Május 18./Méginkább egységben a keserédes hétvége után
A Monacói Nagydíj keserédes volt számomra. Világos, hogy a szerzett pontok tekintetében nem volt elég jó verseny, különösen, ha azt nézzük, hogy esélyünk lehetett volna a győzelemért harcolni.
Barcelonát követően, ahol nem volt elegendő sebességünk a győzelemhez, a monacói pályán, ahol az aerodinamika kevésbé fontos, sokkal versenyképesebbek voltunk. Amikor van egy olyan autód, amit könnyű vezetni, és az F10-essel ez a helyzet - és ezt Felipe és én már az első valenciai teszten éreztük -, azt jelenti, hogy hamar magabiztosnak érzed magad benne. És egy olyan pályán mint ez, ez létfontosságú.
Aztán szombaton mindannyian tudjuk mi történt, majd a vasárnapi hatodik helyezés nagyon különböző érzésekkel tölt el: büszkék lehetnek erre az eredményre, amit a nehéz körülmények ellenére elértünk. Soha nem történt meg velem ezelőtt, hogy nem vehettem részt az időmérő edzésen. Az megtörténhet, hogy kiesel egy korábbi szakaszban, egy hibának vagy egy technikai problémának köszönhetően. De ha olyan helyzetben találod magad, hogy az időmérőt az elejétől kezdve csak a monitoron nézheted, az igazán kegyetlen érzés. De azt gondolom, hogy ez az incidens közelebb hozott minket, mint csapat: az ilyen helyzetekben kapsz igazi képet az emberekről, és az egész csapat elképesztő volt.
A vasárnap nagyon jól sikerült. Felkészültünk arra, hogy ha pontot érő helyen akarunk végezni, mindennek tökéletesen kell működnie: az autónak, a stratégiának, az előzéseknek és a kerekeknek. És ez valóban így is volt. Az első körök nagyon hektikusak voltak, hat előzéssel és aztán ki kellett hoznom a legtöbbet a stratégiából, várva a többiek kiállására. A 28. körtől a hatodik helyen találtam magam, és már csak az autóra és a kerekekre kellett vigyáznom. Egy pár órával korábban végeztünk az autó újjáépítésével, és hogy egy ilyen kemény versenyen a legcsekélyebb probléma nélkül fejeztünk be, a fiúk nagyságát mutatja. Aztán a végén jött az incidens Michaellel: a boxból azt mondták nekem, hogy a verseny a Safety Car mögött fog véget érni, és tilos előzni, szóval nyugodt voltam és ezt később a versenybírák is megerősítették, akik helyre rakták a dolgokat.
Most azon kell lennünk, hogy még hatékonyabban fejlesszük az autót. Még néhány helyen előrébb kell lépnünk a teljesítményt illetően, és amíg harcban vagyunk mindkét címért, semmit nem akarunk a véletlenre bízni, és megpróbáljuk elérni a céljainkat.
|