Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2017

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Augusztus 25-27.

Körök száma: 44

Péntek

1. Szabadedzés 10:00-11:30
2. Szabadedzés 14:00-15:30

Szombat

3. Szabadedzés 11:00-12:00
Időmérő 14:00-15:00

Vasárnap

Futam 14:00-

Tesztek-2017.

Abu Dhabi

November 28-29.

 
VB pontok

Pilóták:

1. S. Vettel 202 pont
2. L. Hamilton 188 pont
3. V. Bottas 169 pont
4. D. Ricciardo 117 pont
 5. K. Raikkönen 116 pont
6. M. Verstappen 67 pont
7. S. Pérez 56 pont
8. E. Ocon 45 pont
9. C. Sainz 35 pont
10. N. Hülkenberg 26 pont
15. F. Alonso 10 pont

Csapatok:

1. Mercedes 357 pont
2. Ferrari 318 pont
3. Red Bull 184 pont
4. Force India 101 pont
5. Williams 41 pont
9. McLaren Honda 11 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Paddock

Jelentkezz, de nem 100% h. kikerülsz.

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok: LidoDesign  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

6.Monacói Nagydíj
Vettel megnyerte a félbeszakított Monacói Nagydíjat

 

Sebastian Vettel (Red Bull) nyerte a hatalmas izgalmakat hozó Monacói Nagydíjat, amin részben a szerencse és Vitalij Petrov sajnálatos balesete is a kezére játszott. Fernando Alonso (Ferrari) lett a 2., Jenson Buttont (McLaren) a 3. helyen intették le. Az első három helyezett versenyző három különböző taktikával teljesítette a versenyt.

Ahogy az egész hétvégén, úgy vasárnap délután is napsütéses meleg idő fogadta a monacói pályán a Forma-1 mezőnyét, a pilóták 23 Celsius-fokos levegő, illetve 42 Celsius-fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdhették meg a 78 körös versenyt. 

A Hispania versenyzői ugyan szombaton nem teljesítették a 107 százalékos szintidőt, de megkapták a rajtengedélyt az FIA-tól (Nemzetközi Automobil-szövetség), így felsorakozhattak a rajtrács utolsó sorára. Az időmérő edzésen nagyot bukó és agyrázkódást szenvedő Sergio Perez viszont vasárnap már hiányzott a mezőnyből, amely így már a rajt előtt 23 fősre csappant. 

A pole pozícióból induló Sebastian Vettel (Red Bull Racing) remekül kapta el a rajtot, és elsőként fordult el az első kanyarban, mögötte viszont hatalmas volt a tülekedés a rajtnál. Jenson Button (McLaren) és Mark Webber (Red Bull Racing) nagyon egymással voltak elfoglalva az első kanyar előtt, amit Fernando Alonso (Ferrari) szemfülesen kihasznált, és megelőzte Webbert a rajtnál, ezzel feljött a 3. helyre.

A Mercedes GP pilótái számára felemásan sikerült a rajt. Nico Rosberg a 8.-ról feljött az 5. helyre, Michael Schumacher viszont az 5. rajtkockából indulva egyből visszasorolt 10.-nek, igaz, Lewis Hamiltont (McLaren) még az első körben visszaelőzte a 9. helyért. Az indulást egyébként baleset nélkül megúszta a teljes mezőny, így mindenki folytathatta a száguldást a szűk utcai pályán. 

Vettel nem sokat teketóriázott az élen, rögtön az első körökben kezdett ellógni üldözőitől, és a az 5. kör végére már több mint négy másodperces előnyt épített ki a 2. helyen érkező Buttonnal szemben. Alonso és Webber szorosan követték Buttont, de támadási közelségbe nem kerültek a brittel szemben. 

A top tízből egyedül Hamilton rajtolt a lágy gumikon, az élmezőnyből mindenki más az elvileg gyorsabb szuperlágy abroncsokon kezdte meg a versenyt. Ennek ellenére Hamilton az első körökben agresszívan támadta az előtte szuperlágy gumikon haladó Schumachert, és a 10. kör elején a Saint Devote-ban be is fért mellé a belső ívre, és megelőzte a németet. 

Eddigre azonban Hamilton rengeteg időt veszített a gumikopás miatt lassú tempóban haladó Schumacher mögött, és több mint egy bokszkiállásnyi hátrányba került az éllovas Vettellel szemben. Schumacher mellett nem sokkal később Rubens Barrichello (Williams) is elment, a német nem is küzdött tovább az elemekkel: a 13. körben elsőként hajtott a bokszba új gumikért, illetve egy új első szárnyat is kapott a bokszkiállás során. 

A Mercedesek versenytempójával komoly gond volt Monacóban, ugyanis Nico Rosberg is a verseny elejétől védekezésre kényszerült a mögötte haladókkal szemben. A 15. körben a német nem bírta tovább a vállára nehezedő nyomást, és egyszerre két riválisa is elment mellette – Felipe Massa (Ferrari) az 5., Pastor Maldonado (Williams) a 6. helyre jött előre. Rosberg néhány körrel később ki is állt a bokszba új szuperlágy gumikért. 

Az élmezőnyből Button nyitotta meg a tervezett kerékcserék sorát, a brit a 16. körben érkezett a bokszba. Egy körrel később az éllovas Vettel is a bokszba hajtott új gumikért, de a Red Bull szerelői késlekedtek a bokszban, ami miatt a német csak Button mögé tért vissza a pályára. Alonso viszont már nem tudott előnyt húzni a Red Bullosok hibájából, ő az első bokszkiállásokat követően is maradt a 3. helyen. 

A Red Bullnál nem mellesleg az addig a 4. helyen álló Webber kerékcseréjét is csúnyán elszúrták, ami miatt az ausztrál visszaesett a középmezőny sűrűjébe, és ezzel gyakorlatilag el is veszítette győzelmi esélyeit. 

Az első kerékcserék legnagyobb nyertese egyértelműen Button volt, aki bő négy másodperces hátrányát bő nyolc másodperces előnyre cserélte Vettellel szemben, és a versenytáv egynegyedéhez érkezve vezetett, mi több, a következő körökben még növelni is tudta előnyét az élen. 

A 23. körben a lágy gumikon rajtoló Hamilton is a bokszba érkezett, ám erre csapata látszólag nem számított, és a szerelők késlekedése a pályán értékes pozíciókba került a britnek. A szuperlágy gumikon rajtolók közül Massa húzta a legtovább a pályán, ő a 27. kör végén érkezett először a bokszba, és ezúttal sima lágy gumikat kapott csapatától. A brazil Hamilton elé, a 10. helyre tért vissza a pályára, úgy, hogy ekkor biztosnak tűnt, a ferrarisnak legfeljebb már csak egyszer kell majd a bokszba hajtania új gumikért. 

Button a 33. körben másodszor is a bokszba érkezett az élről, ismét szuperlágy gumikat kapott. A McLaren a lehető legjobbkor időzítette Button második kerékcseréjét, ugyanis egy körrel később a biztonsági autó a pályára hajtott (Massa törte össze a Ferrariját az alagútban, miközben Hamilton épp előzte őt), így Button úgy sorakozhatott fel a 2. helyre Vettel mögé, hogy utóbbi még csak egyszer volt kinn a bokszban, míg ő már kétszer. 

Alonso is jól járt a biztonsági autó pályára érkezésével, mivel a Ferrarinál gyorsan lereagálták a helyzetet, és azon nyomban kihívták a bokszba a spanyolt. Alonso így a 3. helyre tért vissza a pályára, és állt be a biztonsági autó mögé, szorosan követve Vettelt és Buttont.

A kétszeres világbajnok ráadásul lágy gumikat kapott csapatától, vagyis elvileg már végigteljesíthette a futamot újabb bokszkiállás nélkül, igaz, a verseny fele még hátravolt. Buttonnak ezzel szemben még biztosan ki kellett jönnie egyszer a bokszba, mivel ő eddig csak a szuperlágy gumikon futott, és a szabályok értelmében a versenyzőknek mindkét gumikeveréket használniuk kell a futamon. 

Hamilton épp a 6. helyért támadta Webbert, amikor a versenybírák bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották. A brit korábban Massát próbálta szabálytalanul előzni, ezért kellett bűnhődnie – a 9. helyre tért vissza a pályára.

Button a szuperlágy gumikon szemmel láthatóan gyorsabban tudott volna haladni, mint Vettel a lágy keveréken, de megelőzni a pályán nem tudta, ezért a McLaren a 48. körben újra a bokszba hívta, és megkapta ő is a lágy keveréket, amivel már végigteljesíthette a futamot. Button a 3. helyen folytathatta, mivel a vezető hármas mögött a többiek eddigre már nagyon leszakadtak. 

Húsz körrel a verseny vége előtt Alonso teljesen utolérte az élen haladó Vettelt, miközben Button mindkettőjükhöz közeledett a 3. helyen. A nagy kérdés ekkor az volt, végig tudja-e csinálni Vettel egy bokszkiállással a 78 körös versenyt (elvileg neki sem kellett már a bokszba hajtania, mert mindkét keveréket használta már), és Alonso vajon végig tud-e menni két kerékcserével, vagy mindenképp a pályán kell megelőznie a németet. 

Még mindig 16 kör volt hátra a versenyből, amikor immár Button is teljesen megérkezett Vettel és Alonso mögé. Egyértelmű volt, hogy ők hárman ekkor pont fordított sorrendben követték egymást a pályán pillanatnyi gyorsaságuk alapján (az elöl haladó Vettel volt a leglassabb, Button a leggyorsabb), a kérdés csak az volt, meglehet-e a pályán előzni a világbajnoki címvédőt. Jelentkezőkben tehát nem volt hiány mögötte.

Hátrébb, a 4. helyért is komoly csata folyt: Kobajasi Kamui (Sauber) a test a test elleni kontaktustól sem visszariadva előzte meg a Monacóban hagyományosan remeklő Adrian Sutilt (Force India). Egy körrel később Webber is elment Sutil mellett, akinek vélhetően alaposan elkoptak a gumijai a verseny végére. 

A 69. körben Vettelék utolértek egy komoly lekörözésre váró konvojt, akik viszont nem a lekörözésre vártak, ehelyett egymást támadták elszántan, aminek egy csoportos bukás lett a vége, és a biztonsági autó ismét a pályára hajtott. Sutil, Hamilton, Jamie Alguersuari (Toro Rosso) és Vitalij Petrov (Lotus Renault) voltak a nagy ramazuri főszereplői. Előbbi kettő tudta folytatni a versenyt (igaz, Sutilnak defekt miatt be kellett iktatnia egy plusz kerékcserét), Alguersuari és Petrov viszont kiesett. 

Három kört még megtett a mezőny a biztonsági autó mögött, ám hat körrel a leintés előtt piros zászlóval megszakították a versenyt. Perez szombati csúnya bukását követően sajnos vasárnap is volt dolga a mentő személyzetnek – ezúttal Petrov állapotáért aggódott percekig az egész Forma-1-es világ. Az első híradások szerint hál’ istennek Petrovnak sincs komolyabb baja, Perezhez hasonlóan neki is a lába sérült meg.

A futam megszakítása alatt az élmezőny összes tagjának autóján kereket cseréltek, és mindannyijukat szuperlágy keveréken eresztették el a hatkörös sprintfutamnak, amelyből az első kört még a biztonsági autó mögött tette meg a mezőny. Alonsónak és Buttonnak tehát öt köre maradt a támadásra, de a gumikból fakadó előnyük eltűnt Vettellel szemben, így a nem várt baleset, ahogy az időmérőn, úgy a futamon is a Red Bullos német kezére játszott. 

A verseny újraindítást követően Hamilton az első kanyarban bebújt Maldonado mellé, és összeütköztek, a venezuelai a 6. helyről esett ki, a brit autója viszont nem sérült meg. Az utolsó körben Webber megelőzte Kobajasit, és feljött a 4. helyre.

Alonsóék a szuperlágy gumik csatájában már nem tudták támadni Vettelt, aki így végül „hazaért” és pályafutása első monacói edzéselsősége után első nagydíjgyőzelmét is megszerezte a hercegségben. Vettelnek a mostani már az ötödik idei győzelme volt, és hat futam után bődületesen nagy előnnyel vezeti a bajnoki összetettet. 

Alonso a 2. hellyel sem lehet csalódott, hiszen neki és a Ferrarinak is ez volt idei eddigi legjobb versenyeredménye, Button pedig Barcelona után Monacóban is a 3. helyen végzett, úgyhogy összességében neki sem lehet oka a panaszra, noha egy időben úgy tűnt, komoly győzelmi esélyi lehetnek Vettellel szemben.

Érdekesség, hogy az első három helyen végző pilóta három különböző stratégiával teljesítette a 78 körös versenyt. Vettel egy, Alonso kettő, Button három bokszkiállással abszolválta a távot, vagyis első ránézésre Monacóban a kevesebb volt a több.

Webber bár a 3. helyről rajtolt, és a verseny előtt még Vettel megszorongatásáról fantáziált, ám a rossz rajt, és az elszúrt első bokszkiállás miatt végül annak is örülhetett, hogy a 4. helyig visszaküzdte magát. Kobajasi csodás versenyt futott a Sauberrel, és az 5. helyen ért célba, a japán pilóta eredményét alighanem kórházban fekvő csapattársának, Sergio Pereznek ajánlja majd.

A 6. helyen a zaklatott versenyt futó Hamiltont intették le, akit bár utólag lehet, hogy megbüntetnek még Maldonado kilökéséért, ám ez a pozícióján biztosan nem fog változtatni, hiszen mögötte Sutil, Nick Heidfeld (Lotus Renault), Barrichello és Sébastien Buemi is már körhátrányban érkezett a további pontszerző helyeken.
 

Rosberg a 11. helyen (még egy kör hátrányban) vergődött be a rossz napot kifogó Mercedesszel, az ő utána célba érők viszont már mindannyian két kört kaptak Vetteléktől, kivéve a két a Hispaniát, akik hármat. A mozgalmas versenyt végül 17-en fejezték be. 

A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva Kanadában folytatódik. 

2011-es Monacói Nagydíj végeredménye: 


Pilóta Csapat Hátrány
1 S. Vettel Red Bull 2:09:38.373
2 F. Alonso Ferrari +0:01.138
3 J. Button McLaren +0:02.378
4 M. Webber Red Bull +0:23.101
5 K. Kobajasi Sauber +0:26.916
6 L. Hamilton McLaren +0:27.210
7 A. Sutil Force India +1 kör
8 N. Heidfeld Lotus Renault +1 kör
9 R. Barrichello Williams +1 kör
10 S. Buemi Toro Rosso +1 kör
11 N. Rosberg Mercedes +2 kör
12 P. di Resta Force India +2 kör
13 J. Trulli Team Lotus +2 kör
14 H. Kovalainen Team Lotus +2 kör
15 J. D'Ambrosio Marussia-Virgin +2 kör
16 V. Liuzzi Hispania +3 kör
17 N. Karthikeyan Hispania +4 kör
18 P. Maldonado Williams +5 kör

Kiesők


V. Petrov Lotus Renault +11 kör

J. Alguersuari Toro Rosso +12 kör

F. Massa Ferrari +46 kör

M. Schumacher Mercedes +46 kör

T. Glock Marussia-Virgin +48 kör

 

Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!    *****    "Céljuk fellelni az Egyesülés Pengéjének darabjait, és újra felemelni a Lidérckirályt."    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.