Május 11./ Ezen az úton kell tovább mennünk
Ez egy hosszú, munkával teli hét volt, megkezdve május 3-án, egy szimulátoros teszttel. Ez csak ma ért véget, mert dolgoztunk a mérnökökkel, hogy amennyire csak lehet, felkészüljünk a következő versenyekre. Közben túl vagyunk a Török Nagydíjon is, ahol megszereztük az év első dobogós helyezését. Itt volt az ideje ennek, mert már túl régen fejeztük be a versenyt az első három hely valamelyikén, de fontos volt számunkra, hogy végig harcban voltunk a legjobb helyekért. Ez történt Felipével Kínában, és az az azelőtti két versenyen is nagyon közel voltunk a dobogóhoz. Végül most sikerült elérnünk ezt.
A harmadik hely fontos volt a csapaton belüli hangulat miatt is. Mindannyian elégedetlenek voltunk azzal, ahogy a szezon kezdődött számunkra. Egyszerűen nem az elvárásaink szerint alakult és jó látni azt, hogy ezek a kemény erőfeszítések kifizetődtek. Természetesen nem lehetünk boldogok ezzel a harmadik hellyel. Ezen a hétvégén is kiderült, hogy az időmérő edzésen sokkal versenyképesebbnek kell lennünk. Ha mindig a harmadik sorból vagy ennél hátrébbról rajtolunk, akkor szenvedni fogunk a dobogóért folytatott harcban. Sok vasat tartunk a tűzben és reméljük, hogy a már jövő héten Barcelonában megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon bevetésre kerülő új alkatrészeknek köszönhetően fontos lépést tehetünk meg előre az időmérőn.
Tudjátok, szeretek játszani a számokkal. Miközben ide-oda utazgattam Maranelló és Törökország között, készítettem egy összehasonlítást a tavalyi első négy versenyemről és az idei nagydíjakról. Ennek a kis játéknak az lett az eredménye, hogy 2010-hez hasonlítva 8 ponttal kevesebbet szereztem (49 Vs. 41), de ugyanazon a négy versenyen idén 13 ponttal többet vittem haza, mint tavaly (41 Vs. 28). Igaz, hogy a mostani lemaradásom a világbajnoki címért folytatott versenyben sokkal nagyobb (52 pont), mint amennyi tavaly volt Sanghaj után (11 pont), de jól emlékszem, hogy Silverstone után 47 pont volt a lemaradásunk, és már csak nyolc verseny volt hátra a szezonból. Jelen állás szerint 15 nagydíjunk van a szezonból. Ez is csak azt mutatja, hogy teljesen ellentétes módon is megnézheted a dolgokat. Most az a dolgunk, hogy rendszeresen ott legyünk a dobogón. Ha ez sikerül, akkor ismét harcban lehetünk a címért.
Vasárnap reggel volt egy súlyos baleset Isztambulban a GP2-es versenyen, amelyben sajnos érintett volt a mi versenyzőnk, Davide Rigon is. Nagyon sajnálom, hogy egy ideig abba kell hagynia a versenyzést. Reméljük hamar felépül, és ezt mondom önző okokból is, hiszen nagyon értékes munkát végzett számunkra a szimulátorban.
Most hazatérek. Néhány napot pihenek a következő két, nagyon megterhelő egymás utáni verseny előtt, amely Barcelonában, az egyik hazai versenyemen, és Monacóban lesz. Reméljük, hogy tovább tudunk haladni azon az úton, amire rátértünk Törökországban. |