Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2017

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Augusztus 25-27.

Körök száma: 44

Péntek

1. Szabadedzés 10:00-11:30
2. Szabadedzés 14:00-15:30

Szombat

3. Szabadedzés 11:00-12:00
Időmérő 14:00-15:00

Vasárnap

Futam 14:00-

Tesztek-2017.

Abu Dhabi

November 28-29.

 
VB pontok

Pilóták:

1. S. Vettel 202 pont
2. L. Hamilton 188 pont
3. V. Bottas 169 pont
4. D. Ricciardo 117 pont
 5. K. Raikkönen 116 pont
6. M. Verstappen 67 pont
7. S. Pérez 56 pont
8. E. Ocon 45 pont
9. C. Sainz 35 pont
10. N. Hülkenberg 26 pont
15. F. Alonso 10 pont

Csapatok:

1. Mercedes 357 pont
2. Ferrari 318 pont
3. Red Bull 184 pont
4. Force India 101 pont
5. Williams 41 pont
9. McLaren Honda 11 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Paddock

Jelentkezz, de nem 100% h. kikerülsz.

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok: LidoDesign  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

12. Magyar Nagydíj

Magyar Nagydíj
2010. augusztus 1. vasárnap
Rajtfelállás
1. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:18.773
 
  2. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:19.184
3. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:19.987
 
  4. Felipe Massa
[Ferrari]
1:20.331
5. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:20.499
 
  6. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:21.082
7. Vitalij Petrov
[Renault]
1:21.229
 
  8. Robert Kubica
[Renault]
1:21.328
9. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
1:21.411
 
  10. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:21.710
11. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:21.292
 
  12. Rubens Barrichello
[Williams]
1:21.331
13. Adrian Sutil
[Force India]
1:21.517
 
  14. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:21.630
15. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:21.897
 
  16. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:21.927
17. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:21.998
 
  18. Timo Glock
[Virgin]
1:24.050
19. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:24.120
 
  20. Jarno Trulli
[Lotus]
1:24.199
21. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:25.118
 
  22. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:26.391
23. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:22.222 (büntetés)
 
  24. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
1:26.453

Webber mindenben felülmúlta a riválisokat a Hungaroringen

Rosszul rajtolt, majd remekül taktikázott és végig hibátlanul vezetett Mark Webber, aki teljesen megérdemelten nyerte meg a helyenként káoszos 25. Forma-1-es Magyar Nagydíjat, ráadásul óriási fölénnyel. Mögötte a ferraris Fernando Alonsót és a Red Bull Racing másik pilótáját, Sebastian Vettelt intették le, aki egy bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott. A listavezető Lewis Hamilton műszaki hiba miatt kiesett.

A 70 körös magyar futam - ami a bajnokság 12. fordulója volt - kifejezetten eseménydús volt, a bokszutcában több csapat is rontott, amikor a biztonsági autós fázisban a pilóták ellepték a garázsok előterét, a versenyfelügyelők pedig büntetéseket róttak ki és helyeztek kilátásba.

Az időjárás vasárnap már inkább a kánikulát idézte Mogyoród térségében, az elmúlt napok hűvösebb időjárása után a futam rajtjakor a levegő hőmérséklete alulról megközelítette a 30 fokot, az aszfalt pedig 45 fokosra hevült.

Ez a hőség sem szegte azonban kedvét a szurkolóknak, akik szép számmal kilátogattak a Hungaroringre, a pálya melletti lelátók és domboldalak egyaránt benépesültek.

A hőség komoly hatással lehet a gumikra is, hiszen pénteken a Forma-1-es csapatokat abroncsokkal ellátó Bridgestone még hűvösebb időre számítva azt jósolta, hogy a szuperlágy gumik tartósabbak lehetnek, mint a korábbi futamokon. Az aszfalt és a levegő felmelegedése ennek nyilvánvalóan nem kedvez, de a sorozatból év végén kivonuló Bridgestone szakemberei szerint a pilótáknak így sem kell aggódniuk, ha kímélik a gumikat, akkor a sima felületű, a gumikat minimális oldalirányú terhelésnek kitevő Hungaroringen nem kell szemcsésedéssel vagy túlmelegedéssel számolniuk.

Ha már a gumik szóba kerültek, különösebb taktika a magyar futamon sem volt várható, a legjobb tíz mezőnye ugyanis a lágyabb keveréken, vagyis a szuperlágy gumikon futotta meg legjobb körét a kvalifikáción, így ezzel is rajtolnak, vagyis várható volt, hogy nagyjából egyszerre tudják majd le első kerékcseréiket is.

A rajt előtt a célegyenes poros és nem poros oldala foglalkoztatta még a mezőnyt, a páros rajtkockából indulóknak a koszosabb oldalról kellett indulniuk (az ideális ív a célegyenes másik oldalán van, általában ott haladnak el az autók, így az a tisztább), ami némi hátrányt jelentett számukra. Bár a délelőtt során négy betétfutam is elrajtolt, a poros aszfaltot így sem tudták felgumizni teljesen, így valóban lépéshátrányban volt az, aki onnan indult.
A piros lámpák kialvásakor a lámpasorhoz legközelebb lévő Sebastian Vettel remekül kilőtt, de ugyanígy tett a mögötte várakozó Fernando Alonso, aki nem csak Mark Webbert előzte meg, de az első kanyarban Vettelt is intenzív védekezésre késztette - a második helynél azonban nem jutott előrébb.

A poros ívről rajtoló Massa nem bírt Webberrel, így maradt negyedik, mögöttük viszont a csapattársát, Robert Kubicát időmérőn először szombaton megverő
Vitalij Petrov ismét villantott egyet, az első kanyart ugyanis az előle induló Lewis Hamilton előtt vette be. A McLaren-Mercedes világbajnoka azonban nem hagyta annyiban a dolgot, a kettes kanyarban külső íven elment a renault-s újonc mellett - még hogy a Hungaroringen nem lehet előzni.

Vettel a rajt után drasztikusan elkezdte növelni előnyét, ami várható volt, hiszen pénteken és szombaton is sokkal gyorsabb volt riválisainál. Már 10 másodperccel is vezetett Alonso előtt, amikor mindez egy csapásra odalett, a versenyfelügyelők ugyanis a 16. kör elején pályára küldték a biztonsági autót, mivel egy koccanás után a pálya 13-14-es kanyarjában az aszfalton maradt néhány alkatrész, amiket a pálya mellett dolgozó sportbíróknak össze kellett szedniük.

Ekkor a többség azonnal a bokszba hajtott, hogy letudja mára tervezett kerékcseréjét, ám ez nem mindenkinek ment zökkenőmentesen. A
Mercedes GP a nagy kapkodásban rosszul rögzítette Nico Rosberg jobb hátsó gumiját, ami rögtön azután önálló útra kelt, amint a német elhajtott garázsa elől. A Mercedesnek a verseny után emiatt jelenésük lesz a versenyfelügyelők előtt - némi pénzbüntetésre biztosan számíthatnak a veszélyes hibáért. A kerék egyébként eltalálta az egyik Williams-szerelőt, akit a pálya kórházába vittek, de onnan saját felelősségére már a röntgen-vizsgálat előtt távozott.

A
Renault is hibázott, nagyon figyelmetlenül engedték ki a kerékcsere után Robert Kubicát, aki éppen az előttük lévő garázshoz igyekvő Adrian Sutil elé hajtott ki. Sutil oldalról eltalálta a Renault-t, az ő versenye itt véget is ért, Kubicát szerelői körhátrányban még visszaküldték. A versenyfelügyelők 10 másodperces stop&go büntetést szabtak ki a lengyelre a csapat hibája miatt. Ez persze már nem osztott, nem szorzott a Kubica esetében, a versenyének úgyis lőttek, pláne hogy a büntetés letöltése után nem sokkal, a 26. körben feladta a versenyt, autója bizonyára komolyabban megsérült az ütközésben.

A
Red Bull Racing, illetve egészen pontosan Mark Webber húzott egy merészet, ő ugyanis nem állt ki a biztonsági autó alatt (a kerékvetőkön keresztül a bokszba hajtó Vettel mögött úgyis várakoznia kellett volna), hanem a lágyabb gumikon folytatta - a szuperlágy gumik tehát valóban tartósnak bizonyultak.

A 17. kör végén a safety car a bokszba hajtott, így folytatódhatott a futam. Vettel azonban nem csak amiatt lehetett bosszús, mert csapattársa ideiglenesen elé került, hanem azért is, mert bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, mivel túl nagy távolságban követte a biztonsági autó mögött Webbert (a szabályok szerint 10 autónyinál nem lehet nagyobb távolság a pilóták között ilyenkor). A büntetés letöltése közben (32. kör) Vettel jelezte szerelőinek, nem érti, hogyan hibázhattak ekkorát, majd a két
Ferrari közt a harmadik helyen folytatta a versenyt.

Ekkor Lewis Hamilton már nem volt versenyben, a 25. körben az addig negyedik helyen haladó McLaren ugyanis lelassult, a világbajnoki pontverseny éllovasa a hármas kanyar után kénytelen volt leparkolni.

Webber mindeközben nagyszerűen végrehajtotta a tervezett taktikát, a szuperlágy gumikon sorra futotta a leggyorsabb köröket, és már több, mint 20 másodperccel vezetett Alonsóék előtt, így a 43. kör végén kényelmesen elvégezhette kerékcseréjét és visszaállhatott az élre. Előnyéből így is bő 5 másodperc maradt, és mivel továbbra is szórta a jobbnál jobb köridőket, egyértelmű volt, hogy ő a győzelem elsőszámú várományosa - amivel a vezetést is átvehetné összetettben, mivel Hamilton már kiesett, Jenson Button pedig csak az utolsó pontszerző helyeken erőlködött.
Vettel ott lihegett Alonso nyakán, de olyan pozícióba nem tudott kerülni, amelyből előzhetett volna, pedig egyértelmű volt, hogy a Red Bull gyorsabb ezen a hétvégén, mint a Ferrari. A fiatal német nem is adta fel, űzte, hajtotta, megpróbálta hibára kényszeríteni a kétszeres világbajnok spanyolt, ami azért valljuk meg őszintén, nem egyszerű feladat.

Az utolsó tíz körre ezen felül is akadt izgalmas párharc, igaz, Michael Schumacher és Rubens Barrichello ütközetében mindössze egyetlen pont volt a tét, ugyanis a 10. helyért zajlott a küzdelem. Öt körrel a leintés előtt Barrichello a célegyenesben, már-már a pályát a bokszutcától elválasztó falon (a német le akarta szorítani ellenfelét, az esetet a leintés után a stewardok kivizsgálják) végül megelőzte Schumachert, így övé lett a pont.

A másik párharc nem volt ilyen eredményes a támadók szempontjából, Alonso meg tudott lógni Vettel elől, így meg tudta tartani második helyét.

Mark Webber első helye sem volt veszélyben, az ausztrál pilóta több, mint 20 másodperces előnnyel söpörte be idei negyedik győzelmét. Az ezért járó 25 ponttal a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést.

Felipe Massa mögött Vitalij Petrov ért célba az ötödik helyen, aki egész hétvégén remekelt a Renault-val, és ezúttal remekül pótolta a peches Robert Kubicát. Mögötte két olyan pilóta végzett, akik idén eddig nem igazán jeleskedtek a pontszerzésben: a hatodik Hülkenberg eddig kétszer volt tízedik, a hetedik helyen leintett Pedro de la Rosa pedig idén először végzett a top 10-ben BMW Sauberével.

A McLarent Button mentette meg a csúfos hétvégétől, nyolcadik helyre hozta be az MP4-25-öst.

A verseny egyik legparádésabb teljesítményét Kobajasi Kamui nyújtotta, aki a pocsék időmérő után még a mérlegelés elmulasztása miatt egy öthelyes rajtbüntetést is kapott, és csak a 23. helyről rajtolhatott. Az első körben azonban már 15. volt, a kerékcserék és Hamilton kiesése után pedig már a pontszerző 10. helyen autózott, ahonnan egyet még előrébb tudott lépni, tehát ő is pontokat szerzett a Sauber istálló 300. Forma-1-es versenyén.

Az utolsó pontszerző helyen Barrichello ért célba, akinek Schumacher már nem tudott visszavágni, a Mercedes tehát pont nélkül távozik a Hungaroringről.

A Forma-1-es bajnoki sorozat négy hét múlva Belgiumban folytatódik.

Magyar Nagydíj
2010. augusztus 1. vasárnap
Végeredmény
1. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1ó41:05.571 25.0 pont
2. Fernando Alonso
[Ferrari]
+ 17.821 18.0 pont
3. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
+ 19.252 15.0 pont
4. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 27.474 12.0 pont
5. Vitalij Petrov
[Renault]
+ 1:13.100 10.0 pont
6. Nico Hülkenberg
[Williams]
+ 1:16.700 8.0 pont
7. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
+ 1 kör 6.0 pont
8. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
+ 1 kör 4.0 pont
9. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
+ 1 kör 2.0 pont
10. Rubens Barrichello
[Williams]
+ 1 kör 1.0 pont
11. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
+ 1 kör  
12. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
+ 1 kör  
13. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
+ 1 kör  
14. Heikki Kovalainen
[Lotus]
+ 3 kör  
15. Jarno Trulli
[Lotus]
+ 3 kör  
16. Timo Glock
[Virgin]
+ 3 kör  
17. Bruno Senna
[Hispania Racing]
+ 3 kör  
18. Lucas di Grassi
[Virgin]
+ 4 kör  
19. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
+ 4 kör  
Leggyorsabb kör
  Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:22.362 (70. kör)  
Kiesők
20. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
25 .kör  
21. Robert Kubica
[Renault]
25. kör  
22. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
17. kör  
23. Adrian Sutil
[Force India]
17. kör  
24. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
2. kör  
 

Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE    *****    **********Rengeteg AKCIÓ! Vegyszermentes kozmetikmok és bio mosó és tisztítószerek, munkalehetõséggel! ***********    *****    OKTATÁS INGYENESEN az ASZTRO-suliban, Asztrológiai tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon! Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Hírek a folytatásról - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed -    *****    LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT * LORDE * ISMERD MEG TE IS * LORDE * ISMERD MEG TE IS A ROYALS ÉNEKESNÕJÉT    *****    Re-Startoltunk! Egy SZEREPJÁTÉK, amelybe bármikor becsatlakozhatsz! Légy te is Hõs! Hõsregék RPG    *****    Nem értesz a CSS kódokhoz/nem tudod egyedül fenntartani oldalad/szeretnél egy társszerkesztõt? Írj nekem! - sakura-ec.gp    *****    ISMERD MEG A GYÖNYÖRÛ OSCAR-DÍJAS SZÍNÉSZNÕT, ALICIA VIKANDERT, AKI A 2018-AS TOMB RAIDER LARA COFTJÁT FOGJA ALAKÍTANI!    *****    "Céljuk fellelni az Egyesülés Pengéjének darabjait, és újra felemelni a Lidérckirályt."    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.