Jlius 13./ Mg mindig lvezem!
Micsoda nagyszer rzs, hiszen jra nyertnk! s n alaposan ki is lvezem ezt a sikert, most pp itthon, Oviedban, miutn nemrg hazajttem. Amikor egy nagydj vget r, egybl elkapjk az embert az rzelmek, de ilyenkor profinak s koncentrltnak kell maradni, mivel rengeteg ktelessgnk van, mint pldul a sajtkonferencik. De aztn msnap reggel, amikor felbred az ember az gyban, mr semmit sem kell magban tartania az rmbl, s az egy igazn klnleges rzs. Azt kell, hogy mondjam, hogy n a legutbbi gyzelmem ta, eddig minden reggel ezzel az rzssel bredtem!
Tl sok idt nem tltttem azzal, hogy a Brit Nagydjon aratott gyzelmem technikai okain gondolkozzam. Minden verseny egy kln trtnet, s mi tlsgosan is jl tudjuk mr, hogy mennyi minden vltozhat egyik versenyrl a msikra. Amit biztosan llthatok az az, hogy a htvgn bevetettnk nhny komolyabb fejlesztst, amiknek ksznheten knnyebb volt vezetni az autt, mint korbban, s fleg a gyors kanyarokban volt sokkal jobb a tapadsunk. Ez azt jelenti, hogy ntt az autnk aerodinamikai leszortereje, mrpedig ez volt az a terlet, amiben a leginkbb le voltunk maradva a rivlisainkhoz kpest. Ezzel szemben nem gondolom azt, hogy a motorvezrlsre s a befjt diffzor hasznlatra vonatkoz mdostsok szerepet jtszottak volna a htvgi eredmny alakulsban. Mi a plynak specifikusan azon a rszn voltunk gyorsabbak a tbbieknl, ahol gyakorlatilag nem is kell fkezni, ami azt jelenti, hogy nem a szablyvltozsoknak ksznhetjk ezt az eredmnyt, hanem annak, hogy jl megy a jelenlegi autnk.
Ez a gyzelem nem fog vltoztatni a hozzllsunkon a kvetkez versenyekre. Relisan kell nznnk a dolgokat, mert jelenleg 92 pont a htrnyunk a pontversenyben, s ez egy nagyon nagy klnbsg. Ezrt tovbbra is egyszerre csak egy versenyre fogunk koncentrlni, s megprblunk majd annyi gyzelmet szerezni, amennyit csak lehetsges. Ez azt is fogja jelenteni, hogy nha kicsit tbb kockzatot kell majd vllalnunk, amirt esetenknt taln komoly rat fizetnk majd, de akkor is be kell vllalnunk, mert nincs ms vlasztsunk. Termszetes, hogy nem adjuk fel a harcot, de egyelre nem szabad a bajnoki cmre gondolnunk, s ahogy Montezemolo is elmondta a minap Maranellban, tovbbra is kt lbbal a fldn kell jrnunk.
Vasrnap dleltt hatalmas lmnyben volt rszem, hiszen megtehettem nhny krt a 375 F1-gyel, azzal a modellel, ami meghozta a Ferrarinak az els F1-es nagydjgyzelmet mg 1951-ben. Valenciban, a Ferrari-napokon (Ferrari Days) vezettem mr egy nagyon hasonl autt, a 375 Indyt, de a jbl sosem sok! Nyilvn egy kis idbe telik, amire az ember hozzszokik a maitl nagyon eltr pedlelrendezshez, hiszen ebben az autban baloldalon volt a gz-, s jobboldalon a fkpedl. Ezenfell a motorer s a gumik tapadsa kzti arny is pp az ellenkezje a mai versenyautknak, gyhogy kicsit meg kell vltoztatnom a vezetsi stlusomat ahhoz, hogy gyorsan tudjak menni vele, de csodlatos lmny volt vezetni ezt az autt. Biztosan llthatom, abban az idben, amikor ezekkel az autkkal versenyeztek, nemcsak hihetetlenl tehetsgesnek kellett lennik a piltknak, de egy kicsit rltnek is!
Klnleges hangulat uralkodott most vasrnap Silverstone-ban. Igaz, ott mindig sok a nz s aktvak is, de szmunkra most valahogy mg klnlegesebbnek tnt az egsz, nem tudnm megmagyarzni, hogy mirt – taln azrt, mert nagyon szerettnk volna jl szerepelni ezen a fontos trtnelmi vfordulnkon. Amita csak a Ferrarinl versenyzek, gyakran trtntek ilyen vletlen egybeessek a gyzelmeim s a csapat szmra fontos pillanatok kztt. Pldul, ott volt az els versenyem tzpiros overlban, amit rgtn megnyertem Bahreinben, vagy az els versenyem Monzban a Scuderia piltjaknt, ahol szintn els lettem. Most pedig itt van ez az jabb gyzelem hatvan vvel Gonzalez els ferraris sikere utn. Remlem, hogy a jvben is mg sok ilyen klnleges pillanatot lhetnk t egytt a csapattal. |