Április 13./ Kínában meg kell ragadni minden lehetőséget
Ma reggel megérkeztem Sanghajba. Nagyon nagy szükség volt erre a két nap pihenésére, miután Malajziában egy nagyon kemény hétvégénk volt, de most készen állok arra, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki magamból, még mielőtt megérkeznénk Európába.
Csalódott voltam, hogy nem sikerült felállnom a dobogóra Malajziában, mivel ez volt a célom és nagyszerű eredmény lett volna.A csapaton belüli jobb légkör kialakulásában is hasznos lett volna. Sajnos a dolgok nem úgy alakultak, ahogy azt szerettük volna. Nagyon súlyosan árat fizettünk a mozgatható hátsó szárny hibájának köszönhetően. Tudom, hogy a mérnökök, akikkel az elmúlt napokban sokat beszéltem, utánajártak a problémának és azt meg is oldották. Ha a rendszer működött volna az autómon, akkor kényelmesen meg tudtam volna előzni Lewis Hamilton-t az egyenesben és nem kellett volna kerék a kerék ellen kockázatot vállalnom.Ami történt, az a versenyzés része és el kell fogadnod. Gyorsabb voltam, mint ő és megpróbáltam ő megelőzni. Amiért büntetést kaptam Malajziában, már elmondtam róla vasárnap este a véleményem, ezért nem akarok többet róla beszélni, mert nem változtat semmin.
Mint ahogy azt Ausztráliában is láthattuk, Malajziában újra jobb volt a versenytempók, mint az időmérőn mutatott teljesítményünk. Sepangban Felipének és nekem is meg volt a tempónk ahhoz, hogy a dobogóért harcolhassunk. Ez egy jó előjel, még ha végül nem is sikerült elérnünk ezt. Természetesen szeretnék a győzelemért harcolni, de jelen pillanatban egy autó, Vettel Red Bullja, úgy tűnik nem érhető el.
Maranellóban sokat dolgoznak a mérnökök azon, hogy megpróbálják javítani a 150° Italia teljesítményét. Sanghajban kipróbáltunk egy új első szárnyat és néhány aerodinamikai frissítést. Reméljük, hogy a segítségünkre lesznek ezek a változások, de nagyon gondosan ki kell elemezünk ezeket a pénteki szabadedzésen. A célunk ezen a nagydíjon nagyon hasonló ahhoz, mint ami Malajziában is volt, ami nem más, mint a lehető legjobban teljesíteni az időmérőn, és kihasználni minden lehetőséget, ami a futamon adódik előttünk. Sokkal hűvösebb lesz itt mint Sepangban volt, hasonló ahhoz, mint amit Melbourne-ben tapasztaltunk. Pénteken meglátjuk hogyan működnek a gumik. Ismét a kemény és a lágy keverékeket fogjuk használni. Malajzia egy teljesen más helyzetet hozott, mint az első verseny, de még meg kell értenünk, milyen szerepe van ebben az alacsonyabb hőmérsékletnek és milyen a pálya természetének, különösen a vonalvezetésnek és az aszfalt felületének.
A malajziai futam után beszéltem Luca di Montezemolo elnök úrral. Nem volt boldog, de miért is lenne az? Én sem voltam boldog. Tudjuk, hogy gyorsan kell reagálnunk, hogy csökkentsük a különbséget a bajnokságot vezetővel szemben. Igaz, hogy ha összehasonlítjuk a helyzetet a tavalyi év első két futama utáni helyzettel, akkor rosszabbul állunk: akkor mi voltunk az élen, és Vettel volt egy kicsit lemaradva, de azt is figyelembe kell venni, hogy Ausztráliában és Malajziában nyolc ponttal többet gyűjtöttem, mint a tavalyi évben. Ez egy kis játék, de ezzel is magyarázható, hogy másképp is nézhetjük a dolgokat, még akár ellentétes irányból is. És nem kell komolyan venni az elnökünk viccét arról sem, amit a képzeletbeli kormányról mondott, amit a versenyzőkből állított össze. Köszönöm, hogy gondolt rám, mint miniszterelnök, de én inkább ragaszkodnék a versenyzéshez! |