Jnius 29./ Tallkozs a ferraris mlttal Maranelloban
Vgre egy kicsit kikapcsoldhatok! A valenciai htvge utn egyenesen Maranellba utaztam, ahol kt mozgalmas napot tltttem mind mszaki, mind promcis szempontbl. Most hazatrtem, hogy pihenjek egy pr napot mieltt nekivgnnk a kvetkez nagydjnak, ezttal Angliban, Silverstone-ban.
A csapattal elemeztk az utols versenyt, s a rvid- illetve hossz tv fejlesztsi terveket. J emlkekkel jttem el Valencibl. Ez egy pozitv htvge volt, klnsen igaz ez a versenyre. Az elrt eredmnyemnek ksznheten tovbb gyarapodott a trfeagyjtemnyem, de a legjobb rsz az volt, amikor ismt lttam a nzket rlni, amikor leelztem Markot, elszr a plyn, majd a boxkillsnl: Spanyolorszgban versenyezni mindig nagyon klnleges!
A szezon kulcsfontossg szakaszban jrunk. Sikerlt elrelpnnk, ahogy ezt lthattuk az elmlt hrom versenyen, de most be kell bizonytanunk ezt a javulst, amit Monacban, Montrealban s Valenciban lttunk, egy olyan plyn, amely teljesen ms karakterisztikj, s amely sokkal jobban fekszik a legfbb rivlisainknak. Silverstone-ban rengeteg aerodinamikai leszorterre van szksg, s ez egy olyan terlet, ahol le vagyunk maradva. Lesz nhny j alkatrsznk, s innentl kezdve cskkeni fog a klnbsg... Remlhetleg! Relisnak kell maradnunk, s el kell fogadnunk, hogy ez nem lehetsges kevesebb, mint kt hnap alatt - ennyi id telt el a barcelonai verseny ta -, hogy ledolgozzuk azt a htrnyt, amit a catalunyai versenyplyn lttunk. Ez a htrny nem egy teljes kr, mert ez csak a verseny lefolysa miatt volt, de hatrozottan nagyobb volt, mint amit az elmlt hrom versenyen lttunk. Folytatnunk kell az aut fejlesztsi munklatait, s akkor biztos vagyok benne, hogy jnni fog a gyzelem. Mikor? Nincs kristlygmbm, hogy megmondjam a biztos vlaszt.
Maranellban lehetsgem volt tallkozni egy olyan versenyzvel, aki a Ferrari s a Formula-1 kzs trtnelmnek a rsze, John Surtees-szel. Rszt vettnk egy promcis rendezvnyen, amit a technikai partnernk, a Shell szervezett, s nagyon rdekes volt vele beszlgetni, sszehasonltani a versenyzi tapasztalatainkat, s mindenekeltt, beszltnk egy olyan klnleges csapatnl eltlttt letnkrl, mint amilyen a Ferrari. J olyan emberekkel tallkozni, akik szemlyes tapasztalataikbl mondjk el milyen volt a Formula-1 akkoriban.
A csapat most kzlte velem a Pirelli gumivlasztsrl a kvetkez hrom futamra. A Brit Nagydjon, a lgy s a kemny keverkekkel fogunk versenyezni, mint ahogy tettk azt a bajnoksgi korai szakaszban. Ok, ez szmunkra mg egy plusz kihvst jelent, nevezetesen azt, hogy kpesnek kell lennnk minden tpus keverket a lehet legjobban mkdsre brni. Klnben is, a gumivlaszts mindenkire egyformn vonatkozik, s nincs rtelme azon vitatkozni, hogy a kivlasztott kt vegylet jobban fekszik-e az egyik csapatnak vagy a msiknak. Rajtunk, a csapaton mlik, hogy az autt gy lltsuk be, hogy a legjobbat hozzuk ki a gumikbl mind a teljestmny, mind a hasznlhatsg szempontjbl.
|