prilis 13./ Knban meg kell ragadni minden lehetsget
Ma reggel megrkeztem Sanghajba. Nagyon nagy szksg volt erre a kt nap pihensre, miutn Malajziban egy nagyon kemny htvgnk volt, de most kszen llok arra, hogy a lehet legtbbet hozzam ki magambl, mg mieltt megrkeznnk Eurpba.
Csaldott voltam, hogy nem sikerlt felllnom a dobogra Malajziban, mivel ez volt a clom s nagyszer eredmny lett volna.A csapaton belli jobb lgkr kialakulsban is hasznos lett volna. Sajnos a dolgok nem gy alakultak, ahogy azt szerettk volna. Nagyon slyosan rat fizettnk a mozgathat hts szrny hibjnak ksznheten. Tudom, hogy a mrnkk, akikkel az elmlt napokban sokat beszltem, utnajrtak a problmnak s azt meg is oldottk. Ha a rendszer mkdtt volna az autmon, akkor knyelmesen meg tudtam volna elzni Lewis Hamilton-t az egyenesben s nem kellett volna kerk a kerk ellen kockzatot vllalnom.Ami trtnt, az a versenyzs rsze s el kell fogadnod. Gyorsabb voltam, mint s megprbltam megelzni. Amirt bntetst kaptam Malajziban, mr elmondtam rla vasrnap este a vlemnyem, ezrt nem akarok tbbet rla beszlni, mert nem vltoztat semmin.
Mint ahogy azt Ausztrliban is lthattuk, Malajziban jra jobb volt a versenytempk, mint az idmrn mutatott teljestmnynk. Sepangban Felipnek s nekem is meg volt a tempnk ahhoz, hogy a dobogrt harcolhassunk. Ez egy j eljel, mg ha vgl nem is sikerlt elrnnk ezt. Termszetesen szeretnk a gyzelemrt harcolni, de jelen pillanatban egy aut, Vettel Red Bullja, gy tnik nem rhet el.
Maranellban sokat dolgoznak a mrnkk azon, hogy megprbljk javtani a 150 Italia teljestmnyt. Sanghajban kiprbltunk egy j els szrnyat s nhny aerodinamikai frisstst. Remljk, hogy a segtsgnkre lesznek ezek a vltozsok, de nagyon gondosan ki kell elemeznk ezeket a pnteki szabadedzsen. A clunk ezen a nagydjon nagyon hasonl ahhoz, mint ami Malajziban is volt, ami nem ms, mint a lehet legjobban teljesteni az idmrn, s kihasznlni minden lehetsget, ami a futamon addik elttnk. Sokkal hvsebb lesz itt mint Sepangban volt, hasonl ahhoz, mint amit Melbourne-ben tapasztaltunk. Pnteken megltjuk hogyan mkdnek a gumik. Ismt a kemny s a lgy keverkeket fogjuk hasznlni. Malajzia egy teljesen ms helyzetet hozott, mint az els verseny, de mg meg kell rtennk, milyen szerepe van ebben az alacsonyabb hmrskletnek s milyen a plya termszetnek, klnsen a vonalvezetsnek s az aszfalt felletnek.
A malajziai futam utn beszltem Luca di Montezemolo elnk rral. Nem volt boldog, de mirt is lenne az? n sem voltam boldog. Tudjuk, hogy gyorsan kell reaglnunk, hogy cskkentsk a klnbsget a bajnoksgot vezetvel szemben. Igaz, hogy ha sszehasonltjuk a helyzetet a tavalyi v els kt futama utni helyzettel, akkor rosszabbul llunk: akkor mi voltunk az len, s Vettel volt egy kicsit lemaradva, de azt is figyelembe kell venni, hogy Ausztrliban s Malajziban nyolc ponttal tbbet gyjtttem, mint a tavalyi vben. Ez egy kis jtk, de ezzel is magyarzhat, hogy mskpp is nzhetjk a dolgokat, mg akr ellenttes irnybl is. s nem kell komolyan venni az elnknk vicct arrl sem, amit a kpzeletbeli kormnyrl mondott, amit a versenyzkbl lltott ssze. Ksznm, hogy gondolt rm, mint miniszterelnk, de n inkbb ragaszkodnk a versenyzshez! |