10. Brit Nagydíj
Brit Nagydíj
2010. július 11. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:29.615 |
|
|
2. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:29.758 |
3. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:30.426 |
|
|
4. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:30.556 |
5. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:30.625 |
|
|
6. Robert Kubica
[Renault]
1:31.040 |
7. Felipe Massa
[Ferrari]
1:31.172 |
|
|
8. Rubens Barrichello
[Williams]
1:31.175 |
9. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
1:31.274 |
|
|
10. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:31.430 |
11. Adrian Sutil
[Force India]
1:31.399 |
|
|
12. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:31.421 |
13. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:31.635 |
|
|
14. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:31.699 |
15. Vitalij Petrov
[Renault]
1:31.796 |
|
|
16. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:32.012 |
17. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:32.430 |
|
|
18. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:34.405 |
19. Timo Glock
[Virgin]
1:34.775 |
|
|
20. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:31.708 (büntetés +5 hely) |
21. Jarno Trulli
[Lotus]
1:34.864 |
|
|
22. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:35.212 |
23. Karun Chandhok
[Hispania Racing]
1:36.576 |
|
|
24. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
1:36.968 |
Webber sima győzelmet aratott a Brit Nagydíjon
Mark Webber csattanós választ adott csapatának, és a régi specifikációjú első szárnnyal is megnyerte a Brit Nagydíjat, ezzel ő lett az első triplázó az idei évben. A második helyen célba érő Lewis Hamilton megőrizte vezető helyét az összetettben.
A módosított vonalvezetésű silverstone-i pályán rendezett első Forma-1-es nagydíjnak a Red Bull Racing pilótái vághattak neki a legnagyobb esélyesként. A kvalifikáción Sebastian Vettel végzett az első, Mark Webber a második helyen, és szombati fölényüket látva az 52 körös vasárnapi Brit Nagydíj legnagyobb előzetes kérdése az volt, vajon képes lesz-e bárki is komolyan megszorongatni a riválisok közül a két Red Bull-pilótát.
A hétvégi erőviszonyokat látva, minderre a 3. helyről rajtoló kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak volt a legnagyobb esélye, ám a spanyol a rajtnál csúnyán beragadt, visszacsúszott az ötödik helyre, így győzelmi reményei rögvest a verseny elején jelentősen megcsappantak.
Nem kezdődött jól a Ferrari számára a verseny, hiszen nem elég, hogy Alonso pozíciókat vesztett a rajtnál, de ezt követően össze is koccant saját csapattársával, a kissé ezúttal talán túl agresszív Felipe Massával, aki emiatt defektet kapott, és az első kör végén kényszerűségből a bokszba hajtott.
Nem ő volt azonban az egyetlen, aki így járt, ugyanis a pole-ból rajtoló Vettelt lerajtolta Webber, majd amikor megpróbálta visszaelőzni ausztrál csapattársát, az férfiasan bezárta előtte a kaput, ami miatt Vettel a fűre sodródott, defektet kapott, és bár bevergődött valahogy a bokszba, de egy kör leforgása alatt elsőből legutolsó lett.
Webber határozott rajt utáni manőverének külön pikantériát kölcsönöz, hogy a futam előtt kisebb házon belüli konfliktus robbant ki a két Red Bull-pilóta között, mivel Webber úgy érezte, csapata kivételezett Vettellel, amikor az időmérőn nekiadta az eredetileg az ausztrál autójára felszerelt új első szárnyat, miután sajátja a szombat reggeli szabadedzésen megsérült.
A felpiszkált Webberből pedig a jelek szerint a legjobbat hozta ki az említett eset, és a pályán adott méltó választ csapatának azzal, hogy a rajtnál megelőzte Vettelt, majd határozott manőverrel maga mögött is tartotta csapattársát.
Webberen kívül a mögüle rajtoló Lewis Hamilton is nagyszerűen kapta el a rajtot, és Vettel és Alonso kálváriája után ő folytathatta a második helyen a versenyt, és vette elszántan üldözőbe a vezető ausztrált. Ők ketten néhány kör alatt alaposan meglógtak a mezőnytől, a szintén remekül rajtoló, és 3. helyen haladó Robert Kubica ugyanis némileg feltartotta a mögötte igyekvő Nico Rosberget, valamint Alonsót.
A tervezett bokszkiállások sorát Rosberg csapattársa, Michael Schumacher kezdte meg a 12. körben, őt körökön belül követte csaknem a teljes mezőny, a többség a lágyabb abroncsokat cserélte ekkor a keményebb gumikeverékre, amivel akár már a futam végéig is kihúzhatták, ha megfelelően tudtak vigyázni a gumikra.
A bokszkiállások után az élmezőnyben egy komolyabb változás történt - Rosberg átugrotta Kubicát, ezzel megnyílt számára az út Hamilton üldözésére. Alonsónak nem volt ilyen szerencséje, ő továbbra is Kubica mögé beragadva folytathatta a körözést, ami láthatóan nem is tetszett neki, és egyre elszántabban próbálta maga mögé utasítani lengyel riválisát. Ez a 18. körben sikerült is neki, igaz, a manőver közben kicsit levágta a pályát, Alonso szerint kényszerűségből, mivel Kubica nem hagyott számára elég helyet.
A lengyel viszont másképp látta, és a csapatrádión bepanaszolta spanyol riválisát, az eset azonban néhány körön belül látszólag jelentőségét vesztette, mivel Kubica alatt megadta magát a Renault, a lengyel kiállt a versenyből, és hirtelen ferraris kollégája kérdéses manővere lett a legkisebb gondja.
A versenyfelügyelők azonban mégis alaposan kivizsgálták az esetet, és Alonsót bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották. Közben ráadásul néhány autóról leszakadó törmelék miatt a pályára küldték a biztonsági autót, a Ferrarinak viszont nem engedélyezték, hogy a safety caros periódus alatt rója le a kiszabott büntetést, ami azt jelentette, hogy a kétszeres világbajnokot a negyedik helyről gyakorlatilag a mezőny végére száműzték, egy erősen vitatható eset kapcsán.
A spanyol klasszist így zsinórban a második futamon sújtotta biztonsági autós fázis, valamint a versenybírák tevékenysége, és a mostani esetnek külön pikantériát ad, hogy a Valenciában történtek után Alonso erősen kritizálta a stewardokat, amiért nem megfelelő súllyal büntették Hamiltont, ezen a hétvégén pedig épp Hamilton honfitársa, a legendás Nigel Mansell segítette a versenybírák munkáját. Biztosak lehetünk benne, hogy az esetnek komoly visszhangja lesz még a futamot követően, hiszen Alonsótól ezzel a büntetéssel gyakorlatilag a világbajnoki cím megszerzése is elérhetetlen távolságra került.
A biztonsági autó pályára küldése egyben azt is jelentette, hogy az élen szépen csendben mindenkitől meglógó Webber előnye egy pillanat alatt vált a semmivel egyenlővé, és gyakorlatilag a safety car kiállásá után újra kezdhette elölről előnye kiépítését a hazai kedvenc, Hamilton előtt.
A Red Bull fölénye azonban a versenyen is megkérdőjelezhetetlen volt a többiekkel szemben, így Webbernek nem okozott komoly gondot, hogy újra biztonságos távolságot építsen ki Hamiltonnal szemben. A McLaren britje is sokkal gyorsabb tempót futott, mint a mögötte haladó Nico Rosberg, így a dobogós helyeken a sorrend teljesen megszilárdulni látszott. A 40. körhöz érkezve a vezető hármas mögött Button, Barrichello, Kobajasi, Sutil, Vettel, Schumacher, Hülkenberg volt a sorrend az első tíz helyen.
A 14. helyről rajtoló Jenson Button tehát parádés felzárkózást produkált a McLarennel, csakúgy, mint az első kört még az utolsó helyen záró Vettel, aki gyakorlatilag a komplett mezőnyt körbeautózta és a 43. körben már a 7. helyen haladó Sutilt támadta. A Force India pilótája viszont remekül védekezett, és egészen az utolsó körig visszaverte szemlátomást sokkal gyorsabb honfitársa támadásait, végül viszont Vettel valahogy csak keresztülverekedte magát Sutilon - szó szerint, hiszen a két autó össze is ért -, így a dicséretes 6. helyen zárt. Vettel elképesztő felzárkózása is tökéletesen megmutatta, milyen elképesztő fölényben van jelenleg a Red Bull a többi csapathoz képest.
Bármekkorát is autózott vasárnap Vettel, ez a nap egyértelműen csapattársáról, Webberről szólt, aki parádés győzelmet aratott, ezzel ő lett az első győztes az újjáépített silverstone-i pályán, egyben az első olyan versenyző, aki megszerezte idei harmadik győzelmét. Az egész hétvégén remek teljesítményt nyújtó Hamilton egy második hellyel ajándékozta meg hazai szurkolóit, és ami ennél is fontosabb, megőrizte, sőt még növelte is előnyét a bajnoki összetettben.
Silverstone-ban a mercedeses Rosberg állhatott még dobogóra, ami hatalmas eredmény Ross Brawn csapatának az elmúlt hetek gyengébb szereplései után. Button regnáló világbajnokhoz méltóan szerepelt hazai futamán, melyen a 14. helyről indulva egészen a 4. helyig zárkózott fel, ezzel megőrizte 2. helyét a világbajnoki pontversenyben. A Silverstone-ban hagyományosan brillírozó Rubens Barrichello lett az 5. a Williamsszel, Kobajasi Kamui pedig megismételte legutóbbi remek teljesítményét és a 6. helyen hozta be a Saubert.
Vettel a rossz rajt után mentette a menthetőt, és becsülettel felküzdte magát a 7. helyre, és a pontszerzők táborát Sutil, Schumacher és Hülkenberg egészítette ki. A hétvége vesztese egyértelműen a Ferrari volt, a maranellóiak Valencia után ismét vitatható körülmények között maradtak pont nélkül egy számukra ígéretesnek induló futamon.
A verseny leggyorsabb körét, az egyik legnagyobb áldozat, Fernando Alonso futotta meg az utolsó körben.
A Forma-1-es világbajnokság küzdelmei két hét múlva a Német Nagydíjjal, majd egy hétre rá a Magyar Nagydíjjal folytatódnak.
Brit Nagydíj
2010. július 11. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
1:24:38.200 |
25.0 pont |
2. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 1.360 |
18.0 pont |
3. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+ 21.307 |
15.0 pont |
4. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
+ 21.986 |
12.0 pont |
5. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 31.456 |
10.0 pont |
6. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
+ 32.171 |
8.0 pont |
7. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
+ 36.734 |
6.0 pont |
8. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 40.932 |
4.0 pont |
9. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
+ 41.599 |
2.0 pont |
10. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
+ 42.012 |
1.0 pont |
11. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
+ 42.459 |
|
12. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+ 47.627 |
|
13. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
+ 59.374 |
|
14. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
+ 1:02.385 |
|
15. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 1:07.489 |
|
16. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
+ 1 kör |
|
17. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
+ 1 kör |
|
18. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
+ 1 kör |
|
19. |
|
Karun Chandhok
[Hispania Racing] |
+ 2 kör |
|
20. |
|
Jamamoto Szakon
[Hispania Racing] |
+ 2 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
1:30:874 |
|
Kiesők |
21. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
45. kör |
|
22. |
|
Pedro de la Rosa
[BMW Sauber] |
30. kör |
|
23. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
20. kör |
|
24. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
10. kör |
|
|