Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Pályafutása-Egy új kaland a Ferrarival

2010
Ferrari-Bajnoki második hely

2009. szeptember 30-án bejelentették, hogy Kimi Raikkönen szerződését óriási végkielégítéssel a csapat felbontja, s helyére Fernandót szerződteti 3 évre.

"Első naptól kezdve otthonosan érzem magam a csapatnál. Kezdettől fogva családias a hangulat. Amikor elmentem Maranelloba, láttam az emberek szenvedélyét, akik a Ferrarinál dolgoztak, és ez valami egyedi a Forma 1-ben"-mondta Fernando.

A Ferrari akkori elnöke Luca di Montezemolo a következőt mondta: "Fernando egy rendkívül tehetséges pilóta, gyors és jól együtt dolgozik a csapattal, miközben teljesen a győzelemre összpontosít. Azt hiszem, karrierje megfelelő idejében jött a Ferrarihoz."

A szezonnyitó Bahrein-i Nagydíjon Alonso az időmérőn a harmadik rajtkockát szerezte meg, majd a versenyen megelőzve a pole-ból induló Vettelt, csapattársa, Massa előtt nyert. Így a Ferrari kettős győzelemmel kezdte a szezont.

Az Ausztrál Nagydíjon szintén a harmadik helyről indulhatott, ám egy elrontott rajt után a Jenson Button a McLarennel oldalról megpöccintette az első kanyarban. Ekkor szembefordult a menetiránnyal és visszaesett a mezőny végére. A versenyen óriási tempót diktálva átgázolt a mezőnyön, majd megakadt Massa Ferrarija mögött a 7. helyen. Hamilton, Webber és Rosberg beiktatott egy újabb kerékcserét, amely később rossz döntésnek bizonyult. Így a futamon Button, Kubica és Massa mögött a 4. lett.

A Maláj Nagydíjon, az esős időmérőn a rossz stratégia miatt csak a 19. helyet szerezte meg. Már a felvezető körben elromlott a kuplungja, és hiányoztak fokozatok a váltójából. Óriási tempót diktálva megfutotta a verseny második leggyorsabb körét és felzárkózott a 9. helyre, a címvédő Button mögé. Hosszú körökön át autózott mögötte, míg nem 2 körrel a verseny vége előtt sikerült féktávon eléje kerülnie, ám ebben a pillanatban óriási füstöt eresztett a motorja és véget ért versenye.  

A Kínai nagydíjon a 3. helyet szerezte meg a két Red Bull mögött, de ezt nem tudta kamatoztatni másnap, egy korai rajt miatt, amit box áthajtással büntettek. Az időjárás kiszámíthatatlanságából végső soron jól jött ki, de ehhez kellett egy kétes előzés is amit csapattársával szemben követett el a box bejáratnál. A verseny végén 3.-ként intették le Jenson Button és Lewis Hamilton mögött. Ezzel az eredménnyel a világbajnoksági ponttáblázaton a 3. helyet foglalhatta el Hamiltonnal megegyező pontszámmal. 

A Spanyol Nagydíjon a 4. helyre kvalifikálta a Ferrarit, amely erre a versenyre beépítette az úgynevezett F csatornát a versenygépbe. A versenyt 2. helyen abszolválta Webber mögött, Hamilton kiesésének, és Vettel fékproblémájának is köszönhetően, és így a hazai közönség ünnepelhette idei 2.dobogóját. Alonso az itt szerzett pontokkal 3 pontra megközelítette a VB. pontverseny éllovasát Buttont, és a Ferrari is a 2. 116 ponttal 3 ponttal lemaradva a McLaren mögött.  

Monacói Nagydíjon a harmadik szabadedzésen hibázott és összetörte az autóját, melyet nem is tudtak az időmérőig helyrehozni, így csak a boxutcából indulhatott. Mivel a biztonsági autós fázis már az első körben érvénybe lépett, a kör végén Alonso megejtette a futamon egyetlen boxkiállását, így fel tudott kapaszkodni a hatodik helyre. Az utolsó körben az utolsó kanyar előtt egy biztonsági autós fázis után elengedték a mezőnyt, és Schumacher megelőzte őt. A német 20 másodperces időbüntetést kapott, mert egy másik szabály kimondja, hogy az utolsó körben nem lehet előzni az első safety car vonal és a rajt-cél egyenes között. 

A Kanadai Nagydíjon - mely egy év szünet után ismét visszakerült a versenynaptárba - a harmadik ehylről indulhatott Mark Webberváltócseréjét követően. A futamon a győzelemre is volt esélye, ám két lekörözés közben is időt s pozíciót vesztett a két McLarennel szemben, így a harmadik helyet szerezte meg. 

Második hazai versenye Valenciában jól indult, hiszen az időmérőn a 4. helyet szerezte meg, az első kanyarba pedig haramadikként fordult be Vettel és Hamilton után. Azonban Mark Webber rémisztő balesete után beküldték a biztonsági autót. Vettel már addigra megkezdte az újabb körét, Hamilton pedig megelőzte a Safety Cart. Mivel mindez az első boxkiállások idején történt, Vettel és Hamilton, (aki később egy áthajtásos büntetést kapott) hatalmas előnyre tett szert riválisaival szemben, Alonso pedig a nyolcadik helyen zárta így a versenyt. 

A Brit Nagydíjon szintén jól szerepelt az időmérő edzésen, ahol Vettel és Webber mögött a harmadik helyet szerzete meg. A rajtnál kissé beragadt, ezért Hamilton, Rosberg és Kubica is megelőzte. A kiállások után Kubica lelassuló autóját megelőzte, ám lengyel agresszív védekezése miatt át kellett vágni hozzá pályát is, ami szabálytalan volt, így Alonso egy boxutcaáthajtásos büntetést kapott. Mire a csapat megkapta az információt, addigra beküldték a biztonsági autót de la Rosa Sutil által lebontott hátsószárnyának eltakarítása végett. Így csak azután tudta letölteni a büntetést, miután kiment a SC, a spanyol pedig csak az utolsó helyre tudott visszajönni. A futamot végül a 12. helyen zárta. 

A Német Nagydíj is jól indult számára, hiszen az időmérő elsőszámú esélyese volt, azonban Vettel egy kiváló utolsó szektorral végül 2 ezreddel elhódította a pole-t. A rajtnál Vettel a boxutca fala felé terelgette, így Massa elment mindkettejük mellett, Alonso pedig Vettel mellett. A futamon végig tartotta csapattársa tempóját, egyszer előzésre is elszánta magát, azonban Massa elhárította a támadásokat, Alonso pedig nevetségesnek nevezte mindezt a csapatrádión. A futam során közölték Massával, hogy Alonso gyorsabb nála, Massa pedig egy körrel később; a 49. körben az egyik egyenesben látványosan lelassított és átadta a győzelmet Alonsónak. A második Massa, a harmadik Vettel lett. A versenybíróság végül 100 000 amerikai dolláros pénzbüntetéssel sújtotta a Ferrarit, majd továbbította az ügyet a Motorsport Világtanács felé, ahol megúszták a további szankciókat. 

Magyarországon ismét lehengerlő fölénnyel nyerték az időmérőt a Red Bullok. A futamon Vettel egy biztonsági autós fázis végén túlságosan leszakadt Webbertől (így feltartva Alonsót és a többieket); amit egy boxutcaáthajtással jutalmaztak. Így Alonso - ugyan tetemes hátrányba, de - másodikként végzett Webber mögött. 

A Belga Nagydíj időmérőjén csak a 10. helyet tudta megszerezni Alonso, mivel az utolsó etap legvégén elkezdett esni az eső, míg a többiek már vagy befejezték a gyorskörüket, vagy már a legvégén jártak. A futamon Rubens Barrichello megforgatta a Buszmegálló sikánban, így a mezőny vgére esett vissza. A verseny végére felkapaszkodott a 8. helyre, majd - ahogyan az időmérőn is - ismét az eső tréfálta meg. Egy vizes rázókőre ráhajtva elvesztette az uralmát az autó felett és a szalagkorlátnak ütközve fejezte be a versenyt. 

Az Olasz Nagydíj remekül kezdődött, hiszen 2007 után ismét megszerezte a pole pozíciót, mely a 2009-es Magyar Nagydíj óta nem sikerült neki. A Ferrari már mégrégebb óta vár erre az időmérős sikerre, hiszen Massa 2008-as interlagosi pole-ja volt eddig a legutóbbi a Ferrari számára. A rajtnál egy kicsit megint beragadt, így Button el tudott mellette menni. Az első kanyarban Massa is agresszíven támadta, ám az előzés nem sikerült neki. A futamot végül egy parádés boxkiállással 2007 után ismét megnyerte a versenyt, egy mesterhármast ajándékozva a tifosiknak, akiknek az örömét Massa 3. helye tette teljessé.
Szingapúrban Monza után ismét megszerezte a pole pozíciót. A rajtnál Vettel agresszíven támadott - sikertelenül. A futamon Vettel végig közel volt hozzá, de a csapat kiváló boxmunkájának köszönhetően sikerült az élen maradnia és megnyernie a futamot Vettel előtt. 

Japánban a Red Bull teljesen más ligában autózott már sokadszor az év során, de ezúttal élni is tudott az első soros rajthelyükkel. Vettel nyert Webber előtt, míg Alonso a 3. helyen zárta a versenyt.

Dél-Koreában sokáig úgy tűnt, hogy övé lesz a pole pozíció, de a két Red Bull az utolsó pillanatban kibérelte az első sort Vettel vezetésével. A futamon szakadó esőben rengeteg csúszás és biztonsági autós szakasz volt. Webber összetörte az autóját, míg Vettel motorhiba miatt kiesett, így Alonso nyerte az első Koreai Nagydíjat, mellyel átvette a vezetést az egyéni világbajnokságban. A szezon második felében rendre a dobogón végzett, míg mások többször is hibáztak, így a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra a bajnoki tabella élén érkezett.

Az évad utolsó időmérőjén a harmadik helyre sikerült magát kvalifikálnia, míg Vettel az élről indulhatott. A rajtot követően Button megelőzte Alonsót és visszacsúszott a negyedik helyre, azonban ez még a vb-címet érő pozíció volt. Az első körben Liuzzi és Schumacher ütközését követően beküldték a Safety Cart és ezalatt többen is kihajtottak kerékcserére. Alonso a 16. körben állt ki, de Petrov és Rosberg mögé jött vissza, akik már teljesítették kiállásukat. Eközben Vettel még mindig az élen autózott, ezért Alonsónak legalább a 4. helyig előre kellett volna jönnie, hogy megszerezze 3. vb-címét. A Ferrari nem bizonyult versenyképesnek a Renault-s Petrovval szemben, így helyzete egyre kilátástalanabb lett. A versenyt Vettel nyerte, ezzel a világbajnokságot is, mivel Alonso csak a hetedik helyet szerezte meg. 4 ponttal vesztette el a bajnokságot! Összetettben a második helyet érte el 252 ponttal és 5 győzelemmel.

2011
Ferrari-Csupán egy győzelem

Annak ellenére, hogy 2010-ben veszített, 2011 elején egy hosszú távú megállapodást kötött a Ferrarival, hogy megbosszulja a vereséget, és eleget tegyen a személyes törekvéseinek, ami a harmadik cím. Arról kezdett beszélni, hogy pályafutását piros autóval fejezi be.

Mind Alonso, mind a csapat visszavágásra készült az utolsó futamon elszenvedett vereség miatt, de a Red Bull megállíthatatlan volt. Vettel fölényesen nyerte az évet 11 futamgyőzelemmel, és második bajnoki címét szerezte meg, komoly kihívó nélkül. A szezon futamainak többségén nem csak a Red Bull, hanem a McLaren is gyorsabb volt.

Alonso nyert Silverstone-ban, 50 évvel csapata első sikere után, majd szerzett még további 9 dobogós helyezést, amely az összetettbeli 4. helyet jelentette. Érdekes, hogy Alonso többször is előkelő helyre zárkózott fel a futamok első felében, ám az autó tempója különösen a kemény gumikon elmaradt riválisaiétól, így rendre pozíciókat veszített.

"A stabilitás mindig jó a csapatnál. A Ferrari hosszú ideje, szinte minden évben harmadik helytől nem áll rosszabb helyen a bajnokságban."

2012
Ferrari-Bajnoki második hely

A csapat elkerülve az előző évi leszereplést, átszervezte a technikai részlegét, és kinevezte Pat Fry-t, technikai igazgatónak, aki 2010-ig hasonló pozíciót töltött be a rivális McLaren csapatnál. Az új, innovatív autó elsőre nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a téli teszteken olyannyira lassúnak bizonyult az autó, hogy a csapat nyíltan elismerte, hogy az első 4 futamon csak és kizárólag a kármentés lehet a cél.

Ausztráliában be is bizonyosodtak a várakozások, ám Alonso kisebb meglepetésre az 5. helyen tudott végezni, majd egy szenzációs győzelmet szerzett az esős Maláj Nagydíjon. Ezt követte egy 9. hely Kínában, és egy 7. hely Bahreinben. A csapat ezután magasabb sebességi fokozatba kapcsolt, így Barcelonában Hamilton büntetése révén a 2. helyről indult és itt is ért célba, sokáig küzdve a pályafutása első győzelmét arató Pastor Maldonadoval. Következett egy 3. hely Monacóban, majd egy 5. hely Kanadában, illetve egy győzelem a hazai közönség előtt Valenciában, ahol a 11. helyről zárkózott fel egészen a második helyre, majd Vettel kiesésével átvette az első helyet. Mivel sem Vettel, sem Hamilton nem szerzett pontot, Alonso a bajnoki tabella élére ugrott az évhez képest szokatlanul nagy előnnyel (20 ponttal).

Alonso hosszú idő után pole pozíciót szerzett Silverstoneban a szakadó esőben, majd a száraz futamon is az utolsó 4 körig vezette a versenyt, ám Mark Webber autóján jobban működtek a gumik és megelőzte a spanyol pilótát, így csak a 2. helyen sikerült célbaérnie. Hockenheimben szintén esős körülmények között szerezte meg a pole pozíciót, majd a száraz futamon is sikerült maga mögött tartania a gyorsabb riválisait, és megnyerte a versenyt. A Magyar Nagydíjon az autó sebessége egész hétvégén elmaradt a rivális McLaren, Red Bull és Lotus csapatok autóihoz képest, de jó taktikával sikerült egy a bajnokság szempontjából kedvező 5. helyet elcsípnie.

A Belga Nagydíjon belekeveredett a hatalmas rajtbalesetbe, így a jelentős előnyét elvesztette. Olaszországban és Szingapúrban egyaránt harmadik lett, Japánban ismét a rajtnál már véget ért a versenye, így a mindössze 4 pontja maradt Vettelel szemben. Koreában a 4. helyről rajtolt, a rajtnál rögtön megelőzte Lewis Hamiltont, és ezzel 3. lett. Indiában és Abu Dzabiban 2., az Egyesült Államokban pedig 3. lett. A bajnoki listán Vettel volt az első, mögötte pedig nem nagy lemaradásban Alonso volt a második.

Az évad utolsó versenyén, Interlagosban Alonso a 8. helyről várhatta a futamot, ellenfele, Vettel pedig a 4.lett az időmérőn. A rajt után Vettel összeütközött Bruno Sennával, ami miatt kipördült, de tudta folytatni a versenyt. Az időjárás kaotikus volt Brazíliában, de Alonso 2. lett a futamon, Jenson Button mögött. Vettel 6. lett, ezzel elég pontot szerezve ahhoz, hogy ismét világbajnok legyen. Fernando harmadjára vesztette el az utolsó futamon a VB címet, csupán 3 ponttal.

A menedzsere Luis, azt mondja, hogy képes volt ellenállni a népszerűségével járó felhajtásnak az egész pályafutása során. "Amikor Fernando kimegy az étteremből, mindig emberek vannak körülötte, de úgy tűnik, nem befolyásolja őt. Még mindig ugyanaz a személy, akivel 1998-ban találkoztam, és mint versenyző semmivel nem lep meg most. Vállalja a felelősséget a csapatáért. Ha probléma van az autóval, osztozik a felelősségen. Győzelmét is megosztja velük."

2013
Ferrari-Bajnoki második hely

Fernando csapattára a Ferrarinál Massa maradt 2013-ra. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon az ötödik helyről a második helyre ért fel; Malajziában viszont 1 kör után kiesett, miután a Ferrarija a kavicságyba ragadt. Kínában a harmadik helyről, remek taktikával győzni tudott. Bahreinben jól indult a versenye, de a DRS-e beragadt, ezért a boxba kellett mennie, aminek idővesztesége miatt csak a 8. helyen végzett. Spanyolországban az ötödik helyről történelmet írva nyert, immáron másodszor az évben. A szenzációs barcelonai győzelem után a legendás Monacói Nagydíjon csak szenvedett, végül a hetedik helyen intette le a kockás zászló.

A spanyol ász Kanadában bombaformában tért vissza, és nagyszerű versenyzéssel a második helyen fejezte be a futamot, életben tartva világbajnoki reményeit. Silverstoneban a gyenge, 9. helyet érő időmérő edzés után a vasárnapi versenyen a nagy kalamajkát és az üldözött Sebastian Vettel kiesését tökéletesen kihasználó spanyol a 3. helyen ért célba Rosberg és Webber mögött, ezzel 36-ról 21 pontosra csökkentette hátrányát a világbajnoki tabellán a világbajnoki címvédő Sebastian Vettellel.

Hungaroringen a gyendélkedő Ferrarival csak az ötödik helyet tudta megszerezni így a tabellán vissza esett a 3. helyre,míg Raikönen volt előtte 1 pontal a 2. helyen.

Egy olasz tv megkérdezte tőle, hogy mit szeretne leginkább a születésnapjára, ő azt válaszolta: "valaki más autóját."

Belgiumban szenzációs versenyzéssel a 9. helyről rajtolva, a 2. pozícióban ért célba, majd ezt az eredményt ismételte meg Monzában és Szingapúrban is. Koreában a 6. helyen végzett, majd Japánban negyedik lett, és ő lett a Formula-1 történelmének legtöbb pontot szerző versenyzője, 1571 ponttal. Ez a szám az Indiai Nagydíjon sem változott, Fernando a 11. helyen ért célba, taktikájának borulása miatt. Sebastian Vettel ezen a futamon biztosította be 4. világbajnoki címét, így a spanyolnak már matematikai esélyei is elszálltak a 2013-as évben. Abu Dzabiban, és az Egyesült Államokban is 5. lett, majd Brazíliában a dobogó harmadik fokán ünnepelhetett. Részben Kimi Räikkönen hátsérülése, részben a riválisok egymást körbeverése miatt Alonso a szezonban 242 ponttal a második helyen végzett az összetettben, ismét Sebastian Vettel mögött, a Ferrarival harmadjára.

2014
Ferrari-Búcsú a csapattól

Alonso erre a szezonra is maradt, csapattársa Kimi Räikkönen lett. Állandó rajtszámként a 14-est választotta. A Ferrari a szezon előtti teszteken rendre megbízhatóan teljesített, ám tempóban elmaradt a Mercedestől, és nagyjából egy szintre kalkulálták őket a Williamssel, és a McLarennel is. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat Alonso az ötödik helyről kezdte, és ott is zárta, ám Daniel Ricciardo kizárásával a negyedik helyet kapta meg. A malajziai időmérőn a Ferrarit a 4. helyre hozta be, a futamon 4. helyezést érte el.

"Ez nehéz, mert nagyon akarom a harmadik címet. Nagyon büszke vagyok a két címemre, de éhes vagyok több sikerre. Tudod, utálok veszíteni, szóval ez elég ahhoz, hogy engem motiváljon"-mondta nyáron.

Az álom a sikerről nem működött a Ferrarival. Maranello három csapatfőnök váltáson ment keresztül 12 hónap alatt. Fernando úgy döntött elég volt. Megakarja nyerni a harmadik címet. Ezért csatlakozott a McLaren Hondához 2015-ben.

(Saját fordítással kiegészítve!)

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal