Június 15./Montrealban minden normális volt
Már hétfő reggel megérkeztem Svájcba, és azt gondolom, hogy a verseny 12 órai kezdetének köszönhetően, a legtöbben mindent megtettek azért, hogy gyorsan hazaérjenek.
A Kanadai Nagydíj után egy kicsit csalódott voltam, hogy elvesztettünk egy győzelmet, hiszen kézzel fogható közelségben volt, de később rájöttem, hogy valójában egy jó eredményt értünk el. Úgy kell néznünk a dolgokat, hogy a pohár félig tele van, mert csütörtökön elégedettek voltunk azzal a gondolattal is, hogy a dobogóra állhatunk. Versenyképesek voltunk az egész hétvégén, mind az időmérőn, mind a versenyen, ami nagyon pozitív. Visszatértünk oda, ahol gyakorlatilag az eddigi versenyeken álltunk, kivéve Törökországot, ahol különböző okok miatt, az egész hétvége rosszul sikerült minden szempontból.
A normális helyzet az, amit Montrealban, Monacóban, Melbourne-ben és Sakhirban láttunk, és az összes többi verseny, ahol a dobogóért harcolhattunk. Lehet, hogy az eredmények nem mindig egyeztek meg a bennünk rejlő potenciállal, de azt hiszem ez elmondható az összes többi top csapatról is. Az első nyolc futamon mindenféle dolgok megtörténtek - hibák, megbízhatósági problémák, balszerencse -, de de még harcban vagyunk mind a két világbajnokságban. Ugyanez elmondható a McLarenről és a Red Bullról is, akik szintén több pontot is elvesztettek ezek alatt a versenyek alatt.
A montreali verseny nagyon látványos és fordulatos volt, nem csak a pálya adottsága miatt, de a csapatok által választott különböző stratégia miatt is, ami nagyban függött az abroncsok teljesítményétől. Azt hiszem, hogy a nézők a helyszínen és a televíziók előtt is nagyon élvezték ezt a futamot, de a csapatok és a versenyzők számára egy nagyon nehéz és stresszes hétvége volt, mert sohasem volt igazán világos, hogy a különböző keverékek hogyan fognak reagálni a változó körülményekre.
A következő verseny Valenciában lesz, Spanyolországban. Jó lesz a szurkolóim előtt versenyezni, és szeretnék újra a dobogón végezni, mert Valenciában ez még soha nem sikerült nekem. Jelentős frissítések lesznek az F10-en, amely reményeim szerint lehetővé teszi számunkra, hogy magasabb teljesítményszintre lépjünk. Ezt követően további, ezekre épülő fejlesztéseink lesznek Angliában és Németországban. Ez azt jelenti, hogy az Európai Nagydíj egyszerűen csak a kilencedik futam lesz a bajnokságban, nem pedig az utolsó szalmaszál, amibe a Ferrari belekapaszkodhat, mint ahogyan ezt már sokaktól hallottam. Nem értem, hogy lehet ilyet állítani, mivel még a szezon felénél sem járunk, és a valenciai verseny után is még tíz futam lesz.
Már korábban is elmondtam, és elmondom most is: ez csak egy következő szakasz lesz, és az utolsó szakasz a novemberi Abu Dhabi nagydíjig nem fog megérkezni. Még hosszú út áll előttünk, és a dolgok nagyon gyorsan változhatnak akár ilyen, akár olyan irányban. Úgy tűnik, hogy az emberek elfelejtik, hogy tavaly, a szezon középső részében, egy sokkal gyengébb autóban, Kimi volt az a versenyző, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. |