mark Webber negyedik helyen vitte célba.
Az idény 17. futamán fordult elő idén az, hogy Sebastian Vettel nem ért célba. Az idei bajnoki címet már hetekkel ezelőtt bebiztosító Red Bull-pilóta Abu-Dzabiban is a pole pozícióból rajtolt, és megőrizte első helyét a start után is, de a második kanyarban jobb hátsó defekt miatt az aszfaltozott bukótérbe és az azt követő füves részre csúszott. A bajnok még beevickélt a bokszba, de onnan már nem engedték vissza a pályára, mert autója felfüggesztése is megsérülhetett, így pedig nem folytathatta a futamot. A kiesés persze nem oszt, nem szoroz a Red Bull Racingnél, hiszen Vettel bajnoki címe mellett már a konstruktőri győzelmet is bezsebelték korábban. Jól időzített kiesés persze nincs, de erre a mostanira mondhatják, hogy jókor jött, hiszen számukra már nincs igazi tétje a bajnokságnak.
Vettel kiesésével Lewis Hamilton örökölte az első helyet, mögé pedig Fernando Alonso zárkózott fel, aki kettőt is előzött az első körben: előbb Mark Webbert, majd Jenson Buttont utasította maga mögé. A Ferrari pilótája innentől kezdve szorosan követte Hamiltont, előzési lehetősége azonban nem akadt. Ugyanígy a mögöttük lévők közt is akkora távolság alakult ki, hogy egyik fél sem tudott előzni, hiába volt két előzési zóna is.
Webber és Button, valamint a középmezőnyben az utolsó pontszerző helyek környékén Paul di Resta és Jaime Alguersuari párbaja azért némi látványosságot hozott a verseny első haramadába, ők oda-vissza előzgették egymást.
A 15. kör végén a ferraris Felipe Massa kezdte a kerékcseréket az élmezőnyből, majd Hamilton, Alonso és Button is cserélt. Webber és a Red Bull a bokszban próbált meg Button elé kerülni, az egy körrel későbbre időzített kerékcsere azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, elsősorban azért nem, mert az egyik hátsó kerekével problémák adódtak, és jó hat másodperccel tovább tartott a csere a szokásosnál. Webber így nemhogy Buttont nem tudta megelőzni, de még Massa is elé került.
Webber ezúttal Massával játszotta azt, amit korábban Buttonnal, vagyis oda-vissza előzgették egymást. Az egymáshoz közel lévő két előzési zóna nem volt túl hatékony így együtt, hiszen ha valaki az elsőben előzni tudott, a másodikban nagy valószínűséggel újra hátra került.
A Red Bull versenyben maradt egyedüli pilótájának újabb nehézségei adódtak, a percekkel korábban már a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt megbüntetett Pastor Maldonado ugyanis őt is feltartotta, így Webber kiesett a ritmusból és jelentősen nőtt hátránya Massához képest.
A 35. kör végén Webber újra kereket cserélt, megnyitva ezzel a bokszkiállások második körét. Az ausztrál újra lágy gumit kapott, tehát rá még várt egy csere a leintés előtt. A lágy gumikon viszont sokkal gyorsabb volt, mint az élmezőny többi tagja, sorra futotta a leggyorsabb köröket. Buttont is megelőzte ugyan, de nem tudott tőle annyira elszakadni, hogy az utolsó csere után megelőzhesse. Massa kicsúszása viszont a kezére játszott, a brazil elé tudott visszaállni, miután az utolsó előtti körben felvette a közepes keverékeket is.
Alonso három körrel később teljesítette utolsó kerékcseréjét, mint Hamilton, azonban így sem tudott közelebb kerülni a mclareneshez, aki továbbra is vezette, sőt, kényelmesen meg is nyerte az Abu-dzabi Nagydíjat.
Bár Vettel kiesése is kellett hozzá, de Hamilton teljes mértékben megérdemelte a győzelmet, hiszen két szabadedzésen és az időmérő első két etapjában is ő volt a leggyorsabb, és szombaton is csak Vetteltől kapott ki. Az elmúlt hetekben sokat kritizált Hamilton ezúttal hiba nélkül vezetett, és idén harmadszor nyert. Az ő példája is jól tükrözi, hogy az élen autózva sokkal könnyebb konfliktusok nélkül versenyezni.
Alonso a második hellyel ismét a maximumot hozta ki a Ferrariból, ami egyértelműen a harmadik erő jelenleg a Forma-1-ben, így nagy szó, hogy az egyik McLarent és az egyetlen talpon maradt Red Bullt is megelőzte. Button a mostani harmadik helyével megőrizte összetettbeli második helyét, és az utolsó futam előtt 10 pont az előnye Fernando Alonso előtt. A vb-második helyre Hamiltonnak a mostani győzelemmel együtt sincs már esélye.
Webber mögött Massát intették le ötödikként. A Ferrarit a két Mercedes követte, majd a két Force India ért célba egymás után - a papírforma tehát ismét érvényesült, hiszen az erősorrendben is ez az öt istálló áll az első öt helyen. Vettel kiesése révén ugyebár maradt egy hely a top10-ben, ezt Kobajasi Kamui szerezte meg a Sauberrel, miután nem sokkal a leintés előtt megelőzte csapattársát, Sergio Perezt.
Az 55 körös versenyt Vettelen kívül hárman nem tudták befejezni: Jerome D’Ambrosio (Virgin), Sébastien Buemi (Toro Rosso) és Daniel Ricciardo (Hispania) is műszaki probléma miatt állt ki még a leintés előtt.
A bajnokság záró futamát két hét múlva Brazíliában rendezik majd.
Abu-dzabi Nagydíj, végeredmény:
|
Pilóta |
Csapat |
Hátrány |
Pontok |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:37:11.886 |
25 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+0:08.457 |
18 |
3 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+0:25.881 |
15 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
+0:35.784 |
12 |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+0:50.578 |
10 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
+0:52.317 |
8 |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
+1:15.964 |
6 |
8 |
Adrian Sutil |
Force India |
+1:17.122 |
4 |
9 |
Paul di Resta |
Force India |
+1:41.087 |
2 |
10 |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
+1 kör |
1 |
11 |
Sergio Perez |
Sauber |
+1 kör |
|
12 |
Rubens Barrichello |
Williams |
+1 kör |
|
13 |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
+1 kör |
|
14 |
Pastor Maldonado |
Williams |
+1 kör |
|
15 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
+1 kör |
|
16 |
Bruno Senna |
Lotus Renault |
+1 kör |
|
17 |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
+1 kör |
|
18 |
Jarno Trulli |
Team Lotus |
+2 kör |
|
19 |
Timo Glock |
Virgin |
+2 kör |
|
20 |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
+2 kör |
|
|
Leggyorsabb kör: 1:42.612 (51. kör) (Mark Webber) |
|
Kiesők |
21 |
Daniel Ricciardo |
Hispania Racing |
49. kör |
|
22 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
20. kör |
|
23 |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
19. kör |
|
24 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
2. kör |
|