Április 6./ A hétvége kezelése egy napon egy időben
Néhány nappal ezelőtt érkeztem meg Malajziába, miután egy ideig Ausztráliában, a Hamilton-szigeteken tartózkodtam. Úgy döntöttem, hogy a világ ezen részén maradok, hogy alkalmazkodjak az időzónához, mivel most két fontos verseny következik a Távol-Keleten. Az első Sepang-ban lesz, majd Sanghaj következik. Fontos hozzászokni az időjárási viszonyokhoz, különösen itt, ahol a hőmérséklet körülbelül 30°C körüli és ami még jelentősebb, magas a páratartalom. Sportoltam az elmúlt időszakban, hogy edzésben tartsam magam. Ezen a versenyen sok folyadékot veszítenek a versenyzők és nagyon kemény ilyen körülmények között vezetni, ezért a lehető legjobb formádat kell előhúznod, hogy minden rendben menjen a hétvégén. A 100 százalékos felkészültség vasárnap délután teljesen más, mivel fejben is a versenyre kell koncentrálni, ez a futam nagyon különleges.
Tény, hogy az időjárás nagyon gyorsan meg tud itt változni, ami az előkészületi munkákat még inkább stresszessé teszi. Hirtelen napsütésből eső lehet és minden eshetőségre fel kell készülnöd. Ez nem csak számunkra, versenyzőknek jelent problémát, hanem az egész csapatra kihat, és bizonyos esetekben szükséged van arra, hogy készen állj a B vagy C tervre, talán egy D-re is! Sok forgatókönyv lehetséges ezen a hétvégén.
Szerencsére, nem csak minden a munkáról szól, mivel kicsit mókázni is volt lehetőségem, ez segít a kikapcsolódásban: a tesztelés kezdete óta nem sok szabadidő volt.
Kapcsolatban maradtam a mérnökökkel. E-mailen és telefonon értekeztünk egymással. Újra megvizsgáltuk a melbourne-i hétvégénket és átbeszéltük a felkészülésünket Sepangra. Tudjuk, hogy javítanunk kell a teljesítményünkön, de annak is a tudatában vagyunk, hogy a verseny végeredménye nem volt katasztrófa. Lesz néhány kisebb frissítés az autón, de semmi jelentős dologra nem kell gondolni, vagy amire rá lehetne mondani azt, hogy kulcsfontosságú a teljesítmény szempontjából. Úgy gondolom, hogy koncentráltnak kell maradnunk, és meg kell próbálnunk megérteni azt, hogy miként is hozhatjuk ki a maximumot a 150° Italiából, és biztos vagyok abban, hogy bőven van még a gépben. Értelmetlennek tartom azt, hogy jósolgassunk, a hétvégén minden ki fog derülni. Egyszerre csak egy dologra koncentrálunk.
A legboldogabb emlékem Sepangról az első pole pozícióm, melyet 2003. március 22-én szereztem meg. Sem én, sem a csapatom, a Renault nem várt hasonló eredményt azon a szombati napon, de az időmérő végén mindkét autónkkal az első sorban találtuk magunkat. Ez egy nagy boldog pillanat volt és még mindig jól emlékszem arra, hogyan zajlott a délután, majd a vacsora és a vasárnap reggel, amikor arra gondoltam, hogy mi fog történni a versenyen. Mindig, amikor visszatérek ide, gondolok erre a hétvégére, a legboldogabb pole pozícióra és izgatottságra, mellyel vártam a versenyt. Nem győztem, ám később, 2005-ben és 2007-ben sikerült, de harmadik lettem, így első alkalommal állhattam a dobogóra. Ez egy olyan hétvége volt, melyre hosszú ideig emlékezni fogok! |