Szeptember 21./ Nagyszer lenne megcsinlni harmadszor, de ngy a ngybl se lenne rossz
Szingapri Nagydj egy klnleges esemny a szmomra. Egyike azoknak a versenyeknek, amelyeket a legjobban szeretek, a vidm atmoszfrja s a plya vonalvezetse miatt. Sok a kzs benne Monacval, de az a tny, hogy jjel versenyznk prostva azzal, hogy a plya hossza hasonl Hercegsgben tallhatval, klnlegess teszi ezt a nagydjat. Eddig mindhrom alkalommal sikerlt a dobogra llnom, s a clom az, hogy negyedjre is sikerljn. Egy harmadik gyzelem a 2008-as s a tavalyi utn egyrtelmen fantasztikus lenne, de tudom, hogy ezt nagyon nehz lesz megvalstani. Monacban egyrtelmen nagyon kzel kerltnk a gyzelemhez - s ha nem lett volna piros zszl, azt hiszem, hogy kivl lehetsgem lett volna arra, hogy megelzzem Sebastiant -, de az is igaz, hogy nem garantlt, hogy a dolgok mindig ugyangy mennek. Annyi biztos, hogy mindent bele fogunk adni. gy gondolom, hogy meg van az eslynk arra, hogy mindent jl csinljunk s hogy minden szempontbl a legjobbat hozzuk ki a htvgbl: a gumiknak, a belltsoknak, a motornak, a csapatmunknak, mindennek szz szzalkosnak kell lennie.
Tavaly egy csodlatos sikerrel zrult egy rendkvli htvge. Ez egy hossz, majdnem kt rs kzdelem volt kztem s Sebastian kztt, vgig gy versenyeztnk, hogy az autjt szinte vgig lttam a visszapillant tkrben. Egy ilyen izgalmas verseny nagyon ers rzelmeket vlt ki az emberbl. Ha mr a nmet versenyznl jrunk, gy hallottam, hogy nhnyan azt rtk, hogy odaszltam neki kzvetlenl a monzai verseny utn, amikor arrl az elzsrl beszltnk, ami a biztonsgi aut utn trtnt: hihetetlen, hogy milyen, a valsgtl messze ll trtneteket tudnak kitallni bizonyos emberek. Nem hogy negatv szavakkal nem illettem t, de teljesen normlisan beszltk meg a trtnteket, mint ahogy az mindenki szmra vilgoss vlhatott a nhny perccel ksbbi sajttjkoztatbl.
Monzban nem sikerlt gyznnk, mint ahogy szerettk volna, de sikerlt egy helyet megszereznnk a dobogn - milyen rzs volt ismt a dobogra llnom ott jra a vrs overallban s hallani, hogy a tifosik a nevemet skandljk! A dobogval sikerlt egy fontos statisztikai mrfldkvet elrnem, az 1000 bajnoki pontot (jelenleg 1001 pontom van, csak Michaelnek van tbb). Termszetesen az j pontrendszer bevezetse ta sokkal gyorsabban elre lehet lpni ebben a tblzatban, mint korbban, de ngy szmjegyet ltni a nevem mellett nagy rmet okoz a szmomra.
Ma dlben rkeztem meg Szingaprba. Egy zuhany, egy kis pihens a szllodban alvs nlkl - meg akarom prblni tovbbra is megtartani az eurpai letritmust -, majd egy gyors ltogats a plyhoz, ami kevesebb, mint 100 mterre van a szllodtl. Szeretek kimenni a plyra szerda dlutn az Eurpn kvli versenyeken, hogy lssam logisztikai szempontbl a csapat hogyan szervezkedik. Ksbb lehetsgem volt kerkprozni a plyn egy klnleges szemllyel, Emilio Botinnal, az egyik f tmogatnk, a Santander Bank elnkvel. J ltni, hogy milyen lelkesedssel, szenvedllyel s rdekldssel kvet minket Don Emilio: rendkvli elfoglaltsga ellenre mindent tud a csapat letrl s nagyon kvncsi, egy igazi tifoso! Holnap a hivatalos elfoglaltsgok is kezdetket veszik. Mint mindig, a cstrtk elssorban tallkozknak s a partnereink klnbz rendezvnyeinek van szentelve, de az els megbeszlsnk a mrnkkkel is holnap lesz. Pntektl elkezdjk a munkt a plyn: remljk, hogy megismteljk a 2010-es htvgt s gy egy jabb gyzelmet szerezhetnk a Ferrari s minden szurkolnk szmra. Ez a clunk, az egyetlen, ami maradt a htralv versenyekre.
|