11. Német Nagydíj
Német Nagydíj
2010. július 25. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:13.791 |
|
|
2. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:13.793 |
3. Felipe Massa
[Ferrari]
1:14.290 |
|
|
4. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:14.347 |
5. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:14.427 |
|
|
6. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:14.566 |
7. Robert Kubica
[Renault]
1:15.079 |
|
|
8. Rubens Barrichello
[Williams]
1:15.109 |
9. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:15.179 |
|
|
10. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:15.339 |
11. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:16.084 |
|
|
12. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:15.951 |
13. Vitalij Petrov
[Renault]
1:16.521 |
|
|
14. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
1:16.450 |
15. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:16.664 |
|
|
16. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:16.029 |
17. Jarno Trulli
[Lotus]
1:17.583 |
|
|
18. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:18.300 |
19. Adrian Sutil
[Force India]
1:15.467 (váltócsere + 5 hely) |
|
|
20. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:18.592 |
21. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
1:19.844 |
|
|
22. Timo Glock
[Virgin]
1:18.343 (váltócsere + 5 hely |
23. Lucas di Grassi
[Virgin]
Idő nélkül(váltócsere + 5 hely |
|
|
24. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:18.952 - a bokszutcából indul |
Alonso vezetésével kettős Ferrari siker a Német GP-n
Sem az eső, sem a gumitaktika nem játszott meghatározó szerepet a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjon, így kifejezetten egysíkú futamot rendeztek a Hockenheimringen. A Ferrari a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után újabb kettősgyőzelmet szerzett: a bajnokságban előnyösebb pozícióban lévő Fernando Alonso győzött a sokáig élen álló, de burkoltan lassításra utasított Felipe Massa előtt. A harmadik helyet a pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel szerezte meg.
A 2010-es német futam rajtjakor a levegő 22 Celsius-fokos volt, az aszfalt pedig közel 30 fokosra melegedett fel. Az ég felhős volt, de az előrejelzések szerint esőre minimális esély volt csak a verseny ideje alatt.
Ezen időjárási körülmények a lágyabb gumiknak kedveztek, hiszen a szuperlágy abroncsok így tovább tartanak - előzetesen 10-12 körre saccolták az élettartamukat a szakértők. A Forma-1 gumiszállító partnere, a Bridgestone a futam előtt úgy kalkulált, hogy a biztosan a lágyabb keverékkel induló első tíz pilóta dolgát a 11. helyről induló Michael Schumacher úgy nehezítheti meg, ha a kemény gumikkal rajtol. Ennek a verziónak már a rajt előtt lőttek, ugyanis Schumacher Mercedesén is a lágyabb abroncsok voltak fenn, a taktikai csatát tehát azonnal el is felejthettük.
A rajt nyertese egyértelműen Felipe Massa volt, aki a harmadik helyről indult, de az első kanyarban már elsőként fordult el. Sokat köszönhetett a pole pozíciós Sebastian Vettelnek, aki azzal volt elfoglalva, hogy a szintén jól rajtoló Fernando Alonsót visszatartsa. A német pilótát azonban végül mindkét Ferrari megelőzte, sőt, rövidesen el is nyúltak tőle.
Lewis Hamilton az első körben erőből megelőzte Mark Webbert, így a McLaren britje feljött a negyedik helyre. Több pozíciót javított az első körben Schumacher is, a két Williams viszont visszaesett.
Az első kör végén a Toro Rosso és a Force India pilótái is rögtön a bokszba hajtottak, az ő autójuk a rajt utáni tülekedésben ugyanis megsérült, és Sébastien Buemi nem is tudta folytatni. Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi versenye is véget ért lényegében, hiszen rövidesen újra a bokszba hajtottak mindketten, így pedig jócskán lemaradtak a többiektől.
Az élre álló Massa fokozatosan növelte előnyét Alonsóval szemben, és a spanyol is biztonságban volt Vettelleltől. A 10. kör után megkezdődtek a kerékcserék, az élbolyból elsőként Vettel állt ki, majd 2-3 körön belül érkeztek a többiek is. Meglepő módon Jenson Button sokkal tovább bírta a lágy gumikon, ő csak a 22. kör végén állt ki. A világbajnoki címvédő a lágyabb gumikon kiegyensúlyozott gyors köröket futott, így a kerékcsere után Webber elé tért vissza a pályára, és már csapattársa, Hamilton mögött az ötödik pozícióban folytatta a versenyt.
Webber mögött sokáig Pedro de la Rosa autózott a BMW Sauberrel , de a spanyol keményebb gumikon rajtolt, és még nem volt kint kerékcserén. A verseny felénél Robert Kubica és a két Mercedes volt még tagja a top 10-nek - Rosberg is későn váltott a kemény gumikra, Button taktikájával előzhette meg Schumachert.
A kerékcserék után az élen a két Ferrari nagyon közel volt egymáshoz és Alonso meg is próbálkozott az előzéssel, de Massa nem hagyta magát. A két vörös versenygép kis híján össze is ütközött, Alonso pedig a rádión reklamált mérnökénél. Ezt követően a brazil összekapta magát és meglógott egy kicsit csapattársától, aki jó 25 körrel a leintés előtt ismét támadási pozícióba küzdötte fel magát. Ekkor vette kezébe az irányítást a vezetőség, Massa fülére szóltak a bokszból, hogy Alonso gyorsabb nála, amivel értelemszerűen arra utaltak, hogy el kell engednie a spanyolt. Massa a 49. körben engedelmesen félrehúzódott, így Alonso átvehette a vezetést. A Ferrari burkolt csapatutasítása a bajnoki pontverseny állásával magyarázható, Alonso ugyanis jobban áll a bajnokságban, 21 ponttal többet szerzett eddig, mint csapattársa, így neki a vb-esélyei is jobbak.
Alonso olyan látványosan nem tudott elszakadni Massától, akihez ráadásul egyre közelebb került Sebastian Vettel is, aki hat körrel a leintés előtt már egy másodpercre megközelítette őt. Előzésre azonban nem került sor, a német annyira nem tudott közel férkőzni Massához.
Az első trió mögött a két McLaren-Mercedes haladt át a célvonalon, Hamilton, Button sorrendben. A műszaki problémával küzdő Mark Webbert hatodikként intették le.
Már körhátrányban ért célba a négy további pontszerző: Kubica, a Mercedes-duó, Rosberg és Schumacher, valamint Vitalij Petrov, aki idén másodszor szerzett pontot a Renault-nak.
A kettősgyőzelem egyértelműen jót tett a Ferrarinak a bajnokság szempontjából, hiszen valamelyest sikerült felzárkózniuk mindkét tabellán. Az viszont ezzel a mai futammal is egyértelművé vált, hogy Massát másodikszámú pilótának kezelik az olaszok, hiszen ha nem így lenne, akkor nem Alonsót hozták volna be az első helyre.
A spanyol maradt ötödik összetettben, de 34 pontra megközelítette az éllovas Hamiltont, aki már tizennégy ponttal vezet csapattársa, Button előtt.
Német Nagydíj
2010. július 25. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
1:28:38.866 |
25.0 pont |
2. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 4.196 |
18.0 pont |
3. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
+ 4.196 |
15.0 pont |
4. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 26.896 |
12.0 pont |
5. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
+ 29.482 |
10.0 pont |
6. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 43.606 |
8.0 pont |
7. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
+ 1 kör |
6.0 pont |
8. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+ 1 kör |
4.0 pont |
9. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
+ 1 kör |
2.0 pont |
10. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
+ 1 kör |
1.0 pont |
11. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
+ 1 kör |
|
12. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 1 kör |
|
13. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
+ 1 kör |
|
14. |
|
Pedro de la Rosa
[BMW Sauber] |
+ 1 kör |
|
15. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
16. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
+ 2 kör |
|
17. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 2 kör |
|
18. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
+ 3 kör |
|
19. |
|
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
+ 4 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
1:15.824 (67. kör) |
|
Kiesők |
20. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
|
|
21. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
|
|
22. |
|
Jamamoto Szakon
[Hispania Racing] |
|
|
23. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
|
|
24. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
|
|
|