Jnius 8./ jabb elrelpst szeretnnk tenni
Egy rvid eurpai kitr utn jra itt vagyunk a tengerentlon. A montreali futam az egyik legnpszerbb a versenyzk s a csapatok krben. A vros nagyon bartsgos s az embereket nagyon rdekli a Formula-1. A leltk mr pnteken foglaltak.
Kedd este rkeztem meg, s mr tegnap dlutn kimentem a plyhoz, hogy tallkozzak a csapattal. J hangulatban talltam a srcokat, akik bizonytani akarjk, hogy Monte Carlo nem csak egy hirtelen fellngols volt. Annak ellenre, hogy van nhny nagyon gyors szakasz, a kanadai plya azoknak az autknak fekszik, amelyekkel kemnyen lehet tmadni a kerkvetket anlkl, hogy tl sokat vesztetnl az egyenslybl, s azoknak az autknak, amelyeknek j a tapadsa a lass kanyarok kijratnl. Ezek olyan jellemzk, amelyek a 150 Italia erssgei kz tartoznak.
Itt az aerodinamikai hatkonysg, ami ebben a pillanatban az Achilles-sarkunk, kevsb fontos, ezrt gy gondoljuk, hogy nagyobb esllyel harcolhatunk a legjobb helyekrt. A fk egy msik alapvet tnyezt jelent ezen a plyn. Kemnyen kell dolgoznunk ezen a szabadedzseken, hogy a fkek a megfelel hfok mellett mkdjenek, ezzel elrve azt, hogy a versenyen ne legyen vele problmnk.
Montrealban ismt a Pirelli kt lgy keverkvel fogunk versenyezni. Ez a lgy s a szuper-lgy gumit jelenti. Tavaly ez egyike volt azon kevs versenynek, ahol tbb bokszkillst lthattunk a megszokott egynl, mivel a gumikops elg magas volt. Br a Pirelli abroncsai eltrnek a Bridgestone-tl, nem gondolom azt, hogy brkinek is sikerlne egy killssal vgigfutnia a versenyt, mint Monacban. Lthattuk idn, hogy milyen fontos a megfelel idben behajtani a bokszba, ezzel nem tl sok idt vesztve a kzvetlen versenytrsakhoz kpest.
Az idn elszr kt helyen is hasznlni lehet majd a DRS-t vasrnap: az elszr a 10-es kanyar utn lehet majd, ksbb pedig a clegyenesben. Nagyon rdekel, hogy mi fog trtnni: papron, akinek sikerl elzni az els znban, nagy elnyre tehet szert, mert hasznlhatja a mozgathat hts szrnyat a clegyenesben is, akkor is, ha van elrbb.
Tavaly sikerlt felllnom a dobogra Montrealban, de egyrtelmen az volt az rzsem, hogy tbbet rdemeltnk volna ennl a harmadik helynl.Volt nhny eset, ami nem jl jtt ki szmunkra s megakadlyozott minket abban, hogy megszerezzk a gyzelmet, ami elrhet kzelsgbe kerlt. Szintn meg volt az eslynk a gyzelemre tz nappal ezeltt Monacban, s j lett volna nyerni ott, mert mr tl rg ta elkerl minket a gyzelem. Ezt elrni tovbbra is nagyon nehz, mert arra szmtok, hogy a McLaren s a Red Bull nagyon ers lesz, de nem szabad semmit elre lerni.
A szezon msodik harmada kezddik, s a helyzetnk a bajnoksgban messze nem a legkedvezbb. Igaz, hogy mg sok verseny van htra, de vilgos, hogy meg kell tallnunk a kataliztort a cmrt folytatott harcban. Remljk, hogy ezt rgtn megkezdhetjk, egy olyan plyn, amely egy olyan versenyz nevt viseli, aki a leginkbb szeretett versenyz volt a tifosik szmra: Gilles Villeneuve-t. |