Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

9.Brit Nagydíj
Alonso megérdemelten aratta a Ferrari idei első győzelmét

A Red Bull Racing és Sebastian Vettel a Brit Nagydíjon is nyerésre állt, ám a második kerékcserét elrontották, így Fernando Alonso megelőzhette a listavezetőt. A Ferrari pilótája a leintésig magabiztos előnyre tett szert, és megszerezte saját maga és csapata idei első győzelmét. A dobogón még a két Red Bull-pilóta ünnepelhetett, Mark Webber harmadik lett Vettel mögött. A McLaren hibákat követett el, és csak Lewis Hamilton ért célba. 

Húszfokos melegben, száraz, de felhős időben rajtol el az 52 körös Brit Nagydíj. Mindenki intermediate gumikkal vágott neki a távnak, a célegyenes teljesen száraz volt, de a pálya nagy részén a második kanyartól kezdve még állt a víz. A slick gumik ekkor még teljesen használhatatlanok lettek volna. A mezőnyből többen is kicsúsztak, miközben a rajtrácsra igyekeztek, Sergio Perez egy kicsit össze is törte Sauberje orrát.

Mark Webber továbbra sem tud élni a pole pozíció nyújtotta előnyökkel, az ausztrál pilótát azonnal lerajtolta csapattársa, Sebastian Vettel, és Webbernek már hátrafelé, a ferraris Fernando Alonsóra kellett figyelnie. A másik Ferrarival Felipe Massa egy helyet hátraesett, de a második körben vissza tudta előzni Jenson Buttont.

Lewis Hamilton a rajtnál még tizedik volt, de az első kört már hatodikként fejezte be, majd a lelassuló csapattársat, Jenson Buttont is megelőzte, a McLaren versenyzője így már Massát támadhatta. A vizes pályaszakaszon azonban lecsúszott a pályáról, így a brazil meglépett előle, Hamilton nem vesztett pozíciót.

Vettel előnye a 3. kör végén már 3,4 másodperc volt, szokásához híven igen hamar megnyugtató előnyt autózott ki magának.

A 6. körtől használhatóvá tették az állítható hátsó szárnyat, miközben az előzési zóna vége még vizes volt. Alapesetben ugyebár a verseny második körétől használható az állítható hátsó szárny, ezúttal a vizes körülmények miatt kellett többet várnia a mezőnynek.

A pálya rohamosan száradni kezdett, és néhányan látványosan le is lassultak az intermediate gumikon, amik már egyre kevésbé voltak alkalmasak a pályára.

A 9. körben Michael Schumacher nekicsúszott Kobajasi Kamui autójának, aki megpördült, de még folytathatta, két pozícióval hátrébb. A Mercedes német pilótája viszont a kör végén kénytelen volt bokszba hajtani, mert új orrkúpra volt szüksége. Schumacher ha már a bokszban járt, a mezőnyből elsőként feltette a száraz pályára alkalmas gumikat. A német azonban ennél sokkal többet vesztett, a versenyfelügyelők ugyanis stop & go büntetést szabtak ki rá.

Később Kobajasi is hasonló büntetést kapott, ő a kerékcsere során okozott veszélyes helyzetet a bokszban, mert kis híján nekiment az egyik Williamsnek, majd hogy az ütközést elkerülje, ráhajtott a szomszédos Force India légkulcsára és megrongálta azt. A büntetések után Schumacher és Kobajasi is a mezőny második felébe csúszott vissza. A Sauber japánja motorhiba miatt később feladta a futamot. Ekkor már a két Team Lotus sem volt versenyben.

A 13. körrel bezárólag mindenki lágy slickre váltott, Vettel maradt az első, Webber és Alonso autózott mögötte, miközben Hamilton megelőzte Massát, aki az utolsók közt cserélt.

A 15. körben Hamilton megelőzte Alonsót, a régi célegyenesben a vizes íven könnyedén elhúzott a Ferrari mellett. Nyolc körrel később Alonso visszaelőzte Hamiltont, a McLaren versenyzője a következő körben kiállt kerékcserére, ezzel megkezdődött a tervezett szervizelések második köre.

Paul di Resta továbbra is tartotta remek formáját, a 7. helyről állt ki kereket cserélni, de itt véget ért a versenye. A Force India szerelői ugyanis valamilyen oknál fogva nem készítették ki a friss gumikat, és a remeklő skót a 16. helyre esett vissza. Ezt követően nekiment Sébastien Buemi autójának, így újra mehetett a bokszba új orrkúpért. Buemi sem járt jól, defektet kapott, és már nem tudott behajtani a bokszba, félre kellett állnia.

A 27. kör végén Vettel és Alonso egyszerre érkeztek a bokszba, és mivel a Red Bull kerékcseréje ezúttal nem volt zökkenőmentes, Alonso átvette a vezetést. Sőt, a Red Bull bajnoka a második helyet is elvesztette, azt ugyanis a Webber időközben megelőző Hamilton kaparintotta meg. Vettel bal hátsó kerekével voltak problémák a bokszban.

Vettel szép lassan utolérte Hamiltont, de előzni nem tudott, így a 36. végén inkább a bokszba hajtott, és letudta utolsó cseréjét. Ez jó húzásnak bizonyult a Red Bulltól, mert az egy körrel később kereket cserélő Hamilton már csak Vettel mögé állhatott vissza.

A bokszutcai kalamajkának nem volt vége, a 39. kör végén Button is itt vérzett el. Őt úgy engedte vissza a McLaren nyalókás embere, hogy a jobb első kerék még nem volt rögzítve. Button ezzel egy igen jó helyezést dobott el, mivel a negyedik helyen célba érhetett volna. A McLaren pénzbüntetésre számíthat.

Miután mindenki letudta harmadik és egyben utolsó kerékcseréjét, Alonso, Vettel, Hamilton sorrend alakult ki az első három helyen. Alonso szép lassan kezdte bebiztosítani a Ferrari és saját maga idei első győzelmét, nyolc körrel a leintés előtt már 15 másodperc volt az előnye.

Hamiltonnak azonban még izgulhatott az utolsó körökben, mert rászóltak a fülére, hogy spórolnia kell az üzemanyaggal. Ez a dobogós helyezésébe került, a 46. körben Webber ugyanis könnyedén megelőzte őt. A McLaren itt újabb hibát követett el, amiért szintén drága árat fizettek.

Az utolsó körre is maradt izgalom. Webber utolérte Vettelt, és bár megpróbálta megelőzni, túl keményen nem támadhatta csapattársát, a bokszból ugyanis rádión szóltak neki, hogy tartsa a távolságot - magyarul nem előzhette meg Vettelt.

A váratlanul jött lehetőséget Alonso kihasználta és győzelemre váltotta, a Ferrarinak az idény kilencedik futamáig kellett várnia első sikerére. A spanyol pilóta ennek ellenére mintha nem örült volna felhőtlenül a dobogó tetején, ami érthető is, hiszen bár faragott hét pontot Vettellel szembeni hátrányán, továbbra is 92 pont a lemaradása.  

Hamilton és Massa az utolsó körben csapott össze igazán, és bár Massa megelőzte Hamiltont, a két autó összeért. Úgy is mondhatnánk, hogy Hamilton meglökte Massát, aki így kiesett ritmusából, és az utolsó kanyarban kicsit kisodródott és elvesztette a negyedik helyet. Nem lenne meglepő, ha a versenyfelügyelők később valami büntetést szabnának ki Hamiltonra, aki egy 20 másodperces büntetés esetén is csak egy helyet bukna.

Hatodikként Nico Rosberget intették le, aki a rossz rajt után kétkiállásos taktikával tudott felzárkózni. Sergio Perez eddig legjobb F1-es helyezését szállítva hetedik lett a Sauberrel. Nick Heidfeld négy pontot szerzett a Lotus Renault-nak, míg Schumacher a büntetéssel együtt is kilencedik lett. Az utolsó pontocskát Jaime Alguersuari szerezte meg, aki zsinórban harmadik versenyén ért célba a top10-ben a Toro Rossóval.

A futamot tizenkilenc pilóta fejezte be, köztük az utolsó helyen a sorozat legfrissebb újonca, Daniel Ricciardo. A Red Bull pártfogoltja, a Hispania csapatánál versenyez a brit futamtól kezdve, és az, hogy teljesíteni tudta a távot, biztosan sokat segít majd neki a további fejlődésben.  

A mezőny a Brit Nagydíjjal letudta a világbajnokság első felét, a sorozat tizedik versenyét Németországban a Nürburgringen rendezik két hét múlva.

 A 2011-es Brit Nagydíj végeredménye:

  Pilóta Csapat Hátrány Pontok
1 Fernando Alonso Ferrari 1:28:41.196 25
2 Sebastian Vettel Red Bull Racing +0:16.511 18
3 Mark Webber Red Bull Racing +0:16.947 15
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +0:28.986 12
5 Felipe Massa Ferrari +0:29.010 10
6 Nico Rosberg Mercedes GP +1:00.665 8
7 Sergio Perez Sauber +1:05.590 6
8 Nick Heidfeld Lotus Renault +1:15.542 4
9 Michael Schumacher Mercedes GP +1:17.912 2
10 Jaime Alguersuari Toro Rosso +1:19.108 1
11 Adrian Sutil Force India +1:19.712
12 Vitalij Petrov Lotus Renault +1:20.681
13 Rubens Barrichello Williams + 1 kör
14 Pastor Maldonado Williams + 1 kör
15 Paul di Resta Force India + 1 kör
16 Timo Glock Virgin + 2 kör
17 Jerome D'Ambrosio Virgin + 2 kör
18 Vitantonio Liuzzi Hispania Racing + 2 kör
19 Daniel Ricciardo Hispania Racing + 3 kör
 
  Kiesők
20 Jenson Button McLaren-Mercedes 39. kör
21 Sébastien Buemi Toro Rosso 25. kör
22 Kobajasi Kamui Sauber 23. kör
23 Jarno Trulli Team Lotus 10. kör
24 Heikki Kovalainen Team Lotus 2. kör  
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal