Mrcius 23./ Tz v a Forma-1-ben, legjobb az letemben
Vgl az utols pillanatban megrkeztem Ausztrliba. Nagyon trelmetlen voltam az els verseny miatt s a Bahraini Nagydj halasztsval csak mg hosszabb lett a vrakozs. Igen, ez tbb idt adott a felkszlsre a mrnkknek s mindez azt jelentette, hogy a munkt kisebb sietsggel vgezhettk el, de szmunkra is, mint versenyzkre s gy gondolom, hogy az sszes kollgmra ugyanaz vonatkozik, a nagyon ers vgy, hogy ismt versenyezznk.
Egy nagyon mozgalmas tli idszakon vagyunk tl. Abu Dzabi utn nem volt sok id arra, hogy az elvesztett vilgbajnoki cm miatt keseregjnk. Azonnal munkhoz kellett ltnunk, s dolgoznunk kellett a gumik s az j aut fejlesztsn anlkl, hogy tl sokat gondolnnk arra, hogy mi trtnt korbban. Ez a balszerencss befejezs mg jobban motivl minket, s biztos vagyok benne, hogy sokkal ersebb tette a csapatot. A Ferrari egyet jelent a versenyzs irnti szenvedllyel, mindannyian vissza akarunk vgni, s harcolni a gyzelemrt.
Rengeteg kilomtert teljestettnk a teszteken, s megmutattuk, hogy elrtk a megbzhatsg egy megfelel szintjt, ami mindig nagyon fontos. Emiatt optimistk lehetnk, mg ha nem is tudjuk biztosan, hogy hol llunk a tbbiekhez kpest. Az utols barcelonai teszten nagyon sok j elem kerlt az autra, s Melbourne-ben is bevetnk egy j els szrnyat. Majd megltjuk, hogy azt az eredmnyt hozza-e, amit mi elvrunk tle. Ettl fggetlenl szerintem hrom vagy ngy versenyre is szksg lesz, hogy egy tiszta kpet kapjunk a helyzetnkrl.
Nagyon sok vltozs lesz az idei vben a mozgathat hts szrnytl kezdve a KERS jbli hasznlatig, s klnsen nagy vltozs a Pirelli abroncsok rkezse. Ahogy a teszten lthattuk, ezeknek a gumiknak a kopsa sokkal nagyobb mrtk, mint amilyen a Bridgestone-ok volt. Emiatt mg tbb boxkillst lthatunk majd, s a stratgia kulcsfontossg lesz a vgs eredmnyben. Az idmr kevsb lesz fontos az idei vben, ksznheten annak, hogy a boxkillsok szmnak a nvekedsvel a bizonytalansgi faktor is megn. A boxban dolgoz srcoknak biztosan tbb dolguk lesz idn.
Az elmlt hetekben sok sz esett azokrl a lehetsges nehzsgekrl, amik az autban lv vezrlkkel kapcsolatosak, fleg ami a kormnyon tallhat. szintn szlva, nem hiszem, hogy problma lesz ezekkel, legalbbis biztonsgi szempontbl. Profi versenyzk vagyunk, s kpesnek kell lennnk alkalmazkodni brmilyen szitucihoz. Nem hiszem, hogy problmk lesznek az llthat hts szrnyakkal. Ez egy nagyon j tletnek tnik, de nyilvnvalan korai azt mondani, hogy ennek segtsgvel knnyebb lesz az elzs s tbb lesz az izgalom. Vasrnap dlutn mr tbb mindent tudunk majd errl.
Htf este rkeztem meg Melbourne-be egy nagyon hossz t utn, ami a leghosszabb utazs volt a szezonban. rlk, hogy itt kezddik a szezon, anlkl, hogy brmit is elvennk a bahreini futam rdemeibl. Sok ven keresztl ez volt az els verseny, a hangulat itt mindig nagyon j, mindenki nagyon bartsgos, mg a versenyen ltalban mindig van valami baleset, s a biztonsgi aut ltalban szerepet kap a versenyen. 2006-ban sikerlt nyernem itt, s ezen kvl hromszor is dobogra llhattam, gy remlem sikerl ezeket az eredmnyeket megismtelni.
10 ve volt, amikor megtettem az els kreimet a Formula-1-ben. letem eddigi 29 vbl 26-ot a kormnykerk mgtt tltttem, s ebbl tz vet - a legjobb idket - a kirlykategriban tltttem. Soha nem gondoltam, hogy a dolgok ilyen irnyba alakulnak, s sokkal tbb mindent rtem el, mint amit remltem, amikor mg kis src voltam. Tovbbra is folytatni akarom, mg hossz ideig, megprblva mg szebb veket eltlteni itt a jvben. |