10.Német Nagydíj
Hamilton nyerte az izgalmas Német Nagydíjat
A McLaren brit versenyzője az áprilisi Kínai Nagydíj óta idei első futamgyőzelmét ünnepelhette a vasárnapi Német Nagydíjon, miután maga mögé utasította Fernando Alonsót és Mark Webbert, akik ádáz küzdelmet vívtak egymással az egész futamon.
Az említett három versenyző folyamatosan váltotta egymást az élen, ám a végén Hamilton volt az, aki a legjobban kihasználta a lehetőségeit és szerezte meg a győzelmet Fernando Alonso és Mark Webber előtt. Vettel Felipe Massa előtt csak negyedik lett. Jenson Button műszaki probléma miatt feladta a versenyt.
A 60 körös Német Nagydíj rajtjakor 13 fokos volt a levegő hőmérséklete, míg az aszfalt 14 fokig melegedett fel. Szemerkélt ugyan az eső a rajt előtt, de mindenki a száraz pályás gumikkal, a slickekkel rajtolt el.
Mark Webber folytatta idei rossz sorozatát, a pole pozícióval ezúttal sem tudott élni, és az első kanyarban már másodikként fordult be, és annak is örülnie kellett, hogy csak Lewis Hamilton ment el mellette, mert Fernando Alonso is ott ólálkodott a Ferrarival. A spanyol egyébként Sebastian Vettelt meg tudta előzni az első kanyarkombinációban, így ő folytatta a 3. helyen, de a második körben a Mercedes Arénában elrontotta az egyik kanyart, így Vettel visszavehette harmadik helyét.
Kicsit hátrébb Nico Rosberg (Mercedes) megelőzte a másik ferraris pilótát, Felipe Massát, és Jenson Button (McLaren) rossz rajtját kihasználva Michael Schumacher is előrébb léphetett a Mercedesszel.
Nick Heidfeld és Paul di Resta összeakadt a rajt után, ők ketten a mezőny végéről voltak kénytelenek felzárkózni, de mindketten folytathatták.
Hamilton nem tudott meglépni Webber elől, és Alonso is keményen tapadt Vettelre, sőt, a spanyol a nyolcadik kör legelején, a célegyenes végi jobbos kanyarban belső ívre húzódott és megelőzte a vb-címvédőt.
Massát is előzésre ösztökélte csapata, de a brazil hosszú körökön át nem tudott mit kezdeni Rosberggel, hiába használhatta állítható hátsó szárnyát is, a Mercedes német pilótája remekül védekezett.
A 9. körben Vettel egy kicsit ráhajtott a pálya melletti műfűre, ami vég vizes volt. A listavezető az aszfaltozott bukótérbe csúszott, így Rosberg és Massa is utolérte, de nem kerültek előzési pozícióba.
A 10. körben Heidfeld az előzési zóna végén próbálta megelőzni Sébastien Buemit, de a svájci nem hagyott neki elég helyet, összekoccantak, és a német a kavicságyba csúszott, Buemi pedig jobb hátsó defektet kapott.
Hosszas próbálkozások után a 12. kör elején Massa elment Rosberg mellett a célegyenes végén - egyre inkább úgy tűnik, hogy az előzési zóna kevésbé hatékony, mint a célegyenes végi féktáv.
A 12. kör végén Webber és Hamilton ütésváltását láthatta a közönség, de minden maradt a régiben, ami a helyezéseket illeti. Az ausztrál a 14. kör végén az élmezőnyből elsőként állt ki kereket cserélni. A korai bokszlátogatás jó húzás volt a Red Bull részéről, a két körrel később egyszerre szervizelő Hamilton és Alonso is az ausztrál mögé állt vissza a pályára, így miután Massa is kiment friss gumikért, Webber átvette a vezetést. Vettel a kerékcserék után Massa mögé esett vissza az ötödik helyre, tehát még egy pozíciót bukott, miközben a valóságban csak nyolcadik volt, de ekkor az előtte lévő Sutil, Button és Petrov ekkor még nem volt kinn kerékcserén.
24. köre végén Button a negyedik helyről állt ki friss gumikért, az élmezőnyből ő állt ki legkésőbb, de nem volt ebben semmi meglepő, hiszen az ő vezetési stílusa kíméli legjobban a gumiakt. A brit világbajnok a nyolcadik helyen folytatta a futamot.
A 30. kör végén Webber másodszor is kiállt kereket cserélni és lággyal folytatta, vagyis egyszer még biztosan ki kell majd állnia. Az élmezőnyben egyébként mindenki ezt a taktikát választotta. Webberhez képest egy körrel később állt ki Hamilton, aki így meg is előzte az ausztrált. Az addig harmadik helyen autózó Alonso egy körrel még tovább maradt kinn a pályán, ami jó húzásnak tűnt, mert Hamilton és Webber elé tért vissza, ám a melegebb gumikon Hamilton azonnal megelőzte őt, vagyis az élen Hamilton, Alonso, Webber sorrendben folytatódott a küzdelem. Mögöttük 10 másodperccel leszakadva Massa és Vettel következett. Érdekes módon az idén eddig már hat győzelmet szerző Vettel ezúttal egyáltalán nem tudta tartani a lépést az élen állókkal, hazai versenye tehát továbbra sem hoz neki szerencsét. A címvédőnek egyébként problémái voltak hátsó fékeivel, csapata rádión instruálta, hogy mikor milyen üzemmódban használja a fékeket.
Button németországi hétvégéje is a felejthető kategóriába tartozott már eddig is, és ez még inkább érvényes volt, miután a 36. kört már a bokszban fejezte be, csapata ugyanis kiszólította, mert hidraulikus problémát észleltek a McLarenben, ezért elővigyázatosságból fel kellett adnia a futamot.
Kilenc körrel a leintés előtt Hamilton letudta utolsó kerékcseréjét is, az élmezőnyből ő állt ki elsőként. A közepes gumikkal mindenki igyekezett minél kevesebb kört megtenni, mert azok sokkal lassabbak, mint a lágyak.
Az 53. kör végén Alonso is bement a bokszba a közepes gumikért, és Hamilton mögé állt vissza. Webber továbbra is kinn maradt a lágy abroncsokon, de egyre rosszabb köridőket futott, tehát a győzelem ekkor elúszott számára - igaz, vesztenivalója sem volt, mert mögötte messze voltak az üldözők. Az ausztrál négy körrel a leintés előtt szervizelt, és a harmadik helyre állt vissza.
Az utolsó körök már nem voltak túlságosan izgalmasak az élen, de Massa és Vettel csatája a negyedik helyért még tartogatott némi izgalmat. Vettelt két körrel a vége előtt rádión arra utasította a csapat, hogy ha Massa kiáll kereket cserélni, ő menjen tovább, vagy fordítva, a fiatal német azonban valamiért nem így tett, így ők az utolsó előtti kör végén egyszerre álltak be a bokszba. A Red Bull brigádja sokkal gyorsabb volt, így Vettel az utolsó kört már a negyedik pozícióban teljesítette.
Hamilton idei második sikerét aratta, amivel nem kis meglepetést okozott, hiszen a futam előtt nem a McLaren volt a legesélyesebb, amit a szabadedzések eredményei is igazoltak. Az időmérőn a második rajtkocka Hamiltont is meglepetésként érte, a jó rajt után viszont végig remekül versenyzett, amikor kellett, kellően agresszív volt, és megérdemelt győzelmet aratott.
Alonso is elégedett lehet a második hellyel, hiszen a két Red Bullos pilótát ezúttal is megelőzte (két hete megnyerte a Brit Nagydíjat), és összetettbeli hátrányán is faragott valamelyest. Webber futamon idén először győzte le csapattársát, Vettelt, aki az idei 10. futamon maradt le először a dobogóról.
Az összetett pontversenyben továbbra is Vettel vezet, előnye 77 pont Webberrel szemben, akire Hamilton és Alonso is felzárkózott.
A német futamon Massa mögött Adrian Sutilt intették le a Force Indiával, majd a két Mercedes ért célba, Rosberg, Schumacher sorrendben. Kobajasi Kamui kilencedik lett a Sauberrel, Vitalij Petrov pedig egy pontot szerzett a Lotus Renault-nak.
A verseny végére jutott még egy klasszikus pillanat: ahogy 1991-ben Silverstone-ban Nigel Mansell Ayrton Sennát, a levezető körön Webber az autóján hozta be a bokszutcába Alonsót, ugyanis a Ferrariban nem maradt elég benzin.
A Forma-1-es mezőny rögtön a Hungaroring felé veszi az irányt, hiszen jövő hétvégén rendezik a nyári szünet előtti utolsó futamot, a Magyar Nagydíjat.
2011-es Német Nagydíj, végeredmény:
|
Pilóta |
Csapat |
Hátrány |
Pontok |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:37:30.334 |
25 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+0:03.980 |
18 |
3 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
+0:09.788 |
15 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
+0:47.921 |
12 |
5 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+0:52.252 |
10 |
6 |
Adrian Sutil |
Force India |
+1:26.208 |
8 |
7 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
+ 1 kör |
6 |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
+ 1 kör |
4 |
9 |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
+ 1 kör |
2 |
10 |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
+ 1 kör |
1 |
11 |
Sergio Perez |
Sauber |
+ 1 kör |
|
12 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
+ 1 kör |
|
13 |
Paul di Resta |
Force India |
+ 1 kör |
|
14 |
Pastor Maldonado |
Williams |
+ 1 kör |
|
15 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
+ 1 kör |
|
16 |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
+ 2 kör |
|
17 |
Timo Glock |
Virgin |
+ 2 kör |
|
18 |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
+ 2 kör |
|
19 |
Daniel Ricciardo |
Hispania Racing |
+ 2 kör |
|
20 |
Karun Chandhok |
Nincs |
+ 4 kör |
|
|
Leggyorsabb kör: 1:34.302 (59. kör) (Lewis Hamilton) |
|
Kiesők |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
38. kör |
|
22 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
36. kör |
|
23 |
Rubens Barrichello |
Williams |
17. kör |
|
24 |
Nick Heidfeld |
Lotus Renault |
10. kör |
|
|