Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

3.Kínai Nagydíj
Hamiltonnak sikerült a bravúr: megverte Vettelt Kínában

Megtört Sebastian Vettel hibátlan sorozata, a világbajnoki címvédőt Lewis Hamilton megverte a Kínai Nagydíjon. A McLaren versenyzője jobb gumitaktikájának köszönhetően tudta megelőzni a Red Bull kiválóságát. A harmadik helyen a 18. pozícióból rajtoló Mark Webbert intették le.  

Napos, száraz időben rajtolt el az idény harmadik futama, a Kínai Nagydíj. A levegő 22, az aszfalt 30 fokos volt, vagyis a körülmények sokkal inkább emlékeztettek a szezonnyitó ausztrál futamra, mintsem az egy héttel ezelőtti maláj versenyre. Ennek a gumik szempontjából van nagy jelentősége.  

Lewis Hamilton már a rajt előtt ráncolhatta homlokát, szerelői ugyanis csak az utolsó pillanatban engedték ki a bokszutcából, és amikor felért a rajtrácsra, még mindig szerelték McLarenjét.  

A rajt ezúttal a McLaren pilótáinak elképelése szerint alakult, az első kanyarban már Jenson Button és Lewis Hamilton is a pole pozícióból induló Sebastian Vettel előtt fordult el, sőt, a Red Bull Racing világbajnokát néhány kanyaron át Nico Rosberg is sanyargatta a Mercedesszel. Ezzel Vettel idén először került olyan helyzetbe, hogy nem őt üldözi a mezőny, hanem neki kell üldöznie valakit. 

A Ferrari pilótái egymás közt cseréltek helyet, Felipe Massa ezúttal is lerajtolta Fernando Alonsót. Mögéjük a két Force India zárkózott fel. A két Toro Rosso igen hamar kiszorult a top10-ből.

 

   A szombati napját a hideg gumik miatt elszúró Mark Webber kemény gumikon kezdte meg a futamot, hosszabb első etapot tervezve. Így azonban csak lassan tudott felzárkózni, a 8. körben a tizennyolcadikról csak három helyet tudott feljebb lépni. 

A 9. kör végén Jaime Alguersuari állt ki a bokszba elsőként, a Toro Rosso kerékcseréje azonban nem sikerült túl jól, a spanyol ugyanis a kivezető körén elhagyta jobb hátsó kerekét, ami szerencsére az egyik gumifal tetején landolt. Alguersuari egy ideig három keréken közlekedett a pályán, de a bokszig már nem hajtott el, a későbbi komoly büntetést elkerülendő (veszélyhelyzet okozásáért) inkább félreállt. 

A 10. végén Webber is kerékcserére szánta el magát, lágyra váltva folytatta a küzdelmet, a 18. helyre esett vissza ezzel, tehát az, hogy a kemény gumikon rajtolt, látszólag nem vált be.

 A 14. kör végén Button, és a Hamiltont másodpercekkel korábban megelőző Vettel egyszerre állt ki a bokszba szerelőihez. A McLaren élen álló pilótája azonban véletlenül a Red Bull szerelői közé állt be, és ezzel a bakival lényegében maga elé engedte Vettelt, aki így máris visszanyerte a rajtnál elfoglalt helyezését - legalábbis a McLarenekhez képest. Rosberg ugyanis két körrel korábban ejtette meg kerékcseréjét, ez pedig elég volt ahhoz, hogy a teljes éllovas bolyt megelőzze, vagyis a Mercedes német pilótája átvette a vezetést.

 A kerékcserék alaposan felforgatták az élmezőnyt, Massa a negyedik helyre lépett előre, Hamilton és Michael Schumacher elé, Alonso visszaesett a hetedik helyre. A kerékcserék első köre egyértelműen a Mercedesnek kedvezett. 

 Az élen Rosberg könnyedén tartotta ötmásodperces előnyét, meglepő módon Vettel sem tudott felzárkózni rá. A mezőnyben Schumacher és Alonso talált egymásra, a spanyol körökön keresztül támadni próbálta a hétszeres világbajnokot, egyik próbálkozását a DRS-zóna végén a 26. körben siker koronázta.

 

24. köre végén Button újra a szerelőihez látogatott (ezúttal azonnal jó helyre állt be), újabb szett lágy gumit kapott, és a 8. helyre állt vissza. A brit korai cseréjére reagálva a következő körben Rosberg és Hamilton is kiállt. Így Vettel, Massa, Alonso sorrend alakult ki az élen. 

A 31. kör végén az egyre kopottam gumikon folyamatosan lassuló Vettel is megejtette második kerékcseréjét, kemény gumikkal tért vissza a pályára, vagyis valószínűsíthető volt, hogy a címvédő két kerékcserét tervezett a kínai futamra. Hasonló taktikán volt az egy körrel később szervizelő Alonso és a vezetést körökig átvevő Massa is, aki a 33. kör végén váltott kemény gumira. Így ismét Rosberg vette át a vezetést, de a Mercedes pilótájára várt még egy csere, ahogyan a mögötte autózó két McLarenre is. A győzelemre tehát a kerékcserék második fordulója után a 4. és 5. helyeken autózó Vettel és Massa volt a legesélyesebb, ők ugyanis már elvileg nem terveztek kerékcserét.

Közben látványos csaták zajlottak a pályán, Webber Petrovval, a két McLaren egymással, majd Webber Schumacher ellen harcolt.

 A 37. kör végén Button, egy körrel később Hamilton is kereket cserélt, a két McLaren eközben felcserélte pozícióját is. A 39. kör végén Rosberg cserélt, éppen Hamilton elé állt vissza, aki a meleg gumikon támadta, de az első körben nem tudta megelőzni Rosberget. Vettel, Massa, Rosberg, Hamilton, Button, Alonso volt az első hat helyen ekkor, ami már a valós sorrendnek tűnt.

 Az élen autózó Vettel és Massa gumijai azonban elkaptak, így ők fokozatosan lassultak, míg a mögötte érkezők sokkal jobb köröket futhattak frissebb abroncsaikon.

 

A 40. kör végén Webber harmadszor is a bokszban járt, a hetedik helyre állt vissza, de innen folyamatosan elkezdett felzárkózni. Hamilton megelőzte Rosberget, majd Massát is, és üldözőbe vehette az előtte alig 5 másodperces távolságban a versenyt vezető Vettelt, ekkor 12 kör volt még hátra. Öt körrel a leintés előtt Hamilton többszöri próbálkozás után sikeresen megelőzte Vettelt, és ezzel átvette a vezetést. Vettel mögé pedig megérkezett Button, akit már a Rosberget átlépő Webber üldözött. Két körrel a leintés előtt a versenyt a 18. helyről kezdő Webber Buttont is megelőzte, és így már a harmadik volt - bár nem ő nyerte a futamot, de egyértelműen ő volt a nap embere. 

A leintésig Hamilton már megőrizte első helyét, így Vettel után ő a második pilóta, aki idén futamot tudott nyerni. Vettel második helyen ért célba, ezek után a címvédő továbbra sem panaszkodhat, előnye 21 pont összetettben. A már említett Webber a pocsék szombati nap után igazán elégedett lehet, harmadik helye után idén először állhatott dobogóra. 

A másik McLarent Button negyedikként vitte célba, Rosberg és a két Ferrari előtt. Az olasz csapatnál érdemes megemlíteni, hogy Massa ismét Alonso előtt ért célba.

Schumacher nyolcadik lett Mercedesével, a maradék két pontszerző helyen pedig Vitalij Petrov és Kobajasi Kamui osztozott. 

A versenytávot Alguersuari kivételével mindenki teljesítette, vagyis huszonhárom pilóta haladt át a célvonalon.

 

A következő két hétvégén nem rendeznek futamot a Forma-1-ben, a csapatok visszatérnek európai bázisukra, és a május 8-i Török Nagydíjjal kezdetét veszi az európai versenyidény.

 

A futam végeredménye

1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1óra36:58.226
2. Vettel (Red Bull-Infiniti) + 5.198
3. Webber (Red Bull-Infiniti) + 7.555
4. Button (McLaren-Mercedes)  + 10.000
5. Rosberg (Mercedes) + 13.448
6. Massa (Ferrari) + 15.840
7. Alonso (Ferrari) + 30.622
8. Schumacher (Mercedes) + 31.206
9. Petrov (Renault) + 57.404
10. Kobajasi (Sauber-Ferrari)  + 1:03.273
11. Di Resta (Force India-Mercedes) + 1:08.757
12. Heidfeld (Renault) + 1:12.739
13. Barrichello (Williams-Cosworth) + 1:30.189
14. Buemi (Toro Rosso-Ferrari) + 1:30.671
15. Sutil (Force India-Mercedes) + 1 kör
16. Kovalainen (Team Lotus) + 1 kör
17. Perez (Sauber-Ferrari) + 1 kör
18. Maldonado (Williams-Cosworth) + 1 kör
19. Trulli (Team Lotus) + 1 kör
20. D'Ambrosio (Virgin-Cosworth) + 2 kör
21. Glock (Virgin-Cosworth) + 2 kör
22. Karthikeyan (HRT-Cosworth) + 2 kör
23. Liuzzi (HRT-Cosworth) + 2 kör

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak