14.Olasz Nagydíj
Olasz Nagydíj
2010. szeptember 12. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:21.962 |
|
|
2. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:22.084 |
3. Felipe Massa
[Ferrari]
1:22.293 |
|
|
4. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:22.433 |
5. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:22.623 |
|
|
6. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:22.675 |
7. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:23.027 |
|
|
8. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:23.037 |
9. Robert Kubica
[Renault]
1:23.039 |
|
|
10. Rubens Barrichello
[Williams]
1:23.328 |
11. Adrian Sutil
[Force India]
1:23.199 |
|
|
12. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:23.388 |
13. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:23.659 |
|
|
14. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:23.681 |
15. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:23.919 |
|
|
16. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
1:24.044 |
17. Jarno Trulli
[Lotus]
1:25.540 |
|
|
18. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:25.742 |
19. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:25.774 |
|
|
20. Vitalij Petrov
[Renault]
1:23.819 (+5 hely) |
21. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:25.974 |
|
|
22. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:26.847 |
23. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
1:27.020 |
|
|
24. Timo Glock
[Virgin]
1:25.934 (+5 hely) |
Alonso Monzában a győzelmet is megszerezte a Ferrarinak
Az Olasz Nagydíj nagy részében Jenson Button vezetett, ám a kerékcseréknél jobban taktikázó Fernando Alonso nyerte a futamot. A harmadik helyet Felipe Massa szerezte meg. A futam előtt az összetettben élen álló Lewis Hamilton már az első körben kiesett, őt hatodik helyének köszönhetően Mark Webber váltja az élen.
Az időjárás a verseny napján is barátságos arcát mutatta Monzában, a rajtkor 25 fokos volt a levegő, míg az aszfalton 35 fokot mértek a szakemberek. Ahogyan az elmúlt két napon, úgy vasárnap sem kellett esőtől tartania a mezőnynek.
"Az a célunk, hogy annyira megnehezítsük a McLaren és a Ferrari dolgát, amennyire csak tudjuk"- tűzte ki csapata számára a célt az Olasz Nagydíj előtt Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke. Nos, Mark Webber és Sebastian Vettel inkább saját dolgát nehezítette meg a rajtnál, nem pedig a riválisokét, mindketten gyengén startoltak. Az első kör végén Webber kilencedik, Vettel hetedik volt - a negyedik, illetve a hetedik helyről indulva ez egyáltalán nem fényes mutató.
Jenson Button viszont igazán elégedett lehet a rajtjával, hiszen legyorsulta Alonsót és rögtön átvette a vezetést. Mögötte a két Ferrari kezdte meg az 53 körös versenytáv fogyasztását. Ez a trió magasan kiemelkedett a mezőnyből, rögtön elhúztak üldözőiktől és kényelmes előnyre tettek szert, miközben mindhárman szinte azonos tempót diktáltak.
Vélhetően tarthatta volna velük a lépést Lewis Hamilton is, de a McLaren világbajnoka már az első körben kiesett, amikor a jó rajtja után a négyes kanyarban belső íven megpróbálta megelőzni Massát, de jobb első kereke összeért a Ferrari bal hátsójával, és azonnal eltört a kormányösszekötő eleme, és az első Lesmo kanyart már be sem tudta venni. A listavezető kiesésével a bajnokságban őt üldözők előtt remek lehetőség adódott a felzárkózásra. Így azonban arra a kérdésre sem derült fény, hogy vajon melyik McLaren-konstrukció a versenyképesebb, hiszen az F-csatorna nélküli autóval Hamilton korán kiesett.
A Red Bullok visszaesésével Nico Rosberg, Robert Kubica és Nico Hülkenberg került előkelő pozícióba, ám ők nem tudtak elszakadni Vetteléktől. 15 kör elteltével Webber egyre jobban megközelítette csapattársát (miután az első sikánban megelőzte Michel Schumachert a 6. körben), de támadásra nem szánta el magát - felesleges is lett volna egy esetleges csapaton belüli ütközést kockáztatni.
Kobajasi Kamui a 13. rajtkockából indulhatott volna, de váratlan probléma merült fel BMW Sauberében, így csak a bokszutcából rajtolhatott. A műszaki problémát azonban nem sikerült orvosolnia szerelőinek, ő sem tudta befejezni az első kört.
Button és Alonso felváltva futotta a leggyorsabb köröket az élen, komoly előzési szituáció azonban nem alakult ki köztük.
A 21. körben Vettel motorproblémára panaszkodott csapatának a rádión, és valóban nehézségei lehettek, Webber ugyanis könnyedén elszáguldott mellette. A német autója ezt követően azonban mintha újra erőre kapott volna, a mögötte haladó Schumacher ugyanis nem tudta megközelíteni.
Webber a hetedik helynél azonban nem tudott előrébb kerülni, Hülkenberg Williamse egyszerűen túl gyors volt számára.
A top 10-ből az első 30 körben még nem állt ki kereket cserélni, mindenki könnyedén teljesíteni tudta a versenytáv nagyobbik felét a lágyabb keveréken, amik meglehetősen jól bírták a terhelést, és érthető módon a keményebb, kevesebb tapadást biztosító abroncsokon minél kevesebb kört akartak megtenni. 33. kör végén Kubica állt ki elsőként a legjobb tíz mezőnyéből.
Közben a mezőny végén poroszkáló Jamamoto Szakon hívta fel magára a figyelmet, de sajnos nem a pályán nyújtott teljesítményével. A mezőnyből harmatgyenge formája miatt kilógó japán elütötte az egyik szerelőjét, akit mentőautóval vittek el a bokszutcából.
A 36. körben Webber és Rosberg egyszerre állt ki kereket cserélni, egyik csapat sem rontott, így nem változott köztük a sorrend. A 37. körben Button is kiállt, de a Ferrarik kint maradtak a pályán, Alonso egy körrel később váltott friss szett gumira, és ez elég volt ahhoz, hogy éppen Button elé álljon vissza a versenybe. A 39. körben szervizelő Massa Button mögé tért vissza, így a kerékcserék után visszaállt a rajtnál elfoglalt sorrend.
Webber a pályán megelőzte Kubica Renault-ját, és az eddigi egyik legjobb Forma-1-es eredményére hajtó Hülkenberget vette üldözőbe, de a kerékcserék előtti állapotokhoz hasonlóan ezúttal sem tudott mit kezdeni a Williams újoncával. A fiatal német nagy igyekezetében többször is átvágott egy-egy kanyart, de egyik korrigálásból sem származott előnye, így a versenyfelügyelők nem is vizsgálták az eseteket, Webber bármennyire is szerette volna ennek ellenkezőjét.
Az élen Alonso a keményebb abroncsokon könnyedén leszakította magáról Buttont, aki Massa sem jelentett veszélyt, így minden jel arra utalt, hogy a spanyol klasszis megszerzi idei harmadik győzelmét.
A kerékcseréjét nagyon a futam végére hagyó Vettel a negyedik helyre került előre riválisai szervizelései révén, és remek köröket futva készült arra, hogy a kerékcsere után Hülkenberg elé térjen vissza. A fiatal németet Webber három körrel a leintés előtt sikeresen megelőzte, így már hatodik volt, a kerékcserével még mindig váró Vettel így már elsősorban rá volt veszélyes. Vettel az utolsó előtti kör végén hajtott ki szerelőihez, a villámgyors csere után pedig a negyedik helyre, Rosberg és Webber elé állt vissza a versenybe.
A versenyt Fernando Alonso nyerte meg, Button, és Massa előtt, ahogyan az körökkel a leintés előtt már sejthető volt. A remekül taktikázó Vettel a negyedik helyével a maximumot hozta ki az olasz hétvégéből, egy olyan pályán, ami nem igazán feküdt a Red Bull autóinak. Csapattársa, Webber hatodikként ért célba Rosberg mögött, az ausztrál legfeljebb annak örülhet, hogy mai nyolc pontjával összetettben ismét ő vezet.
A bajnoki pontverseny egyébként Hamilton kiesése és Webber visszafogottabb szereplése, valamint Alonsóék remeklése miatt még szorosabb lett: Webber, és a jelenlegi ötödik helyezett Vettel között mindössze 24 pont (egy futamgyőzelemért 25 pont jár...) a különbség.
A végig remekül küzdő Hülkenberg hetedik lett, amivel értékes pontokat szerzett. A Williams terméséhez Rubens Barrichello egy pontot tett hozzá, a rutinos brazil tizedik lett. A két csapattárs közt Robert Kubica és Michael Schumacher futott be a monzai célba.
Az évad utolsó európai fordulója tehát roppant szorossá tette a világbajnoki csatát, ami két hét múlva Szingapúrban folytatódik.
Olasz Nagydíj
2010. szeptember 12. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
1ó16:24.572 |
25.0 pont |
2. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
+ 2.938 |
18.0 pont |
3. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 4.223 |
15.0 pont |
4. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
+ 28.193 |
12.0 pont |
5. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+ 29.942 |
10.0 pont |
6. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 31.276 |
8.0 pont |
7. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
+ 32.812 |
6.0 pont |
8. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
+ 34.028 |
4.0 pont |
9. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
+ 44.948 |
2.0 pont |
10. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 1:04.200 |
1.0 pont |
11. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+ 1:05.00 |
|
12. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
+ 1:06.100 |
|
13. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
+ 1:18.900 |
|
14. |
|
Pedro de la Rosa
[BMW Sauber] |
+ 1 kör |
|
15. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
16. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 1 kör |
|
17. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
+ 2 kör |
|
18. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
+ 2 kör |
|
19. |
|
Jamamoto Szakon
[Hispania Racing] |
+ 2 kör |
|
20. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
+ 3 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
1:24.139 (52. kör) |
|
Kiesők |
21. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
49. kör |
|
22. |
|
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
13. kör |
|
23. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
1. kör |
|
24. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
1. kör |
|
|