2.Ausztrál Nagydíj
Ausztrál Nagydíj
2010. március 28. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1:23.919 |
|
|
2. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:24.035 |
3. Fernando Alonso
[Ferrari]
1:24.111 |
|
|
4. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
1:24.675 |
5. Felipe Massa
[Ferrari]
1:24.837 |
|
|
6. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
1:24.884 |
7. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
1:24.927 |
|
|
8. Rubens Barrichello
[Williams]
1:25.217 |
9. Robert Kubica
[Renault]
1:25.372 |
|
|
10. Adrian Sutil
[Force India]
1:26.036 |
11. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:25.184 |
|
|
12. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
1:25.638 |
13. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1:25.743 |
|
|
14. Pedro de la Rosa
[BMW Sauber]
1:25.747 |
15. Nico Hülkenberg
[Williams]
1:25.748 |
|
|
16. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
1:25.777 |
17. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
1:26.089 |
|
|
18. Vitalij Petrov
[Renault]
1:26.471 |
19. Heikki Kovalainen
[Lotus]
1:28.797 |
|
|
20. Jarno Trulli
[Lotus]
1:29.111 |
21. Timo Glock
[Virgin]
1:29.592 |
|
|
22. Lucas di Grassi
[Virgin]
1:30.185 |
23. Bruno Senna
[Hispania Racing]
1:30.526 |
|
|
24. Karun Chandhok
[Hispania Racing]
1:30.613 |
Button nyerte az akciódús ausztrál futamot
Kettős Red Bull Racing sikerre volt kilátás az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt, mégis Jenson Button örülhetett a leintéskor. A McLaren-Mercedes világbajnoka elsőként váltott száraz pályára alkalmas gumikra az esőben kezdődő versenyen, és ennek a húzásnak köszönhetően nyerni tudott Melbourne-ben.
Az Ausztrál Nagydíjnak otthont adó Albert Park célegyenesében enyhe esőben sorakozott fel a mezőny, ám az előrejelzések alapján komolyabb esőzésre nem volt kilátás. Ennek ellenére a slick gumikkal való rajtot megkockáztatni kész öngyilkosság lett volna, így mindenki az intermediate gumikkal vágott neki az 58 körös futamnak.
Melbourne-ben száraz pályán is láttunk már nagy csetepatékat a start után, vizes aszfalton ennek még nagyobb volt az esélye. A mezőny nem is úszta meg, roppant eseménydús volt az első kör. Sebastian Vettel élt a pole pozíció adta lehetőséggel és elhúzott a többiektől. A lámpák kialvásakor remekül lőtt ki Felipe Massa és Robert Kubica is, a ferraris a második, a renault-s a negyedik helyre ugrott előre.
Fernando Alonso viszont a rajt egyik legnagyobb vesztese lett, az első kanyarban ugyanis összeért Jenson Button autójával és megpördült, a mezőny végéről kellett megpróbálnia visszakapaszkodni. Alonso a megpördülése közben Michael Schumachert is meglökte, akinek első légterelője is megsérült.
Másodpercekkel később már a pályára vezényelték a biztonsági autót is, mivel Kobajasi Kamui kicsúszott, majd oldalról eltalálta a pályán haladó Nico Hülkenberget. Szintén az első körben esett ki Sébastien Buemi is, és mivel Jarno Trulli Lotusánál már a rajt előtt hidraulikus probléma lépett fel, az első kör megtétele után már csak 20 fős volt a mezőny.
Nem sokkal később Bruno Senna autója is megadta magát, majd egy másik újonc, Vitalij Petrov is kiállt, az orosz a hideg slick gumikon a kavicságyba csúszott.
Igen, slick gumin, ugyanis az első néhány kör megtétele után az eső elállt, és a pálya kezdett felszáradni. Elsőként Jenson Button próbálta ki a sima futófelületű gumit, ami első ránézésre baklövésnek tűnt, a címvédő kis híján kicsúszott. Viszont két körrel később egyszerre tíz pilóta is behajtott a bokszba abroncsot cserélni, ugyanis akkor már egyértelmű volt, hogy a slick gumik sokkal gyorsabbak. A kerékcserék után a Vettel, Button, Kubica, Rosberg, Massa, Webber, Hamilton, Barrichello, De la Rosa, Alonso sorrend alakult ki a pontszerző helyeken.
Amit Bahreinben hiányoltunk, abból most Ausztráliából láthattunk bőven, számtalan előzés és éles csata színesítette a melbourne-i futam első felét. Lewis Hamilton például világbajnokhoz illő elszántsággal küzdött a mezőnyben, mindent bevállalt, és általában jól is sikerültek a manőverei. A szintén nagy napot kifogó Robert Kubicával azonban ő sem bírt, a lengyel foggal-körömmel ragaszkodott dobogós helyezéséhez.
A 26. körben az addig zavartalanul az élen autózó Sebastian Vettel a kavicságyba csúszott, és már nem is tudott visszaállni, így a német Bahrein után ismét elvesztette vezető helyét, igaz, két hete legalább negyedikként célba ért, miután a gyújtógyertya meghibásodása miatt lelassult az autója. A Red Bull Racing kiválósága ezúttal a fékekre panaszkodott kiesése után a csapatrádión, tehát ismét egy műszaki hiba tett keresztbe neki.
Ezúttal a taktikák miatt is izgalmassá vált a futam: míg Bahreinben szinte mindenki egy kiállást tervezett, addig most az élmezőnyből Hamilton, Webber és Rosberg is bevállalt egy plusz kiállást. Jenson Button akkora előnyre tett szert, hogy neki nem kellett a gumik kopása miatt aggódnia, győzelme borítékolható volt. Mögötte Robert Kubica és a két Ferrari sem tervezett újabb kerékcserét, ám gumijaik annyira elkoptak a hajrára, hogy Hamilton és Webber megérkezett a nyakukra. Itt azonban ismét előjött a Bahreinben is tapasztalt probléma, hogy huzamosabb ideig nem lehet szorosan autózni a rivális mögött, Hamilton hiába lett volna gyorsabb, nem tudott mit kezdeni Alonsóval.
A brit persze nem adta fel, és két körrel a leintés előtt még megpróbált a spanyol elé kerülni, ám kis híján kiesés lett a vége. Igaz, nem ő hibázott, hiszen a mögöttük érkező Webber nézte el a féktávot, és kilökte Hamiltont. Így Rosberg örökölte az ötödik helyet, ám Hamilton még összeszedte a McLarent a kavicságyból, és hatodik helyen elvergődött vele a célig.
A John Travolta által lengetett kockás zászlót a végig a rá jellemző precizitással vezető Button látta meg elsőként, mögötte 12 másodperccel pedig a Renault versenyzője, Kubica érkezett. Bahrein után Ausztráliában is volt Ferrari-pilóta a dobogón, Massa megőrizte harmadik helyét. A verseny nagy részében a Massánál gyorsabb, ám ennek ellenére tehetetlen Alonso végül negyedik lett, Rosberg és Hamilton előtt.
A Force Indiával Vitantonio Liuzzi ismét pontot szerzett, az olasz ezúttal hetedik lett Rubens Barrichello (Williams) és az orrkúp-cserével együtt is kilencedikként célba érő Webber előtt. Az utolsó pontocskát Michael Schumacher szerezte meg, aki a rajtot követő első szárnycseréje után végig a középmezőnyben csatázott.
Jaime Alguersuari (Toro Rosso) és Pedro de la Rosa (BMW Sauber) mellett két újonc istálló pilótája is célba evickélt: Heikki Kovalainen a Lotus, Karun Chandhok a Hispania Racing autójával teljesítette a távot, igaz, 2 illetve 4 kör hátrányban. Ez különösen a spanyolok számára óriási eredmény, hiszen ők a télen nem tudtak tesztelni, ma viszont rengeteg értékes adatot gyűjthettek indiai pilótájuk révén.
Az összetett pontversenyben továbbra is az első futamot megnyerő Fernando Alonso vezet Massa és Button előtt.
A 2010-es Forma-1-es világbajnokság harmadik futamát egy hét múlva Malajziában rendezik.
Ausztrál Nagydíj
2010. március 28. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
1ó33:36.531 |
25.0 pont |
2. |
|
Robert Kubica
[Renault] |
+ 12.034 |
18.0 pont |
3. |
|
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 14.488 |
15.0 pont |
4. |
|
Fernando Alonso
[Ferrari] |
+ 16.304 |
12.0 pont |
5. |
|
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+ 16.683 |
10.0 pont |
6. |
|
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+ 29.898 |
8.0 pont |
7. |
|
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
+ 59.847 |
6.0 pont |
8. |
|
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 1:00.536 |
4.0 pont |
9. |
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 1:07.319 |
2.0 pont |
10. |
|
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
+ 1:09.391 |
1.0 pont |
11. |
|
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+ 1:11.301 |
|
12. |
|
Pedro de la Rosa
[BMW Sauber] |
+ 1:14.084 |
|
13. |
|
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
+ 2 kör |
|
14. |
|
Karun Chandhok
[Hispania Racing] |
+ 4 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
1:28.358 (47. kör) |
|
Kiesők |
15. |
|
Timo Glock
[Virgin] |
41. kör |
|
16. |
|
Lucas di Grassi
[Virgin] |
26. kör |
|
17. |
|
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
25. kör |
|
18. |
|
Adrian Sutil
[Force India] |
12. kör |
|
19. |
|
Vitalij Petrov
[Renault] |
10. kör |
|
20. |
|
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
5. kör |
|
21. |
|
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
1. kör |
|
22. |
|
Nico Hülkenberg
[Williams] |
1. kör |
|
23. |
|
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
1. kör |
|
24. |
|
Jarno Trulli
[Lotus] |
1. kör |
|
|