Jnius 15./Montrealban minden normlis volt
Mr htf reggel megrkeztem Svjcba, s azt gondolom, hogy a verseny 12 rai kezdetnek ksznheten, a legtbben mindent megtettek azrt, hogy gyorsan hazarjenek.
A Kanadai Nagydj utn egy kicsit csaldott voltam, hogy elvesztettnk egy gyzelmet, hiszen kzzel foghat kzelsgben volt, de ksbb rjttem, hogy valjban egy j eredmnyt rtnk el. gy kell nznnk a dolgokat, hogy a pohr flig tele van, mert cstrtkn elgedettek voltunk azzal a gondolattal is, hogy a dobogra llhatunk. Versenykpesek voltunk az egsz htvgn, mind az idmrn, mind a versenyen, ami nagyon pozitv. Visszatrtnk oda, ahol gyakorlatilag az eddigi versenyeken lltunk, kivve Trkorszgot, ahol klnbz okok miatt, az egsz htvge rosszul sikerlt minden szempontbl.
A normlis helyzet az, amit Montrealban, Monacban, Melbourne-ben s Sakhirban lttunk, s az sszes tbbi verseny, ahol a dobogrt harcolhattunk. Lehet, hogy az eredmnyek nem mindig egyeztek meg a bennnk rejl potencillal, de azt hiszem ez elmondhat az sszes tbbi top csapatrl is. Az els nyolc futamon mindenfle dolgok megtrtntek - hibk, megbzhatsgi problmk, balszerencse -, de de mg harcban vagyunk mind a kt vilgbajnoksgban. Ugyanez elmondhat a McLarenrl s a Red Bullrl is, akik szintn tbb pontot is elvesztettek ezek alatt a versenyek alatt.
A montreali verseny nagyon ltvnyos s fordulatos volt, nem csak a plya adottsga miatt, de a csapatok ltal vlasztott klnbz stratgia miatt is, ami nagyban fggtt az abroncsok teljestmnytl. Azt hiszem, hogy a nzk a helysznen s a televzik eltt is nagyon lveztk ezt a futamot, de a csapatok s a versenyzk szmra egy nagyon nehz s stresszes htvge volt, mert sohasem volt igazn vilgos, hogy a klnbz keverkek hogyan fognak reaglni a vltoz krlmnyekre.
A kvetkez verseny Valenciban lesz, Spanyolorszgban. J lesz a szurkolim eltt versenyezni, s szeretnk jra a dobogn vgezni, mert Valenciban ez mg soha nem sikerlt nekem. Jelents frisstsek lesznek az F10-en, amely remnyeim szerint lehetv teszi szmunkra, hogy magasabb teljestmnyszintre lpjnk. Ezt kveten tovbbi, ezekre pl fejlesztseink lesznek Angliban s Nmetorszgban. Ez azt jelenti, hogy az Eurpai Nagydj egyszeren csak a kilencedik futam lesz a bajnoksgban, nem pedig az utols szalmaszl, amibe a Ferrari belekapaszkodhat, mint ahogyan ezt mr sokaktl hallottam. Nem rtem, hogy lehet ilyet lltani, mivel mg a szezon felnl sem jrunk, s a valenciai verseny utn is mg tz futam lesz.
Mr korbban is elmondtam, s elmondom most is: ez csak egy kvetkez szakasz lesz, s az utols szakasz a novemberi Abu Dhabi nagydjig nem fog megrkezni. Mg hossz t ll elttnk, s a dolgok nagyon gyorsan vltozhatnak akr ilyen, akr olyan irnyban. gy tnik, hogy az emberek elfelejtik, hogy tavaly, a szezon kzps rszben, egy sokkal gyengbb autban, Kimi volt az a versenyz, aki a legtbb pontot gyjttte. |