Május 5./Különleges érzés versenyezni vörös és kék tribünök előtt
Itt vagyunk, mindössze néhány órával az első Ferraris versenyem előtt Spanyolországban.A barcelonai események mindig különlegesek számomra.Biztos vagyok benne , hogy ebben az évben a domináns szín a tribünökön a vörös lesz, a Ferraris és spanyol zászlók, valamint a kék az asztúriai rajongóim.Extra motivációt ad nekem, mikor látom a sok zászlót a pilótafülkében ülve, jó eredményt várnak a szurkolók.
Miután hazajöttünk Kínából, egy hosszabb szünetünk volt a frenetikus szezonkezdés után.Sokat edzettem és tartottam a kapcsolatot a csapattal, hogy figyelemmel kisérjem a fejlesztési folyamatot az F10-sen.A bajnokság, mint ez, nagyon keményen kell nyomni, hogy megpróbáljunk fejleszteni az autón minden versenyenre: nem kell sok, plusz-mínusz különbségek.
Néhány napot Maranelloban töltöttem a mérnökökkel és a szimulátorral dolgoztam.Egy adott tesztet során kiértékeltük az új irányítási rendszert a hátsó szárnyhoz, amit részben már próbáltam pénteken Shanghaiban.Sokat dolgoztunk ezen a rendszeren a szélcsatornánkban, és Giancarlo ki tudta próbálni az autón múlt szombaton Vairanoban. Az első jelek biztatóak voltak, de Felipe és én pénteken az két szabadedzésen kipróbáljuk még, mielőtt eldöntenénk, használjuk-e az időmérőn és a futamon.
Ma reggel Madridban voltam az RACC, eSafety és az FIA Alapítvány által szervezett rendezvényén, ahol elektronikus eszközöket mutattak be közúti autókhoz.Ott volt velem Carlos Sainz is, a FIA elnöke, Jean Todt, Sebastian Salvado és Carlos Gracia, illetve a Catalunyai autóklub elnökei és a spanyol Autósport Szövetség.Mindig jó tenni valamit azért, hogy javuljon a közúti biztonság: olyan technológiák, mint például az ESC (Electronic Stability Control) és a prediktív fékezés nagyon fontos lehet, de leginkább hozzájárulhat ahhoz, hogy ezrek életét megmentse.
Saját fordítás, don't copy!!! |