Június 8./ Újabb előrelépést szeretnénk tenni
Egy rövid európai kitérő után újra itt vagyunk a tengerentúlon. A montreali futam az egyik legnépszerűbb a versenyzők és a csapatok körében. A város nagyon barátságos és az embereket nagyon érdekli a Formula-1. A lelátók már pénteken foglaltak.
Kedd este érkeztem meg, és már tegnap délután kimentem a pályához, hogy találkozzak a csapattal. Jó hangulatban találtam a srácokat, akik bizonyítani akarják, hogy Monte Carlo nem csak egy hirtelen fellángolás volt. Annak ellenére, hogy van néhány nagyon gyors szakasz, a kanadai pálya azoknak az autóknak fekszik, amelyekkel keményen lehet támadni a kerékvetőket anélkül, hogy túl sokat vesztetnél az egyensúlyból, és azoknak az autóknak, amelyeknek jó a tapadása a lassú kanyarok kijáratánál. Ezek olyan jellemzők, amelyek a 150° Italia erősségei közé tartoznak.
Itt az aerodinamikai hatékonyság, ami ebben a pillanatban az Achilles-sarkunk, kevésbé fontos, ezért úgy gondoljuk, hogy nagyobb eséllyel harcolhatunk a legjobb helyekért. A fék egy másik alapvető tényezőt jelent ezen a pályán. Keményen kell dolgoznunk ezen a szabadedzéseken, hogy a fékek a megfelelő hőfok mellett működjenek, ezzel elérve azt, hogy a versenyen ne legyen vele problémánk.
Montrealban ismét a Pirelli két lágy keverékével fogunk versenyezni. Ez a lágy és a szuper-lágy gumit jelenti. Tavaly ez egyike volt azon kevés versenynek, ahol több bokszkiállást láthattunk a megszokott egynél, mivel a gumikopás elég magas volt. Bár a Pirelli abroncsai eltérnek a Bridgestone-tól, nem gondolom azt, hogy bárkinek is sikerülne egy kiállással végigfutnia a versenyt, mint Monacóban. Láthattuk idén, hogy milyen fontos a megfelelő időben behajtani a bokszba, ezzel nem túl sok időt veszítve a közvetlen versenytársakhoz képest.
Az idén először két helyen is használni lehet majd a DRS-t vasárnap: az először a 10-es kanyar után lehet majd, később pedig a célegyenesben. Nagyon érdekel, hogy mi fog történni: papíron, akinek sikerül előzni az első zónában, nagy előnyre tehet szert, mert használhatja a mozgatható hátsó szárnyat a célegyenesben is, akkor is, ha ő van előrébb.
Tavaly sikerült felállnom a dobogóra Montrealban, de egyértelműen az volt az érzésem, hogy többet érdemeltünk volna ennél a harmadik helynél.Volt néhány eset, ami nem jól jött ki számunkra és megakadályozott minket abban, hogy megszerezzük a győzelmet, ami elérhető közelségbe került. Szintén meg volt az esélyünk a győzelemre tíz nappal ezelőtt Monacóban, és jó lett volna nyerni ott, mert már túl rég óta elkerül minket a győzelem. Ezt elérni továbbra is nagyon nehéz, mert arra számítok, hogy a McLaren és a Red Bull nagyon erős lesz, de nem szabad semmit előre leírni.
A szezon második harmada kezdődik, és a helyzetünk a bajnokságban messze nem a legkedvezőbb. Igaz, hogy még sok verseny van hátra, de világos, hogy meg kell találnunk a katalizátort a címért folytatott harcban. Reméljük, hogy ezt rögtön megkezdhetjük, egy olyan pályán, amely egy olyan versenyző nevét viseli, aki a leginkább szeretett versenyző volt a tifosik számára: Gilles Villeneuve-ét. |