Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2017

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Augusztus 25-27.

Körök száma: 44

Péntek

1. Szabadedzés 10:00-11:30
2. Szabadedzés 14:00-15:30

Szombat

3. Szabadedzés 11:00-12:00
Időmérő 14:00-15:00

Vasárnap

Futam 14:00-

Tesztek-2017.

Abu Dhabi

November 28-29.

 
VB pontok

Pilóták:

1. S. Vettel 202 pont
2. L. Hamilton 188 pont
3. V. Bottas 169 pont
4. D. Ricciardo 117 pont
 5. K. Raikkönen 116 pont
6. M. Verstappen 67 pont
7. S. Pérez 56 pont
8. E. Ocon 45 pont
9. C. Sainz 35 pont
10. N. Hülkenberg 26 pont
15. F. Alonso 10 pont

Csapatok:

1. Mercedes 357 pont
2. Ferrari 318 pont
3. Red Bull 184 pont
4. Force India 101 pont
5. Williams 41 pont
9. McLaren Honda 11 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Paddock

Jelentkezz, de nem 100% h. kikerülsz.

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok: LidoDesign  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

17. Koreai Nagydíj

Koreai Nagydíj
2010. október 24. vasárnap
Rajtfelállás
1. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:35.585
 
  2. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:35.659
3. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:35.766
 
  4. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:36.062
5. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:36.535
 
  6. Felipe Massa
[Ferrari]
1:36.571
7. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:36.731
 
  8. Robert Kubica
[Renault]
1:36.824
9. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:36.950
 
  10. Rubens Barrichello
[Williams]
1:36.998
11. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:37.620
 
  12. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:37.643
13. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
1:37.715
 
  14. Adrian Sutil
[Force India]
1:37.783
15. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:37.853
 
  16. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:38.594
17. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:38.955
 
  18. Jarno Trulli
[Lotus]
1:40.521
19. Timo Glock
[Virgin]
1:40.748
 
  20. Vitalij Petrov
[Renault]
1:37.799 +5 hely (büntetés)
21. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:41.768
 
  22. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:42.325
23. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
1:42.444
 
  24. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:43.283

A Red Bullok nulláztak, Alonso nyerte a koreai esőfutamot

Igazán emlékezetesre - és főleg hosszúra - sikeredett az első Forma-1-es Koreai Nagydíj, amelynek igazi rajtja az eső miatt bő egy órával eltolódott. A végig vizes aszfalton zajló versenyen az eddigi vb-éllovas Mark Webber a második helyről csúszott ki, csapattársa, Sebastian Vettel pedig motorhiba miatt esett ki az élről. Így a ferraris Fernando Alonso nyert, és átvette a vezetést összetettben, míg Lewis Hamilton második helyével visszahozta bajnoki reményeit. Felipe Massa futott be harmadikként.

A meteorológusok előrejelzéseinek megfelelően a futam rajtja előtt órákon át eset az eső, sőt, még start előtti pillanatokban is szemerkélt. A levegő és az aszfalt hőmérséklete egy-két fokkal 20 fok alatt volt a start előtt.

A pilóták a rajtrácsra vezető körükön kipróbálták az intermediate (köztes esőgumi) és az esőgumit is, hogy el tudják dönteni, melyik a hasznosabb az adott körülmények közt. Néhányan meg is pördültek, ami nem meglepő, hiszen várható volt, hogy a vadonatúj aszfalt a szokásosnál is jobban fog csúszni esőben.

A rajtot a versenyirányítás 10 perccel későbbre tolta, majd bejelentették, a mezőny a biztonsági autó mögül fog elrajtolni. Egy ilyen start sokkal biztonságosabb, nyilvánvalóan ezért döntöttek emellett.

A csapatok még a rajt előtt tájékoztatták pilótáikat arról, hogy várhatóan rövid időn belül eláll majd az eső, így még ekkor sem volt egyértelmű, hogy melyik gumikeverék a legalkalmasabb a vizes aszfaltra. Végül a teljes mezőny az esőgumikat választotta.

A Forma-1 történetének első dél-koreai futama tehát a biztonsági autó mögött kezdődött meg. A versenyirányítás döntése jónak bizonyult, ugyanis a pálya nagyon vizes volt, a rajt biztosan nagy csetepatét eredményezett volna. Felipe Massával közölte a csapat rádión, hogy az eső várhatóan a vártnál is tovább fog esni, és az sem kizárt, hogy a safety car mögött 5-10 kört is megtesznek. Erre végül nem került sor, mert piros zászlóval a harmadik kör végén leintették a körözést.

A pilóták többsége ki is szálltak autójából és a bokszban várta a fejleményeket. A helyzet egyébként meglehetősen érdekes volt, hiszen a mostanihoz hasonló szemerkélő eső miatt nem szokták félbeszakítani a futamokat a Forma-1-ben. Nyilvánvalóan az új ring valami oknál fogva nem teljesen alkalmas arra, hogy esőben körözzön rajta a mezőny. Persze azonnal felmerül a kérdés, hogy akkor a pálya hogyan kaphatta meg a versenyengedélyt a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA)?

A mezőny a biztonsági autó mögött az eredeti rajthoz képest 1 óra 5 perces csúszással ismét nekilódult (közel háromnegyed órát álltak a rajtrácson). A látási viszonyok biztosan nagyon rosszak lehettek, mivel óriási vízfüggönyt húztak maguk mögött az autók. Az eső egyébként mintha alábbhagyott volna, de teljesen nem állt el, és az aszfalton továbbra is állt a víz.

A mezőny körözése nyomán viszont az ideális ív egyre jobb állapotba került, még úgy is, hogy az eső teljesen továbbra sem állt el. A pilóták nagyjából egy perccel lassabb köridőket futottak ekkor a safety car mögött, mint amire száraz pályán egyébként képesek lennének.

A 17. kör végén a biztonsági autó kiállt a mezőny éléről, így a pilóták egy és háromnegyed óra elteltével önállóan is megtehették az első kört a koreai pályán. A safety car mögül simán elrajtolt a mezőny, és Nico Rosberg
Lewis Hamilton megelőzésével azonnal jelezte, a pálya alkalmas a versenyzésre.

A 20. körben Mark Webber példája azonban arra engedett következtetni, hogy eszeveszett tempóban mégsem érdemes közlekedni: a bajnoki pontverseny éllovasa megcsúszott az egyik rázókövön és a falnak koccant. Szerencsétlenségére a tehetetlen Rosberg eltalálta a pályán keresztbecsúszó Red Bullt, és mindketten kiestek. Szerencsére azonban egyikük sem sérült meg.

A biztonsági autó tehát ismét visszaállt a mezőny élére, a 24. kört viszont ismét önállóan kezdte a mezőny. Kis híján ismét szükség volt az SC táblákra, mert Jarno Trulli és Bruno Senna összekoccant a mezőny végén, és a Lotus első szárnyának darabjai ottmaradtak a 6-os kanyarban. Az esetet a versenyfelügyelők is kivizsgálták, de senkit nem büntettek meg.

Az esőben Michael Schumacher elemében volt, előbb Robert Kubicát, majd a bajnoki címért még versenyben lévő Jenson Buttont is megelőzte. Az intermediate gumikkal próbálkozó Lucas di Grassi versenye azonban idő előtt véget ért, a Virgin brazilja a gumifalnak csapódott, de emiatt nem küldték be a biztonsági autót.

A 30 kör környékén egyre többen vállalták be az intermediate gumikat, a pálya állapota ugyanis javult már annyit, hogy ki lehessen próbálni ezeket. Jenson Button a hatodik helyről állt ki köztes gumikért, de alaposan visszaesett.

A 31. körben Sébastien Buemi Timo Glockot próbálta megelőzni, azonban nem tudott elfordulni mellette, összeütköztek és mindketten kiestek. A biztonsági autó ismét behajtott a pályára, és ez remek alkalom volt arra, hogy azok is intermediate gumikra váltsanak, akik még esőgumin köröztek.
Az élen haladó Sebastian Vettel és az őt követő Fernando Alonso már későn kapta meg a biztonsági autós jelzést, így ők csak egy körrel később hajthattak a bokszba. A Ferrari szerelőinek problémái voltak a jobb első kerék feltételével, ugyanis elgurult a kerékcsavar, ez pedig azt eredményezte, hogy Alonso csak Hamilton mögé, a harmadik helyre tudott visszaállni.

A 34. körben újra nekilódult a mezőny, Vettel ezúttal is megtartotta első helyét. Hamilton viszont rontott a célegyenes végén, így Alonso visszaelőzhette.

A kiesők tábora a 41. körben tovább bővült: Vitalij Petrov csúnyán összetörte Renault-ját, de a biztonsági autó ezúttal sem hajtott be a pályára.

Úgy tűnt, hogy az élen Vettel, Alonso, Hamilton és Massa közt már nem változik a sorrend, de az élet átírta a forgatókönyvet. Az éllovas Sebastian Vettel motorja a 47. kör legelején ugyanis elfüstölt, így a másik Red Bull Racing is kiesett, a csapat idén először fejezett be versenyt pont nélkül.

Az első helyet Vettel pechje után Alonso örökölte, akire Hamilton tapadt. Mindeközben Jeonnamban már elkezdett alkonyodni, a látási viszonyok tovább romlottak, de a hátralévő néhány kört már teljesíteni tudta a mezőny, vagyis az első Koreai Nagydíj mind az 55 körét letudták a pilóták - néhány órával korábban erre nem sok esély mutatkozott.

Három órával a tervezett rajt után tehát Alonsót intették le elsőként, aki a Red Bull-pilóták nullázásából hasznot húzva idén ötödször nyert, és összetettben 11 pontos előnyre tett szert. Lewis Hamilton is maximálisan elégedett lehet, hiszen a vb-pontversenyben felkapaszkodott a 3. helyre, és 21 pontra faragta hátrányát az éllovassal szemben. Felipe Massa a harmadik helynek örülhetett, ami a legutóbbi két balszerencsés futam után számára és csapatának, a Ferrarinak is remek eredménynek számít.

Michael Schumacher idei legjobb eredményét szállítva negyedik lett, köszönhetően az előle kiesők népes táborának. Robert Kubica ötödik lett a Renault-val, Vitantonio Liuzzi pedig nyolc pontot szállított a Force Indiának - idén még az olasz sem végzett ennyire előkelő pozícióban. A maradék négy pontszerző helyen a két Williams és a köztük befutó két BMW Sauber osztozott.

Rajtuk kívül öten értek még célba, összesen kilencen estek ki. A bajnoki címért matematikailag továbbra is versenyben van Jenson Button, de esélyei nem túl jók, hiszen Dél-Koreában tizenkettedikként célba érve nem szerezett pontot, és immáron 42 pont Alonsóval szemben.

Koreai Nagydíj
2010. október 24. vasárnap
Végeredmény
1. Fernando Alonso
[Ferrari]
2ó48:20.810 25.0 pont
2. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 14.999 18.0 pont
3. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 30.868 15.0 pont
4. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
+ 39.688 12.0 pont
5. Robert Kubica
[Renault]
+ 47.734 10.0 pont
6. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
+ 53.571 8.0 pont
7. Rubens Barrichello
[Williams]
+ 1:09.257 6.0 pont
8. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
+ 1:17.889 4.0 pont
9. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 1:20.107 2.0 pont
10. Nico Hülkenberg
[Williams]
+ 1:20.851 1.0 pont
11. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
+ 1:24.146  
12. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
+ 1:29.939  
13. Heikki Kovalainen
[Lotus]
+ 1 kör  
14. Bruno Senna
[Hispania Racing]
+ 2 kör  
15. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
+ 2 kör  
Leggyorsabb kör
  Fernando Alonso
[Ferrari]
1:50.257 (42. kör)  
Kiesők
16. Adrian Sutil
[Force India]
47. kör  
17. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
46. kör  
18. Vitalij Petrov
[Renault]
41. kör  
19. Timo Glock
[Virgin]
31. kör  
20. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
31. kör  
21. Lucas di Grassi
[Virgin]
27. kör  
22. Jarno Trulli
[Lotus]
27. kör  
23. Mark Webber
[Red Bull Racing]
20. kör  
24. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
20. kör  

  

 

Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!    *****    "Céljuk fellelni az Egyesülés Pengéjének darabjait, és újra felemelni a Lidérckirályt."    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.