Október 28./Kis pihenő a végső rohanás előtt
Remek, hogy van néhány nap a pihenésre a nagy végső rohanás előtt. Nagyon hosszú volt a távol-keleti kiruccanás, és mindig jó otthon pihenni egy kicsit a két utolsó verseny előtt a szezonban, mely Brazíliában és Abu Dhabi-ban lesz.
Az Ausztrál Nagydíj óta először vettem át a vezetést a világbajnokságban. Azonban tudjuk, hogy ezzel a pontrendszerrel, és a különbségekkel, melyek jelenleg aktuálisak a pontvadászatban, az állás nem igazán jelent sokat. Egy verseny is megfordíthatja az állást, ahogy azt láthattuk Koreában. Mindig jobb elől lenni, mint hátul. Tudván ezt, és azt, hogy a mi kezünkben vannak a dolgok, nyugodtabbá tesz, de semmiképpen nem változtatja meg a megközelítésünket. Minden tőlünk telhetőt meg kell próbálnunk, és ezt meg is fogjuk tenni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló lehetőségekből. A legközelebbi riválisunk előtt kell maradnunk, anélkül, hogy túl sokat foglalkoznánk a matematikával.
Érdekes olvasmányt jelent a statisztika a szezon második részében. 133 pont hét versenyből, 90 közülük az utolsó négyen. Ilyenkor arra gondolok, hogy milyen jó lenne, ha a szezon Hockenheimben indult volna. Eleinte hiányzott a következetesség, de ez végül szépen a helyére tudott kerülni. Az autó még mindig ésszerűen versenyképes, legyen szó bármilyen pályáról. A teljesítmény határozottan sokat javult az elmúlt három hónapban.
Az elmúlt néhány évben Interlagos rendszerint nagyon izgalmas versenyekkel szolgált, részben a pálya jellemzői miatt, és részben azért, mert az időjárás nagyon változékony lehet. Ez nagyon fontos tényező, és készen állnunk arra, hogy az összes forgatókönyvet a lehető legjobban forgassuk. Egy kör Interlagosban viszonylag rövid, így azt várjuk, hogy közelebb lesznek az idők egymáshoz, mint máskor, ami azt jelenti, hogy a legkisebb hiba is számítani fog, mert egy, vagy két tized másodperc hét, vagy nyolc autót is jelenthet előtted vagy mögötted. Arra lesz szükségünk, hogy mindent tökéletesen végezzünk.
Elméletileg még mindig öten vannak harcban a bajnokságért, de egyértelmű, hogy Button húzós helyzetben van. Nincs sok pont közöttünk, és három évvel ezelőtt láthattuk, hogy a dolgok milyen véget vehetnek. De tény, most nem kevesebb, mint négy versenyző van előtte, és nehéz elképzelni azt, hogy egyikőjük sem szerez pontot.
Természetesen remek emlékeket őrzök a brazil pályáról, mert itt biztosítottam be a két világbajnoki címemet 2005-ben és 2006-ban. Minden alkalommal, amikor Sao Paolo-ban megyek, különleges érzés fog el, és a hangulat nagyon jó. Nem akarok annak a lehetőségére gondolni, hogy a történelem önmagát ismétli majd a harmadik alkalommal. Tudom, hogy ez elméletileg lehetséges, de nem ez fog a fejemben járni. Túl akarunk lenni ezen a versenyen is, mint az eddigieken, összpontosítva arra, hogy két lábbal a földön maradjunk, jó munkát végezzünk, anélkül, hogy hibákat követünk el, azzal a céllal, hogy a riválisaink előtt végzünk. Elmondtam már egyszer és most ismétlem önmagamat: A matekkal ráérünk Abu Dhabiban foglalkozni. |