Oktber 6./Sok szp emlk Suzukrl
Tegnap ks dlutn rkeztem meg Suzukba, azonnal meglepets rt. A tradicionlis olasz tterem, a Campanella, mely sok F1-es ember szmra npszer, nem ltezik tbb. Ez sajnlatos, mert mr akkor ott ettem, amikor a kilencvenes vek vgn elszr versenyeztem Suzukban gokartokon. Ugyanabban a szllodban voltam, mint ahol most vagyok, s sok j emlkem van a plyrl, mely kzvetlenl kapcsoldik az els tapasztalatokhoz. Persze ott van a 2006-os v, mely fontos volt a msodik vilgbajnoki cmemet illeten. Tudom, hogy azon verseny sok ember szmra kellemetlen volt a Ferrarinl s azon kvl is. De ez a versenyzs. Ezen a plyn nyerni klnleges rzst jelent, mert az egyik legkemnyebb plya a vilgon. A sikerhez itt szksged van egy olyan autra, mely nagyon ers aerodinamikai szempontbl. Bizonyos szempontbl ez Silverstone-ra, s Barcelonra hasonlt.
Egy nagyon klnleges els szakasz jellemzi. Fontos, hogy itt jl teljests, mert ha nem, nem tudod kihozni a krdbl a maximumot. Suzuka nagyon ignyes technikai s vezets oldalon is.
Mint azt mr mondtam az elmlt napokban, az F10 bizonytotta, hogy egymstl nagyon klnbz plykon is versenykpes – mint Monza s Szingapr, gy nincs nyilvnval oka annak, hogy Suzukban ne lennnk versenykpesek. Termszetesen pntekig mg vrnunk kell, miutn az els kt szabadedzs lement.
Az egyik kedvenc orszgom Japn. Kedvelem az itteni teleket, a kultrt, s minden annyira ms az eurpai hagyomnyokhoz kpest. s akkor mg itt van Toki is, ami egy nagyon szp vros, s mindig nagyon rdekes. Suzukban is klnleges egy verseny a japn rajongk miatt, akik valban szenvedlyesek. Remljk, hogy egy j show-val szolglunk majd nekik a htvgn. |