Alonso: Azt mondják, a jövő Vettel, majd meglátjuk...
Alonso: "Igyekszem győzni, hogy jól érezzük magunkat és élvezzük az életet.Ha nem itt lennék, akkor egy másik sportban.Megpróbálom megtalálni a határaimait, mint ember és sportoló."
Enzo Ferrari azt mondta: "Pilóták, akik emberek!Számítás mesterei, cinizmus bajnokai, meggondolatlanság zászlóvivői vagy igazságos emberek, akik csak üdítő izgalmat keresnek a győzelemben, ami az életük értelme?" Mi vagy te?
Talán az utóbbi, keresem a győzelmet, hogy jól érezzem magam és élvezzem az életet.Ha nem a Forma-1 lenne, akkor egy másik sport.Próbálom megtalálni a határaimat, mint ember és sportoló aki nyer, és ez személyes elégedettség.
Akkor a győzelem ad értelemet az életednek?
Igen, igen.Azt lehet mondani.
Az első Forma-1-es teszteden azt mondtad nehéz főnöknek lenni.Úgy érzed a sport élén állsz?
Ez egy legenda.Azt hiszem nem mondtam, nem emlékszem, hogy mondtam ilyesmit.Arra gondoltam, hogy nehéz nyerni a Forma-1-ben, mert azok a pilóták (F1-ben), akik az alacsonyabb kategóriákban versenyeztek amikben én is, azok most közepes vagy kicsi csapatokban vannak, a 15 vagy 16. helyen végeznek a versenyeken.Ők voltak azok a pilóták, akik az előző években győztek abban a kategóriában, amiben versenyeztem és a F1-ben a rajtrács hátsó részén vannak.
Úgy érzed főnök vagy?
Nem.Nem gondolom, hogy bármilyen főnők lennék.Egy csoport, pilóták szervezete a szezon alatt, szezon után, egy csapatvezetőkből álló csoport, és akkor ott vannak a jó pilóták, akik a GP2-ből jöttek, és most az utóbbi válságos években van néhány csapat, akiknek olyan pilótákra van szükségük, akik szponzorokat hoznak a csapathoz.Egyike vagyok azon szerencséseknek, akiknek biztosan van ülésük a következő évre.
Új szezon, második a Ferrarival."Győzni, neked egy kötelezettség?"
Nem, nem gondolom, hogy ez bármilyen kötelezettség.Egy szezon startnál mindig motivált vagyok és remélem, hogy sikeres leszek, de nem azért, mert ez a második évem a Ferrarival.Másik csapatnál is ugyanolyan motivált voltam, de kivülről tudod az elvárásokat ami a Ferrarinál van, a csapat történelmét, és kudarc a második vagy harmadik helyen végezni.Amikor tudod, hogy ez egy erős csapat, akkor a legjobbat tudod kihozni magadból, és ha nem mennek jól a dolgok, újra meg fogod próbálni a következő évben.
Pár évvel ezelőtt azt mondtad, hogy a harmadik cím után visszavonulsz.
Nem tagadom, ez az egyik célom.
Miért?
Mert Senna hármat nyert, mert soha nem gondoltam, hogy bejuthatok a F1-be vagy versenyt nyerhetek vagy világbajnok lehetek.A második vb címem megnyerése után, akkor irreális volt nekem és most, mikor a harmadik cím van előttem, szeretném megszerezni a harmadikat, nekem ez extrém elégedettség...Ha egy nap szerencsém lesz megszerezni a címet, nincs kétségem, hogy többet fogok akarni, de most az a célom, hogy a harmadikat megszerezzem.
Ha a McLaren bízott volna benned, akkor most négy címed lenne?
Mielőtt elhagytam a McLarent, vagy az év folyamán, ha a dolgok helyesen mennek, akkor megnyertem volna a harmadik címet.
Hamilton miatt hagytad el a McLarent?
Nem a csapattársam vagy más miatt hagytam ott a McLarent, hanem a csapatfőnökkel volt egy nagy nézeteltérésem, mert különbözött az én filozófiámtól/a versenyek értelmezésében.Szerencsés voltam, hogy otthagyhattam a McLaren csapatot, és bármilyen másik csapathoz mehettem, és boldognak éreztem magam, miközben mások mindent megtennének, hogy ott legyenek/megkennek McLarenes embereket, hogy örökké ott maradjanak.Nekem nem kellett azt tennem.
Akkor jöt két év a Renaulttal, és ennél a pontnál, meg kell hogy kérdezzelek, egyet értesz-e az emberekkel akik azt gondolják te tudtál Piquet szándékos balesetéről Szingapúrban?
Nem, normális hogy ezt mondják, de...
Miért?Nem tudtad?
Nem, természetesen nem tudtam róla.Ez normális, hogy az emberek egész bátran mondanak egy olyan dolgot, ami az interneten létezik manapság, mert te névtelenül bármit tudsz írni, amiről akarsz, véleményt írsz bármiről, amióta fizetsz az internetért és sok bátor ember van, akik megszellőztetnek dolgokat.Ez így van.
Csoda volt, hogy az utolsó futamon lehetőséged volt megnyerni a vb címet?
Nem, azt gondolom ez az egész csapat munkájának az eredménye volt, bizalom, optimizmus, nem gondolom, hogy egy csoda volt, de komoly és professzionális munka volt, amikor mások szintén segítettek nekünk, mert kiestek és problémáik voltak, ez volt az első alkalom, amikor szembenéztek ilyen helyzettel, szeresd azt.
Megnyerted volna tavaly a címet egy Red Bullal?
Sose tudhatod.Mi szintén győztünk volna a hibák vagy a problémák nélkül a szezon közepén.Sok pontot vesztettünk Valenciában, Silverstoneban, Malajziában, Kínában, Monacoban...azt gondolom a Ferrarival győzhettünk volna.
Tavaly a legjobb autó nyerte a címet, ugyanaz fog történni megint ebben az évben?
Normális körülmények között ez mindig így van, ha megnézzük az utolsó néhány évet, az utolsó 15 évet ...
Ha fel kellene tenned egymillió eurót arra, aki idén bajnok lesz, ki volna az?
Nem fogadnék. Fogadnék egy másik sportban, ami könnyebb a Formula 1-nél.
Ebben az évben újra lesz csapatutasítás. Elfogadod, azt amit a csapat tett Massával Németországban?
Persze, nekem nincs problémám ezzel. Én mindig elkötelezett voltam a csapat iránt, bármiért amit kértek tőlem. Ha egy napon tennem kell valamit a csapatért, tudják hogy megteszem.
Beszélgessünk a másik spanyol pilótáról, aki rajtrácson van, hogyan határoznád meg Alguersuarit?
Ő egy fiatal pilóta, miközben még mindig arra kényszerül, hogy egy nehéz autót vezessen a közép mezőnyben. Én szintén ott voltam és nagy reményekkel indítod el az évet, de ha az autó nem működik jól, akkor az év neked nagyon hosszú.Eleged van abból, hogy 17. vagy 18. helyért harcolsz, de neki türelmesnek kell lennie és jönni fog a lehetőség.
Van Spanyolországban egy Alonso karakterű pilóta?
Ummm, nem tudom pontosan, amikor én kezdtem, azok más idők voltak. Nehéz felmérni, nem tudom, hogy ott jobb vagy rosszabb pilóták vannak...
Tehát nem látsz senki spanyolt, aki a jövőben világbajnok lehetne?
Az egyetlen, amit látok, hogy egy napon az ifj. Carlos Sainz győzni fog a Formula 1-ben.
Ilyennek lássa ő a riválisait:
Vettel: Nagyon gyors. Nagyon gyors és precíz. Ha pole-ból kezdi a futamon, akkor nehéz megállítani.
Webber: Tapasztalt, nyugodt, és nagyon következetes. Nagyon ritkán látod, hogy hibázik.
Button: Nagyszerű ösztönei vannak a nehéz versenyeken az esőben, vagy a biztonsági autó pályára lépésénél. Ez egy különleges tehetség.
Schumacher: Ő egy bajnok, akit mindenki tisztel és a pilóta, aki képes meglepetést okozni.
Massa: Nagyon gyors, ismeri a csapatot, kis időt a Saubernél töltött, de ő része a Ferrarinak és nagyon éhes a győzelemre.
Hamilton: Egy nagyon jó pilóta és jelenleg az egyik leggyorsabb a rajtrácson.
Saját fordítás, don't copy!!! |