3.Maláj Nagydíj
Vettel győzött az esőmentes Maláj Nagydíjon
Az idei első két Forma-1-es futamon vezető pozícióból kieső Sebastian Vettelnek Malajziában már kijött a lépés: a Red Bull Racing fiatal pilótája remek rajtot követően megnyerte idei első versenyét. A dobogón csapattársa, Mark Webber és a mercedeses Nico Rosberg zárt még. Hamilton a hatodik helyre zárkózott fel a mezőny végéről, Schumacher és Alonso kiesett.
Száraz, napos időben, 30 fok feletti hőmérséklet mellett kezdődött a 2010-es Maláj Nagydíj, ám a tavalyi özönvíz után már mindenki jól tudja, Sepangban bármikor leszakadhat az ég. Főleg, hogy az elmúlt napokban többször is esett.
A rajtrácsra csak 23 autó sorakozott fel, Pedro de la Rosa BMW Sauberében a Ferrari motor már a felvezető körön elromlott (a BMW már csak a csapat nevében szerepel).
Sebastian Vettel ugyan most nem a pole pozícióból rajtolt, de már az első kanyarban átvette a vezetést csapattársától, Mark Webbertől, aki végül a második helyre kormányozta autóját, így a csapat egy kettős győzelmet könyvelhetett el magának.
Nico Rosberg a harmadik lett, mellyel megszerezte az új Mercedes GP első dobogós helyezését, ám a csapat nem lehetett felhőtlenül boldog, ugyanis Michael Schumacher már korán kiesett, egy technikai probléma miatt.
A McLarenek és a Ferrarik az első tízbe verekedték be magukat, miután az utolsó helyekről indultak az elszúrt időmérő után, azonban Fernando Alonso végül nem látta meg a kockás zászlót, ugyanis az utolsó körökben megadta magát motorja.
A pole pozícióból induló Webber ugyan jól kapta el a rajtot, azonban még így sem tudta maga mögött tartani Vettelt, aki a harmadik helyről szó szerint kilőtt, és még az első kanyar előtt átvette a vezető pozíciót.
Robert Kubica is kiválóan rajtolt, a hatodikról felugrott a negyedik helyre, miután elment Adrian Sutil, és Nico Hülkenberg mellett, akit Schumacher is megelőzött.
A rajt legnagyobb vesztese a hetedik helyről induló Rubens Barrichello volt, aki a rajtrácson ragadt, így mindenki megelőzte.
Tíz kör eltelte után Vettel egy másodperces előnyben vezetett Webber előtt, akit további öt másodperccel lemaradva Rosberg követett a harmadik helyen, miközben csapattársa, Schumacher egy technikai probléma miatt, a hatodik helyről feladta a küzdelmet.
A mezőny hátsó traktusából induló Ferrari duója csak szenvedett, Felipe Massa és Fernando Alonso egyszerűen képtelen volt áthámozni magát Jaime Alguersuari Toro Rossóján, miközben folyamatosan koptatták a kemény keverékű abroncsokat.
A McLaren szintén a mezőny végéről rajtolhatott, és bár Jenson Button beragadt, csapattársa, Lewis Hamilton hihetetlen agresszivitással lépkedett előre, és a huszadik körben már a hatodik helyen tanyázott, közvetlenül Kubica és Sutil mögött.
Miközben a Red Bull versenyzői senkitől sem zavarva köröztek az élen, hiszen több mint tíz másodperces előnyben voltak az őket követő Rosberggel szemben, a Ferrari duója, és Hamilton csak nagyon későn hajtott ki a boxba, új szett lágy gumikért.
A stratégia bejött, hiszen a lágy gumikon fantasztikusan begyorsultak, de egyszerűen nem tudták megelőzni az előttük „jóval” lassabban haladókat.
Hamilton Sutil, Massa pedig Button mögé ragadt be, aki egyébként más taktikán volt, és az élen álló versenyzőkhöz hasonlóan, keményebb keverékeken haladt az utolsó etapban, sőt elsőként, már a 10. körben kiállt a boxba.
Alonso teljesítette utolsóként kiállását, és 18 körrel a verseny vége előtt megkapta a lágyabb gumikat, melyeken hihetetlen tempót diktált, és körökön belül megérkezett Massa mögé, aki közben átverekedte magát Buttonon, és Hamilton nyomába eredt.
A Ferrari brazilja azonban már nem tudta befogni ellenfelét, ahogy Alonso sem birkózott meg Buttonnal, sőt a spanyol számára idő előtt véget ért a verseny, ugyanis két körrel a futam vége előtt megadta megát a motorja, miután még egy kétségbeesett előzési manővert megkísérelt a célegyenes végén.
A Red Bull tehát sima kettős győzelmet aratott az esőmentes Maláj Nagydíjon. Vettel és Webber mellé Rosberg állhatott fel harmadikként a dobogóra.
A negyedik helyen Kubica végzett Sutil előtt, akik egyedüliként szereztek pontokat a Renault-nak, illetve a Force Indiának, hiszen csapattársaik, Vitaly Petrov és Tonio Liuzzi egy-egy mechanikai probléma miatt idő előtt búcsúztak.
A pontszerzők sorát Massa, Button, Alguersuari, és Nico Hülkenberg zárta.
Az újoncok közül a Hispania örülhetett a legjobban, hiszen mindkét versenyzője befejezte a futamot, míg a Lotus és a Virgin csak egy-egy autójával látta meg a kockás zászlót.
A Sauber spanyolja, Pedro de la Rosa már a futam kezdete előtt kiesett, ugyanis a rajtrácsra igyekezve elfüstölt autója. Csapattársa, Kamui Kobayashi sem fejezte be a versenyt, egy technikai probléma miatt ő is kiesett.
A bajnokság hihetetlenül szoros, amit jelenleg Massa és a Ferrari vezet.
Maláj Nagydíj
2010. április 4. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
1ó33:48.412 |
25.0 pont |
2. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+0:04.849 |
18.0 pont |
3. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+0:13.504 |
15.0 pont |
4. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
+0:18.589 |
12.0 pont |
5. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
+0:21.059 |
10.0 pont |
6. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+0:23.471 |
8.0 pont |
7. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+0:27.068 |
6.0 pont |
8. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
+0:37.918 |
4.0 pont |
9. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+1:10.602 |
2.0 pont |
10. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
+1:13.399 |
1.0 pont |
11. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+1:18.938 |
|
12. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 1 kör |
|
13. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
+ 2 kör |
|
14. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
+ 3 kör |
|
15. |
|
Karun Chandhok
[Hispania Racing] |
+ 3 kör |
|
16. |
|
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
+ 4 kör |
|
17. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
+ 5 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
1:37.054 (53. kör) |
|
Kiesők |
18. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
46. kör |
|
19. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
32. kör |
|
20. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
12. kör |
|
21. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
9. kör |
|
22. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
8. kör |
|
23. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
2. kör |
|
24. |
|
Pedro de la Rosa
[BMW Sauber] |
0. kör |
|
|