Március 23./ Tíz év a Forma-1-ben, legjobb az életemben
Végül az utolsó pillanatban megérkeztem Ausztráliába. Nagyon türelmetlen voltam az első verseny miatt és a Bahraini Nagydíj halasztásával csak még hosszabb lett a várakozás. Igen, ez több időt adott a felkészülésre a mérnököknek és mindez azt jelentette, hogy a munkát kisebb sietséggel végezhettük el, de számunkra is, mint versenyzőkre és úgy gondolom, hogy az összes kollégámra ugyanaz vonatkozik, a nagyon erős vágy, hogy ismét versenyezzünk.
Egy nagyon mozgalmas téli időszakon vagyunk túl. Abu Dzabi után nem volt sok idő arra, hogy az elvesztett világbajnoki cím miatt keseregjünk. Azonnal munkához kellett látnunk, és dolgoznunk kellett a gumik és az új autó fejlesztésén anélkül, hogy túl sokat gondolnánk arra, hogy mi történt korábban. Ez a balszerencsés befejezés még jobban motivál minket, és biztos vagyok benne, hogy sokkal erősebbé tette a csapatot. A Ferrari egyet jelent a versenyzés iránti szenvedéllyel, mindannyian vissza akarunk vágni, és harcolni a győzelemért.
Rengeteg kilométert teljesítettünk a teszteken, és megmutattuk, hogy elértük a megbízhatóság egy megfelelő szintjét, ami mindig nagyon fontos. Emiatt optimisták lehetünk, még ha nem is tudjuk biztosan, hogy hol állunk a többiekhez képest. Az utolsó barcelonai teszten nagyon sok új elem került az autóra, és Melbourne-ben is bevetünk egy új első szárnyat. Majd meglátjuk, hogy azt az eredményt hozza-e, amit mi elvárunk tőle. Ettől függetlenül szerintem három vagy négy versenyre is szükség lesz, hogy egy tiszta képet kapjunk a helyzetünkről.
Nagyon sok változás lesz az idei évben a mozgatható hátsó szárnytól kezdve a KERS újbóli használatáig, és különösen nagy változás a Pirelli abroncsok érkezése. Ahogy a teszten láthattuk, ezeknek a gumiknak a kopása sokkal nagyobb mértékű, mint amilyen a Bridgestone-oké volt. Emiatt még több boxkiállást láthatunk majd, és a stratégia kulcsfontosságú lesz a végső eredményben. Az időmérő kevésbé lesz fontos az idei évben, köszönhetően annak, hogy a boxkiállások számának a növekedésével a bizonytalansági faktor is megnő. A boxban dolgozó srácoknak biztosan több dolguk lesz idén.
Az elmúlt hetekben sok szó esett azokról a lehetséges nehézségekről, amik az autóban lévő vezérlőkkel kapcsolatosak, főleg ami a kormányon található. Őszintén szólva, nem hiszem, hogy probléma lesz ezekkel, legalábbis biztonsági szempontból. Profi versenyzők vagyunk, és képesnek kell lennünk alkalmazkodni bármilyen szituációhoz. Nem hiszem, hogy problémák lesznek az állítható hátsó szárnyakkal. Ez egy nagyon jó ötletnek tűnik, de nyilvánvalóan korai azt mondani, hogy ennek segítségével könnyebb lesz az előzés és több lesz az izgalom. Vasárnap délután már több mindent tudunk majd erről.
Hétfő este érkeztem meg Melbourne-be egy nagyon hosszú út után, ami a leghosszabb utazás volt a szezonban. Örülök, hogy itt kezdődik a szezon, anélkül, hogy bármit is elvennék a bahreini futam érdemeiből. Sok éven keresztül ez volt az első verseny, a hangulat itt mindig nagyon jó, mindenki nagyon barátságos, míg a versenyen általában mindig van valami baleset, és a biztonsági autó általában szerepet kap a versenyen. 2006-ban sikerült nyernem itt, és ezen kívül háromszor is dobogóra állhattam, így remélem sikerül ezeket az eredményeket megismételni.
10 éve volt, amikor megtettem az első köreimet a Formula-1-ben. Életem eddigi 29 évéből 26-ot a kormánykerék mögött töltöttem, és ebből tíz évet - a legjobb időket - a királykategóriában töltöttem. Soha nem gondoltam, hogy a dolgok ilyen irányba alakulnak, és sokkal több mindent értem el, mint amit reméltem, amikor még kis srác voltam. Továbbra is folytatni akarom, még hosszú ideig, megpróbálva még szebb éveket eltölteni itt a jövőben. |