Oktber 5./ Ess fogadtats Suzukban
Ma reggel rkeztem meg Japnba, s dlutn es fogadott, amikor a suzukai plyhoz rkeztem. Az els gondolatom az volt, hogy "jobb ma, mint szombaton vagy vasrnap", mert ebben az vben az ess plya nem hozott sok szerencst neknk. Gondolok elssorban Kanadra, ahol gy tnt, hogy tnyleg mindennk meg van ahhoz, hogy megszerezzk a gyzelmet, de vgl ez lett az egyetlen futam az vben, ahol egyetlen pontot sem sikerlt szereznnk. Az elrejelzsek a htre meglehetsen jk, legalbbis az els nhny napra, mg vasrnap mr nagyobb valsznsge van az esnek. Soha nem lehetsz biztos abban, hogy mire szmthatsz itt: pldul tavaly vasrnap reggel kellett megtartani az idmredzst az szombati vihar miatt, ami miatt a plya alkalmatlann vlt a versenyzsre.
A Szingapri Nagydj utn hazamentem. Most kt egymst kvet versenynk lesz a Tvol-Keleten, majd a Formula-1 elszr rkezik Indiba, s ezeket szem eltt tartva gy reztem, hogy a legjobb az, ha kicsit pihenek a csaldommal a szezon utols szakasza eltt. Mg ha mr matematikailag sincs eslynk az egyni vilgbajnoki cm megszerzsre, mg mindig rengeteg ok van arra, hogy motivltak legynk, s a megfelel hozzllssal teljestsk a szezon utols t futamt. Tekintettel arra, hogy hogyan alakult eddig a szezon, Vettel teljes dominancijval gy, hogy mindssze egyetlen futamon nem tudott dobogra llni, versenyben lenni a msodik helyrt valban egy nagyszer eredmny szmomra s a csapat szmra is. Jelenleg ngyen harcolunk ezrt Webberrel s a kt mclarenes srccal, s gy vlem, hogy az interlagosi verseny vgig vrnunk kell arra, hogy kiderljn, kinek sikerl ezt elrni.
Vilgos, hogy ha valaki megnzi hogyan alakultak az elmlt versenyek, akkor ez biztosan nem lesz egy egyszer feladat, hiszen gy tnik, hogy a legkzelebbi rivlisaim szmra van egy kis plusz az aut teljestmnyt illeten, de ez nem jelenti azt, hogy ez egy veszett gy. Tudjuk, hogy mindent tkletesen kell csinlnunk, ha el akarjuk rni a clunkat, s megprblunk gy tenni a vgskig. Emellett ott van mg a konstruktri bajnoksg msodik helye is, de ez egy sokkal nehezebb cl, mert jelents a klnbsg a McLarenhez kpest, de nem lehetetlen. A csapat s n is a lehet legjobb mdon szeretnnk befejezni egy olyan szezont, amely nem gy sikerlt, ahogy mi akartuk. Legalbb egy gyzelmet elrni lenne a maximum, mg a legfontosabb dolog, hogy mindig harcban legynk a dobogs helyezsekrt.
Mr ktszer megnyertem a Japn Nagydjat, egy Fujiban s egyszer itt Suzukban, az utbbi a fontosabb a kett kzl, de biztos vagyok benne, hogy a jelenlegi csapatomban senki nem rt egyet ezzel. Megrtem, mivel tudom milyen csaldottak voltak, amikor Michaelnek fel kellett adni a versenyt, mikzben vezetett elttem. Mindig rossz ltni, ha egy aut mszaki hiba miatt ll meg. Azonban hasonl dolog trtnt velem nem sokkal ezeltt Monzban: a Formula-1 kegyetlen sport idnknt.
A vasrnapi versenyt kveten Tokiba fogok menni, abba a vrosba, amit nagyon szeretek. Felipvel egytt rszt vesznk a Ferrari 458 Spider Japn bemutatjn. Emellett rversre bocstjuk a 150 Italia orrkpjt, amit az Ausztrl Nagydjon hasznltunk, s amelyen a tmogatsunkat fejeztk ki az orszgban nem sokkal korbban bekvetkezett fldrengs rintettjei fel. Tudom, hogy a Ferrari rszt vesz klnbz kezdemnyezsekben, amelynek clja, hogy egy iskolt ptsenek Ishinomakiban, amely egyike azon terleteknek, amelyeket a leginkbb sjtott a katasztrfa. Szombaton tallkozni fogunk nhny gyerekkel ebbl a vrosbl a plynl, s nagyszer lesz, hogy tehetnk valamit rtk.
|