Május 18./ Majd meglátjuk ki volt a legokosabb a fejlesztési versenyben
Mindig szép dolog számomra Spanyolországban versenyezni. Imádom azt a melegséget, ami itt fogad a rajongók miatt. Ezt már az első szabadedzéstől kezdve érzem. Napról napra csak azt látod, hogy a lelátók zászlókkal telnek meg. Ott van a Ferrari piros lobogója és az azúrkék zászló, amit a honfitársaim lengetnek, akik Asztúriából érkeztek. Szóval mindez különleges érzés számomra.
Eddig egyetlen győzelmet számolok ezen a helyszínen. 2006-ban nyertem meg a Spanyol Nagydíjat, és ez volt pályafutásom egyik legjobb pillanata. Egy álom válna valóra számomra azzal, ha ezt előbb vagy utóbb megtehetném a Ferrari színeiben is.
Tudom, hogy mindannyian azt szeretnék tudni, hogy ez talán már ezen a hétvégén megtörténhet-e, de én nem tudok válaszolni erre a kérdésre. Papíron egyelőre nem rendelkezünk azzal a potenciállal, hogy egyértelműen a győzelemért harcoljunk. Ezen a területen jelen pillanatban egyetlen egy csapat a favorit. Azonban tudjuk, hogy a dolgok gyorsan megváltozhatnak a sportunkban és Törökországban végre ott állhattunk a dobogón. Az út még hosszú, de úgy gondolom, hogy a helyes úton indultunk el.
Az elmúlt napokban a csapat nagyon keményen dolgozott Maranellóban a 150°Italia fejlesztésén és annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a következő két versenyre, mivel Barcelona után rögtön Monaco felé vesszük az irányt. A gyárban eltöltött napok alatt tisztán éreztem mindenkin, hogy vissza akarunk vágni. Ez egy nagyon erős érzés, amit minden alkalommal tapasztalsz, amikor az emberekkel találkozol vagy a Gestione Sportiva körül sétálsz. Felipe (Massa) és én is megtettem jó pár kilométert a szimulátor mögött és úgy éreztük, hogy a frissítések előrelépést fognak jelenteni számunkra a teljesítményt illetően. Független attól, hogy ez most meg fogja szüntetni a hátrányunkat vagy sem, ezt csak a hétvégén fogjuk megtudni, mert nem hagyhatjuk figyelmen kívül a többiek munkáját sem. Majd meglátjuk, hogy ki volt a legokosabb a fejlesztési versenyben.
A barcelonai az egyik legjobban ismert pálya, mivel ez a téli tesztelések során tradicionálisan közkedvelt helyszín. Idén már két alkalommal is voltunk ezen a pályán. Először február végén, majd március elején.
Mindez azt jelenti, hogy mindig nagyon jó ötletekkel érkezünk meg Barcelonába a beállításokat illetően, amiket kiindulási pontként fogunk használni. Ez még akkor is igaz, ha a feltételek nagyon eltérőek lesznek. Gondolok itt különösen a hőmérsékletre.
Nagyon fontos lesz, hogy pénteken a két szabadedzésen sokat legyünk kint a pályán, miközben finomhangolást végzünk az autókon és figyeljük az új technikai elemek viselkedését. Ezzel együtt életbevágóan fontos lesz, hogy tanulmányozzuk a teljesítményünket és a gumik kopását. A téli teszteken elvégzett versenyszimulációk során jelentős gumikopással találkoztunk, különösen a bal első gumikon, ami jelentős stresszt jelent, ha a hőmérséklet különböző, mellyel a helyzet is változik.
Összehasonlítva a korábbi versenyeket, úgy gondolom, hogy több előzést láthatunk ezen a helyszínen, mivel a gumik különösen nagy különbséget fognak jelenteni. Ez egy újabb ok arra, hogy a helyszínen nézzék meg a rajongók vasárnap a futamot. Jó lenne ismét felugrani a dobogóra és minden kedves rajongót onnan üdvözölni.
|