18. Brazil Nagydíj
Brazil Nagydíj
2010. november 7. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:14.470 |
|
|
2. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:15.519 |
3. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:15.637 |
|
|
4. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:15.747 |
5. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:15.989 |
|
|
6. Rubens Barrichello
[Williams]
1:16.203 |
7. Robert Kubica
[Renault]
1:16.552 |
|
|
8. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:16.925 |
9. Felipe Massa
[Ferrari]
1:17.101 |
|
|
10. Vitalij Petrov
[Renault]
1:17.656 |
11. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:19.288 |
|
|
12. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:19.385 |
13. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:19.486 |
|
|
14. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:19.581 |
15. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
1:19.899 |
|
|
16. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:20.357 |
17. Timo Glock
[Virgin]
1:22.130 |
|
|
18. Jarno Trulli
[Lotus]
1:22.250 |
19. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:22.378 |
|
|
20. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:19.847 (+ 5 hely) |
21. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:22.810 |
|
|
22. Christian Klien
[Hispania Racing]
1:23.083 |
23. Adrian Sutil
[Force India]
1:20.830 (+ 5 hely) |
|
|
24. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:23.796
|
A Red Bull duplázott, Alonso az igazi győztes Brazíliában
A Red Bull Racing kettősgyőzelmet aratott a Forma-1-es Brazil Nagydíjon, Sebastian Vettelt Mark Webber kísérte be a célba. A harmadik helyen Fernando Alonsót intették le, aki továbbra is vezet összetettben. A jövő hétvégi szezonzárón még Lewis Hamilton is bajnok lehet, Jenson Button viszont mai ötödik helyével elvesztette az esélyt bajnoki címének megvédésre. A Red Bull ezzel a győzelemmel megszerezte a konstruktőri vb-címet.
Az időjárás ismét gyökeresen megváltozott az előző napihoz képest Brazíliában: a vasárnapi futamon már nyoma sem volt az esőnek, verőfényes napsütésben sorakozhatott fel a mezőny a rajtrácsra. A levegő hőmérséklete 24 Celsius-fok volt, az aszfalt pedig 50 fok felé melegedett.
A szezon utolsó előtti versenyének rajtfelállása furcsán nézett ki a korábbi futamokon megszokotthoz képest, ugyanis Nico Hülkenberg óriási meglepetésre megszerezte a pole pozíciót szombaton. A Williams német versenyzője életében először kezdhetett Forma-1-es versenyt az élről (idén debütált a sorozatban), és előre borítékolható volt, hogy nem lesz sétagalopp számára az első néhány kör.
A rajtot ugyan Hülkenberg is jól kapta el, de a célegyenes végi balos kanyarban a mellőle rajtoló Sebastian Vettel (Red Bull Racing) el tudott menni mellette belső íven. A második helyet sem sokáig őrizhette a német, a másik Red Bullt vezető Mark Webber a 4-es kanyarban kihasználva apró rontását megelőzte őt.
Mindeközben Fernando Alonso az előtte a negyedik helyen autózó Lewis Hamiltont gyötörte, és a második körben meg is előzte a 4-es kanyarban Hülkenberghez hasonlóan az ideális ívről lecsúszó mclarenest. Az első körök izgalmasan alakultak, Michael Schumacher is bemutatott egy előzést Jenson Button ellen, így a Mercedes GP versenyzője autózhatott a 9. pozícióban.
Innentől kezdve Hülkenberg percei következtek, a fiatal német hősiesen védekezett az őt üldözőkkel szemben. A célegyenes végén mindig belső íven fordult el, így Alonso kívülről nem tudta megelőzni, jobb előzési pont pedig nincs a pályán. A védekezés miatt természetesen Hülkenberg jóval lassabb volt, mint a két Red Bull, Vettelék könnyedén elléptek tőlük, az 5. kör végén Hülkenberg hátránya már 8 másodperc volt.
Alonso erőfeszítései a hetedik körben értek be, ekkor tudott elmenni Hülkenberg mellett, és rögtön le is szakította magáról az üldözőbolyt. Innentől kezdve Hamilton támadta a hétvége emberét, de a brit nem bírt a Williamsszel, Hülkenberg sportszerű, de kemény manőverekkel tartotta pozícióját. Hamilton közben arra panaszkodott, hogy nincs tapadása, csapata viszont arra ösztökélte, hogy mihamarabb előzze meg a Williamset. Nem véletlenül sürgették a bokszból, hiszen ekkor már közel 20 másodpercre le volt maradva Vettel mögött. A párharcnak a 14. kör végén lett vége, amikor a fiatal német a bokszba hajtott kerékcserére.
A kerékcserék egyébként meglepően korán elkezdődtek, elsősorban a mezőny második felében versenyző pilóták álltak ki eleinte. Felipe Massa kétszer is behajtott szerelőihez gyors egymásutánjában, valami probléma volt a Ferrari hátsó légterelőjével.
Webber végig 2-2,5 másodpercre követte Vettelt. A 25. kör végén Vettel, majd egy körrel később Webber is keményebb gumikra váltott, mindkettejük kerékcseréje zökkenőmentes volt, így nem változott köztük a sorrend. Alonso a Red Bullokat megelőzve már a 24. kör végén letudta a kerékcserét, harmadik helyét senki sem veszélyeztette.
A kerékcseréjét meglehetősen koránra időzítő Jenson Button több pozíciót is nyert, és csapattársa, Hamilton mögött az ötödik helyen folytatta a versenyt, vagyis az öt bajnoki esélyes állt az első öt helyen. Buttonnak ez azonban kevés, így semmi esélye nem maradt a címvédésre.
A békés, és az élmezőnyt tekintve eseménytelen körözgetésből egy baleset zökkentette ki a mezőnyt: Vitantonio Liuzzi a célegyenes végi kanyarban a gumifalnak ütközött a Force Indiával. A pálya mellett parkoló roncs miatt a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, ami négy körön keresztül a mezőny élén haladt.
Az új rajt után teljesen összekeveredett a mezőny, a versenyben vezető pilóták közé már lekörözöttek vegyültek, ami azt jelentette, hogy Alonso nem tudta kihasználni a biztonsági autós fázis adta lehetőségeket és nem tudott közelebb kerülni a Red Bullokhoz.
Webber ránézésre már lemondott az első hely megszerzéséről, egyre jobban elengedte Vettelt, aki idei negyedik győzelme felé száguldott. Alonso viszont egyre nagyobb tempóra kapcsolt és üldözőbe vette Webbert. Az utolsó körök tehát még izgalmasnak ígérkeztek.
A középmezőnyben a biztonsági autós fázis alatt összerázódó pilóták is püfölték egymást rendesen, gyakori volt a kerék a kerék elleni csata, néhány apróbb koccanást leszámítva azonban baleset szerencsére nem történt.
A leintésig már nem változott a sorrend, Vettel Webber előtt futott át a célvonalon és megszerezte idei negyedik futamgyőzelmét, aminek köszönhetően összetettben a harmadik helyre kapaszkodott fel, és hátránya a szezon utolsó futama előtt 15 pontra csökkent Fernando Alonsóval szemben, aki továbbra is vezet. A futamon és a tabellán is kettejük közt lévő Webber három pontot faragva 8 pontos hátránnyal utazik Abu-Dzabiba.
A Red Bull Racing idei negyedik kettősgyőzelmének köszönhetően már a szezonzáró futam eredményétől függetlenül bebiztosította a csapatbajnoki címet.
A McLaren-Mercedes nem zárt túl jó futamot, hiszen bár Hamilton és Button az előkelő 4. és 5. helyen ért célba Interlagosban, ezzel lényegében minden esélyük elszállt a bajnoki címre. Buttonnak már matematikai esélye sem maradt, Hamiltonnak pedig 24 pontos hátrányt kellene ledolgoznia jövő hétvégén. Ez persze nem lehetetlen, de igencsak nehéz feladat.
A Mercedes GP ismét jó eredménnyel zárt, Nico Rosberg Schumacher előtt lett hatodik. A pole pozícióból induló Hülkenberg végül a nyolcadik helyen ért célba, csapata, a Williams az így szerzett négy ponttal megelőzte a konstruktőrök közt a Force Indiát.
Robert Kubica Brazíliában két ponttal lett gazdagabb, az utolsó pontot pedig a BMW Sauber pilótája, Kobajasi Kamui kapta.
A hazai közönsége előtt szereplő Felipe Massa csak 15. lett a Ferrarival. Az újoncok közül a Lotus szerepelt a legjobban, Heikki Kovalainen 18. Jarno Trulli 16. lett. A 71 körös futamot Liuzzi és Lucas di Grassi (Virgin) kivételével mindenki befejezte, igaz, Christian Klien az utolsó köröket már tesztelésre használta és végül hat kört kapott Vetteltől.
Brazil Nagydíj
2010. november 7. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
1ó33:11.803 |
25.0 pont |
2. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 4.243 |
18.0 pont |
3. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
+ 6.807 |
15.0 pont |
4. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 14.634 |
12.0 pont |
5. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
+ 15.593 |
10.0 pont |
6. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+ 35.300 |
8.0 pont |
7. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
+ 43.400 |
6.0 pont |
8. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
+ 1 kör |
4.0 pont |
9. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
+ 1 kör |
2.0 pont |
10. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
+ 1 kör |
1.0 pont |
11. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
12. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 1 kör |
|
13. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
14. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 1 kör |
|
15. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 1 kör |
|
16. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
+ 1 kör |
|
17. |
|
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
+ 1 kör |
|
18. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
+ 2 kör |
|
19. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
+ 2 kör |
|
20. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
+ 2 kör |
|
21. |
|
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
+ 2 kör |
|
22. |
|
Christian Klien
[Hispania Racing] |
+ 6 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
1:13.851 (66. kör) |
|
Kiesők |
23. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
62. kör |
|
24. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
51. kör |
|
|