6. Monacoi Nagydíj
Monacói Nagydíj
2010. május 16. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:13.826 |
|
|
2. Robert Kubica
[Renault]
1:14.120 |
3. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:14.227 |
|
|
4. Felipe Massa
[Ferrari]
1:14.283 |
5. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:14.432 |
|
|
6. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:14.544 |
7. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:14.590 |
|
|
8. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:14.637 |
9. Rubens Barrichello
[Williams]
1:14.901 |
|
|
10. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:15.170 |
11. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:15.317 |
|
|
12. Adrian Sutil
[Force India]
1:15.318 |
13. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:15.413 |
|
|
14. Vitalij Petrov
[Renault]
1:15.576 |
15. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
1:15.692 |
|
|
16. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:15.992 |
17. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:16.176 |
|
|
18. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:17.094 |
19. Jarno Trulli
[Lotus]
1:17.134 |
|
|
20. Timo Glock
[Virgin]
1:17.377 |
21. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:17.864 |
|
|
22. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:18.509 |
23. Karun Chandhok
[Hispania Racing]
1:19.559 |
|
|
24. Fernando Alonso
[Ferrari]
Nem vesz részt |
Monaco újabb Red Bull-duplát hozott
Mark Webber egy héttel a Spanyol Nagydíj után Monacóban is győzelemre váltotta a pole pozíciót, végig vezetve megnyerte a patinás futamot. Mögötte csapattársát, Sebastian Vettelt intették le, vagyis a Red Bull Racing kettős győzelmet aratott. A dobogón Robert Kubica ünnepelhetett még. Michael Schuamcher az utolsó métereken előzte meg Fernando Alonsót. A célig csak a mezőny fele, 12 autó jutott el.
A végig száraz időben zajló futamon a biztonsági autó összesen négyszer járt a pályán, mivel több baleset is történt. A 78 körös verseny kevés előzést hozott, de ez senkit sem érhetett váratlanul, hiszen Monte-Carlóban köztudottan szinte lehetetlen pozíciót nyerni önerőből.
A Monacói Nagydíj rajtja meglepően sima volt, a mezőny tagjai nyilvánvalóan nem akartak semmi extra kockázatot vállalni az első körben a palánkokkal határolt pályán. Az élről induló Mark Webber remekül reagált a rajtlámpák kialvására és megőrizte első helyét, míg az ausztrál mellől induló Robert Kubica megelőzésével a másik Red Bullt vezető Sebastian Vettel feljött a második helyre.
Kicsit hátrébb Rubens Barrichello rajtolt nagyot, a kilencedik helyről a hatodikra ugrott előre, miközben Michael Schumacher megelőzte csapattársát.
Az első kör azonban nem volt annyira zökkenőmentes, mint maga a rajt, a mezőny végére visszacsúszó Nico Hülkenberg az alagútban elvesztette a kontrollt Williamse felett, és a korlátnak csapta az autót. A biztonsági autó természetesen azonnal a pályára hajtott, és egészen a hatodik kör végéig a mezőny élén is maradt.
Ebben a hat körben is történtek azonban említésre érdemes dolgok, hiszen a bokszutcából rajtoló Fernando Alonso (a spanyol a szombati szabadedzésen annyira összetörte a Ferrarit, hogy nem tudott részt venni az időmérőn, ezért kellett a mezőny után erednie) például már a második kör elején feltetette autójára a keményebb gumikat. Később bizonyosságot nyert, hogy a spanyol több kerékcserét már nem tervezett a futamra, így ő a mezőny többi tagjával szemben (kivéve Bruno Sennát, ő is meghúzta ezt) megspórolt egy kerékcserényi időt a safety car beküldésének köszönhetően.
Jenson Button biztosan lemondott volna arról, hogy felkerüljön a neve az első körök krónikájába, hiszen McLarenjéből füst csapot fel a harmadik kör elején (minden bizonnyal a Mercedes motor füstölt el), a világbajnoki pontverseny éllovasa a bokszutca kivezető szakaszánál parkolt le.
A mezőny végén Alonso nem tétlenkedett, sorra elkezdet megelőzni a nála körönként 4-5 másodperccel lassabb autókat. A monacói pályán legendásan nehéz előzni, de a spanyol kihasználva erőfölényét az alagút végén a belső íven megelőzte Lucas di Grassit, Jarno Trullit és Timo Glockot is, majd Heikki Kovalainenen is áthámozta magát, bár a finn csak a külső ívet kínálta fel Alonsónak, de a ferraris úgy is körbeautózta a Lotust.
Webber az élen mindeközben sorra futotta a verseny leggyorsabb köreit, ami értelemszerűen azt eredményezte, hogy fokozatosan növelte előnyét, csakúgy mint egy hete Barcelonában, saját csapattársa, Sebastian Vettel ezúttal sem bírt vele.
A mezőny többsége a monacói versenyre tervezett egyetlen kerékcseréjét a 18. és a 24. kör között letudta. A bokszba érkezők sorát az 5. helyen autózó Lewis Hamilton nyitotta meg. A csapattársát Nico Rosberg úgy próbálta meg visszaelőzni, hogy körökkel később állt ki a keményebb keverékekért (mindenki a lágyabb gumikon kezdte a versenyt és a keményebb keverékeken teljesítette a futam második, nagyobbik részét). Terve remekül működött addig, amíg a versenyben vezető Webber elé tért vissza saját szervizeléséről, és emiatt Rosbergnek vissza kellett lassítania, és nem sikerült annyit kiautóznia, hogy a friss gumikon (a 29. körben vette fel azokat) Schumacher elé térjen vissza.
A 32. körben ismét szükség volt a biztonsági autóra, a másik Williams is összetört, Rubens Barrichello bal hátsó defekt miatt csapódott a korlátnak. A rutinos brazil rendkívüli módon bosszús volt, hiszen pontszerző lehetett volna, azonban ez sem mentség felelőtlen tettére: elhajította a kormányt, amin az egyik Hispania autó át is hajtott. Az esetről nyilvánvalóan fognak még beszélni, és az sem lenne meglepő, ha Barrichello büntetést kapna - csapatától és a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA) is.
Webber ekkor már közel 15 másodperces előnnyel vezetett, ezt a safety car beküldésével el i bukta az ausztrál, de az új rajtnál ismét éber volt, első helyét nem veszélyeztette senki. A biztonsági autó pilótája, Bernd Mayländer sokat nem pihenhetett, a 43. körben ismét össze kellett gyűjtenie a mezőnyt, akkor ugyanis egy csatornafedő mozdult el a helyéről a hármas kanyarban.
Webbert ez sem zökkentette ki, a folytatásban is roppant koncentrált maradt és ismét elkezdte kiépíteni előnyét. A verseny utolsó negyedében Robert Kubica kapcsolt rá és felzárkózott Vettelre, de a német nem várta meg, hogy igazán éles legyen a helyzet és ellépett a lengyeltől.
Az utolsó körökre is maradt némi izgalom, a mezőny végén Jarno Trulli addig kakaskodott Karun Chandhokkal, hogy a Rascasse kanyarnál a Lotus átrepült a Hispania felett. Szerencsére az indiai pilótának nem esett baja, de a 74. körben (négy körrel a leintés előtt) a biztonsági autót ismét beküldték. A futam azonban nem a safety car mögött ért véget, az ugyanis az utolsó körben kihajtott a pályáról, így a mezőny a célegyenes előtti kanyarkombinációban még versenyezhetett egymással. Ezt Michael Schumacher használta ki a legjobban, az előtte megcsúszó Alonsót ugyanis az utolsó métereken sikerült megelőznie, így övé lett a hatodik hely.
A leintés után a Webber, Vettel, Kubica trió mehetett a városháza elé pezsgőt locsolni, Monacóban ugyanis ott rendezik az eredményhirdetést.
A negyedik helyét végig megőrző Felipe Massa eseménytelen versenyt futott, csakúgy, mint a mögötte leintett Lewis Hamilton. A verseny elején remekül taktikázó, majd bátran előző, onnantól kezdve pedig hiba nélkül vezető Alonso kis híján kihozta a maximumot a versenyből, de mint fentebb szó volt róla, az utolsó körben alulmaradt Schumacherrel szemben.
Nico Rosberg nyolcadikként ért célba, a Mercedes GP versenyzőjét a két Force India-pilóta, Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi követi a pontszerző helyeken.
A kockás zászlót még a két Toro Ross látta meg, vagyis tizenkét pilóta ért célba, a mezőny másik felének ez nem sikerült.
A Mercedes GP versenyzője, Michael Schumacher 20 másodperces időbüntetést kapott a leintés után, ami miatt a pontszerző hatodik helyről a 12. pozícióba csúszott vissza. A Mercedes GP fellebbezett a határozat ellen, így a végeredmény egyelőre nem hivatalos.
Monacói Nagydíj
2010. május 16. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
1ó50:00.000 |
25.0 pont |
2. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
+ 0.448 |
18.0 pont |
3. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
+ 1.600 |
15.0 pont |
4. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 2.600 |
12.0 pont |
5. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 4.300 |
10.0 pont |
6. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
+ 6.300 |
8.0 pont |
7. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+ 6.600 |
6.0 pont |
8. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 6.900 |
4.0 pont |
9. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
+ 7.300 |
2.0 pont |
10. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+ 8.100 |
1.0 pont |
11. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+ 9.100 |
|
12. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
+ 20 másodperc időbüntetés |
|
13. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
+ 4 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
1:15.192 (71. kör) |
|
Kiesők |
14. |
|
Karun Chandhok
[Hispania Racing] |
71. kör |
|
15. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
71. kör |
|
16. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
59. kör |
|
17. |
|
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
59. kör |
|
18. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
28. kör |
|
19. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
27. kör |
|
20. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
26. kör |
|
21. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
23. kör |
|
22. |
|
Pedro de la Rosa
[BMW Sauber] |
22. kör |
|
23. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
3. kör |
|
24. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
1. kör |
|
|