15. Szingapúri Nagydíj
Szingapúri Nagydíj
2010. szeptember 26. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:45.390 |
|
|
2. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:45.457 |
3. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:45.571 |
|
|
4. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:45.944 |
5. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:45.977 |
|
|
6. Rubens Barrichello
[Williams]
1:46.236 |
7. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:46.443 |
|
|
8. Robert Kubica
[Renault]
1:46.593 |
9. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:46.702 |
|
|
10. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:47.884 |
11. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:47.666 |
|
|
12. Vitalij Petrov
[Renault]
1:48.165 |
13. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:48.502 |
|
|
14. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
1:48.557 |
15. Adrian Sutil
[Force India]
1:48.899 |
|
|
16. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:48.961 |
17. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:47.674 (váltócsere + 5 hely) |
|
|
18. Timo Glock
[Virgin]
1:50.721 |
19. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:50.915 |
|
|
20. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:51.107 |
21. Jarno Trulli
[Lotus]
1:51.641 |
|
|
22. Christian Klien
[Hispania Racing]
1:52.946 |
23. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:54.174 |
|
|
24. Felipe Massa
[Ferrari]
idő nélkül |
Újabb győzelmével Alonso felzárkózott Webberre
A Forma-1-es világbajnokság hajrájára megtáltosodó Fernando Alonso két héttel az olasz futam után a Szingapúri Nagydíjat is megnyerte. A Ferrari mögött a két Red Bull ért célba, Vettel, Webber sorrendben. Lewis Hamilton összeütközött Webberrel és kiesett. Alonso a bajnokságban 11 pontra megközelítette a továbbra is élen álló Mark Webbert.
A Szingapúri futam ottani idő szerint este 8 órakor rajtolt, ám ahogyan azt az elmúlt napokban már láthattuk, a késői időpont ellenére 30 fokos volt a levegő és az aszfalt hőmérséklete is. A szezon egyik leghosszabb futamának ígérkező versenyen tovább nehezítette a pilóták dolgát, hogy a levegő páratartalma meghaladta a 60 százalékot.
Az idei szezon egyetlen éjszakai futamának rajtja meglepően sima volt, az élbolyból mindenki jól lőtt ki, az első ötös, tehát a világbajnoki címért versengő Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Jenson Button és Mark Webber megtartotta a kvalifikáción kivívott helyezését.
A második kör azonban annyira eseményteli volt, mint amennyire a rajt zökkenőmentesre sikerült. A váltóhiba miatt a szombati időmérőn az utolsó rajtkockába szoruló Felipe Massa már ekkor kihajtott a bokszba kerékcserére, ami az ő esetében teljesen érthető volt, hiszen nem volt vesztenivalója, egy esetleges biztonsági autós fázissal pedig néhány helyet azonnal előre is léphet korai szervizelése révén. Sokat nem is kellett várnia, hiszen a rajt utáni kakaskodásban olyannyira megsérült Vitantonio Liuzzi autója, hogy nem tudta folytatni, és a pályán állította le Force Indiáját. A versenyirányítás beküldte a safety cart, ami komoly hatással volt a versenyre.
Az ötödik helyen autózó Webber azonnal a bokszba hajtott kerékcserére és a 11. helyen folytatta, mivel az élmezőnyből a riválisai nem követték példáját, és a lágyabb keveréken folytatták a futamot (a mezőny második feléből többen kihajtottak új gumikért a biztonsági autós fázis alatt). Webber sokat nem teketóriázott, a safety car kiállása után megelőzte Timo Glockot, majd a következő körben Kobajasi Kamuit és nem sokkal később Michael Schumachert is. A hetedik helyen autózó Rubens Barrichellót azonban nem tudta megközelíteni, közben viszont az élmezőny tagja egyre jobban elhúztak tőle, így taktikája szép lassan kezdte értelmét veszteni.
Az említett Glock a váratlan kerékcserék alatt kúszott fel a 10. helyre, majd miután Webber elment mellette, nagyszerű tempót diktált, és hosszú körökön keresztül maga mögött tartotta az Adrian Sutil, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Vitalij Petrov és Jaime Alguersuari alkotta konvojt. Közel 10 körös vonatozás után Sutil és a többiek is megelőzték a Virgin németjét, aki így visszacsúszott a 17. helyre, de már ekkor leszögezhettük, kihozta a maximumot a versenyből.
A 20. kör tájékán a McLarenek látványosan lassulni kezdtek a 3. és 4. helyen, ami kapóra jött Webbernek, hiszen faragni tudott hátrányából. A Red Bull húzása végül be is jött, Hamilton és Button a 28. illetve a 29. körök végén letudott kerékcseréit követően ugyanis visszaestek Webber mögé.
Alonso és Vettel, a verseny első két helyezettje egyaránt a 29. körben tudta le kerékcseréjét, és mivel mindkét brigád hiba nélkül dolgozott, kettejük közt nem változott a sorrend.
A 32. körben újabb fordulat következett, az addig kialakult differenciák azonnal semmissé váltak, a biztonsági autó ugyanis ismét a pályára hajtott. Kobajasi Kamui nagy nehezen megelőzte Schumachert, de nem sokkal később a 20-as kanyarban a falnak csapta autóját. A japán Sauberének a mögötte érkező Bruno Senna is nekiütközött, így nem volt más választása a versenyfelügyelőknek, mint ismét beküldeni a megkülönböztető jelzést használó Mercedest. Kubica és Barrichello korábban még nem volt kerékcserén, így ők ekkor tudták le ezt.
Az új rajtnál Alonso és Vettel is könnyedén elhúzott üldözőitől, a két Virgin lekörözése viszont komoly problémát okozott Webberéknek. Glock udvariasan félrehúzódott, Lucas di Grassi azonban sokat kekeckedett a mögötte érkezőkkel. Mikor az ausztrál ki tudott húzódni a Virgin mellé, jobbról Hamilton is megérkezett Webber Red Bullja mellé jobbról, és a két rivális összekoccant a hetes, balos kanyarban. A balestben a külső íven és valamivel előrébb lévő Hamilton húzta a rövidebbet: bal hátsó kereke annyira megsérült, hogy nem tudta folytatni, így az Olasz Nagydíj után két héttel ismét nullázott. Az esetet a versenyfelügyelők tárgyalták, de végül nem büntettek meg senki, tehát versenybalesetnek minősítették az incidenst.
Kubica a 7. helyről 15 körrel a leintés előtt még kiállt kereket cserélni, az új gumikon pedig eszeveszett tempóban sorra előzgette riválisait és a hetedik helyre kapaszkodott fel. A lengyel parádéja garantálta azt, hogy a verseny ne fulladjon unalomba a hajrában.
Az élen a sorrend ugyanis már nem változott a leintésig, bár Vettel nagyon megközelítette Alonsót, előzni azonban már nem tudott, így a spanyol két héten belül második futamgyőzelmét könyvelhette el, az idei szezonban pedig már a negyedik sikerét szerezte. A spanyol klasszis ezzel a futamgyőzelmek számát tekintve beérte Mark Webbert (mindketten 4-4 sikernél járnak, náluk többször senki sem nyert idén), aki ezúttal harmadik lett, és a bajnoki pontversenyben is 11 pontra felzárkózott az ausztrálra, és négy futammal a szezon vége előtt második helyről várhatja a hajrát.
A negyedik helyen az egyetlen versenyben maradt McLaren-Mercedes gurult célba Jenson Buttonnal. A brit címvédő összetettben így is visszacsúszott az ötödik helyre, jelenleg 25 pont a hátránya a bajnokságban Webberrel szemben.
Nico Rosberg az értékes 5. helyen zárt a Mercedes GP-vel, csapata így tovább növelte előnyét a konstruktőrök versenyében a Renault előtt. Rubens Barrichello megtartotta előkelő rajthelyezését, vagyis hatodik lett a Williamsszel, a brit istállónak ráadásul Nico Hülkenberg is szerzett két pontot. Kettejük közt Kubica és a 15. helyről induló Adrian Sutil végzett. A 10. helyet és az ezzel járó utolsó pontot Felipe Massa csípte el, aki ugyebár az utolsó helyről startolt.
Az utolsó körökben Sébastien Buemi és Heikki Kovalainen akadt össze, utóbbi meg is pördült. A finn folytatta ugyan a versenyt Lotuszával, de az autó hátulja kigyulladt. Kovalainen a boksz felé vette az irányt, de végül mégsem hajtott be, hanem a célegyenesben a betonfal mellett parkolt le lángba boruló négykerekűjével, majd a bokszból kapott poroltóval maga kezdte a tűzoltást.
Az idei 15. futamot tizenöt pilóta fejezte be (Kovalainent még rangsorolták tizenhatodikként). A fentebb említetteken kívül Jarno Trulli, Christian Klien és Timo Glock is műszaki hiba miatt esett ki, Nick Heidfeld pedig Michael Schumacherrel ütközött össze (kettejük balesetében sem büntették meg egyik felet sem a versenyfelügyelők).
A 2010-es világbajnokságból még négy futam van hátra, a következő fordulót két hét múlva Japánban, Szuzukában rendezik.
Szingapúri Nagydíj
2010. szeptember 26. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
1ó57:53.579 |
25.0 pont |
2. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
+ 0.293 |
18.0 pont |
3. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 29.141 |
15.0 pont |
4. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
+ 30.384 |
12.0 pont |
5. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+ 49.394 |
10.0 pont |
6. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 56.101 |
8.0 pont |
7. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
+ 1:26.559 |
6.0 pont |
8. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 1:53.297 |
4.0 pont |
9. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 1:52.416 (+20 mp, büntetés) |
2.0 pont |
10. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
+ 1:52.791 (+20 mp, büntetés) |
1.0 pont |
11. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
+ 1 kör |
|
12. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
13. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
+ 1 kör |
|
14. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
15. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
+ 2 kör |
|
16. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
+ 3 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
1:47.976 (58. kör) |
|
Kiesők |
17. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
49. kör |
|
18. |
|
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
37. kör |
|
19. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
36. kör |
|
20. |
|
Christian Klien
[Hispania Racing] |
34. kör |
|
21. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
32. kör |
|
22. |
|
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
31. kör |
|
23. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
27. kör |
|
24. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
1. kör |
|
|