Június 1./Bízom a csapat gyors reakciójában
A Török Nagydíj kétségkívül a legrosszabb hétvégénk volt a szezonban.A teljesítményünk egyszerűen nem volt elegendő ahhoz, hogy a McLarennel és a Red Bullal versenyezhessünk, és az időmérőn olyan csapatok ellen küzdöttünk, akik eddig mögöttünk voltak, most pedig mi voltunk mögöttük. Nem voltam képes bejutni a Q3-ba, ami meghatározta a versenyemet: amikor a 12. helyről rajtolsz, nem sok mindent tudsz tenni.
Vasárnap mindent megtettem amit tudtam. Fontos volt, hogy ne szerezzünk sérülést az autón, és ezt sikeresen teljesítettük. Az első körben nem vesztettem pozíciót, ami nem volt egyszerű, hiszen a pálya porosabb oldaláról indultam. Ezután a jó stratégiánknak köszönhetően sikerült megelőznöm néhány autót. Ezután jött a verseny legunalmasabb része. Egy vonat végén voltam, amely a két Mercedesből, a két Renault-ból és a két Ferrariból állt. Többé-kevésbé mindannyiunknak ugyanolyan volt a tempója, így nagyon trükkös lett volna előzni.
Megpróbáltam vigyázni az abroncsokra, hogy a végén esélyem legyen előzni. A verseny vége felé Petrov nagyon küzdött a gumikkal, így minden tőlem telhetőt megtettem, hogy megelőzzem, ami sikerült is négy körrel a futam leintése előtt. Ennek ellenére ez nem volt könnyű, és az előzés pillanatában a felnim is megsérült, de szerencsére be tudtam fejezni a versenyt minden probléma nélkül, és legalább szereztem néhány pontot.
Sajnálom, hogy nem voltam képes megfelelő módon megünnepelni a Ferrari 800. versenyét. Isztambulban nem voltunk elég gyorsak, és erre azonnal reagálnunk kell. A bajnokság még mindig nyitott, még minden lehetséges. Negyedik vagyok az összesítettben, 14 ponttal lemaradva az elsőtől, és ha a régi pontrendszert használnánk, csak négy ponttal lennék lemaradva. Mindazonáltal világos, hogy egy nagyot kell előre lépnünk az autó fejlesztését illetően. Az első négy versenyen még tartani tudtuk a lépést a fő riválisainkkal, de mióta visszatértünk Európába, ez már nem így folytatódott. Amikor a Ferrari ellen versenyeztem mindig csodáltam a reagáló képességét, és azt, hogy a szezon közben az egyik legjobb fejlesztéseket produkálja. Az emberek most is ugyanazok, úgy hogy nincs oka annak, hogy ez idén ne így történjen. Bízok a csapatban.
Valenciára lesz egy jelentős javítócsomagunk, amellyel nagyot kellene előre lépnünk, de hiszem, hogy már Kanadában más helyzetben leszünk. A montreali pálya karakterisztikája sokkal jobban illik az F10-eshez, és szerintem biztosan versenyképesebbek leszünk. |