Augusztus 3./Folytonossg a gyzelem sarokkve
Nhny napig Maranellban leszek, hogy annyira felkszlt legyek a szezon utols rszre, amennyire csak lehetsges, klnsen a Belga Nagydjra, a nyri sznet utni els fordulra.
A szezon utols harmadba lptnk, gy most ideje sszegezni az eddigieket. gy vlem, elgedettek lehetnk azzal, amit idig elrtnk. Ami a legfontosabb, hogy mg mindig harcban vagyunk a bajnoksgrt. Igaz, hogy nhny verseny jobban sikerlt, mint msok, hiszen volt nhny szerencss fejezet, s voltak idk, amikor gy tnt, a balszerencse a nyomunkban van, de azt hiszem, ezek a dolgok ltalban kiegyenltdnek. Az utbbi kt futam sorn szmotteven cskkentettk a bajnoksgban vezethz kpest a klnbsget. ten vagyunk hsz ponton bell, gy pedig olyan, mintha az elejtl kezdennk: mostantl kezdve a bajnoksg vgig ht dntre szmthatunk. Nagy tisztelettel kell lennnk mindenki irnt. A McLaren nagyon ers volt, klnsen Hamilton s a Red Bull megmutatta, hogy mindig versenykpes az autjuk. Most nyugodtnak kell maradnunk, anlkl, hogy engednnk a feszltsgnek, ami minden egyes futammal nni fog a plyn s azon kvl is. Okosnak kell lennnk a helyzet kezelse rdekben, mindig nyugodtnak kell maradnunk.
Mindig a gyzelmet tzzk ki clknt, erre azonban Budapesten nem volt eslynk, ami miatt egyltaln nem voltam boldog. Tudjuk azonban, hogy nmely plya jobban passzol az autnkhoz, mg ms plyk a rivlisainknak megfelelbbek: azokon, ahol az autnk ers, meg kell prblnunk gyzni, a tbbin pedig msodiknak lenni, ahogy az Budapesten is volt. Ennek a bajnoki cmnek az llandssg az alapja. Meglep volt ltni, hogy a kztnk s a Red Bull kzti relatv teljestmny miknt vltozott meg egy ht alatt! gy vlem, hogy a teljestmnynk valjban igen hasonl, klnsen a McLarenhez, a Mercedeshez s a Renault-hoz viszonytva, s taln Nmetorszgban a Red Bull autja nem volt olyan versenykpes, mikzben Magyarorszgon ez maximlisan volt, tkletesen passzolt a plya karakterisztikjhoz.
A sznet pp jkor jn. A jlius nagyon sr volt a ngy ht alatti hrom futammal: a versenyzknek, a szerelknek, az egsz csapatnak, mindnyjunknak szksgnk van pihensre egy ilyen hajts utn. Clunk a pontbeli klnbsg cskkentse volt, amit teljestettnk is. Most ideje megbizonyosodni arrl, hogy a megfelel lelkiervel rendelkeznk ahhoz, hogy felvegyk a harcot az utols ht versenyen.
A kvetkez nhny htben nem fogok semmi klnset csinlni. Miutn elutazok Maranellbl, a csaldommal leszek – rszben Svjcban, rszben Spanyolorszgban: semmi utazs, semmi repltr, csak lazts! A karrierem sorn hromszor lltam harcban a bajnoki cmrt, 2005 s 2007 kztt. Ktszer a mezei nyl szerepben voltam, ezrt rtkelem a most kialakult j helyzetet, mg ha ennek nincs is nagy jelentsge. Amikor vezetsz, akkor nagyon stresszes, ha pontokat vesztesz, amikor azonban prblod utolrni az len llt, tisztban vagy azzal, hogy semmifle hibt nem engedhetsz meg magadnak, mg akkor sem, ha nagyszer rzs egy csapaton bell, ha tudod, hogy te lendlhetsz ellentmadsba. Ahogy korbban mondtam, mostantl Abu Dhabiig a legfontosabb dolog, hogy mindig a dobogn prbljunk meg vgezni: nem lesz ltfontossg minden futamot megnyerni, az lesz a bajnok, akinek hat vagy ht dobogs helyezse lesz.
Nhny hten bell Spban lesznk, mely hatrozottan a leglvezetesebb plya vezets szempontjbl. Nagyon hossz, ahol minden tpus kanyar megtallhat, vannak emelkedi s lejti, amik fantasztikus rzst adnak. Vannak olyan szp plyk, mint Spa, pldul nagyon szeretem Malajzit, Monacnak pedig klnleges hangulata van, mindenesetre az ardenneki plya egyedlll. |