Április 6./ Végre újra otthon!
Végre újra itthon! Március 8-án utaztam el Bahreinbe és tegnap estig úton voltam, talán az év leghosszabb kiruccanása volt ez. Örülök, hogy újra Európában lehetek, főleg, hogy az idénykezdet mérlege egyértelműen pozitív. A sepangi futam rossz vége ellenére is álomszerű a bajnokság második helyén állni, mindössze két ponttal a vezető előtt, aki egyébként a csapattársam, míg a Ferrari vezeti a konstruktőri versenyt.
Nehéz hétvégénk volt Malajziában. Kár, mert jó alappal voltak nagy elvárásaink a teljesítményt illetően. Az időmérőn rosszul mértük fel a helyzetet, és ennek az árát a versenyen fizettük meg, ahol még megbízhatósági problémák is akadtak. Persze ez bárkivel előfordulhat, tanultunk belőle, nem követjük el újra ugyanazokat a hibákat.
Nem aggaszt a megbízhatóság. A motorhiba oka egyedi dolog volt, a csapat pedig azt mondta, hogy nem volt köze a Sauber problémáihoz, sem a Bahreinben motorcseréhez vezető gondhoz (túlmelegedéshez). Ami a teljesítményt illeti, Malajziában is versenyképesek voltunk. Sepang teljesen más jellegű pálya, mint a megelőző kettő volt, az F10 pedig bizonyította, hogy jól alkalmazkodik. Még javítanunk kell a friss gumis első körön, de a tempó jó.
Az elkövetkező héten a Kínai Nagydíjra készülünk. A pilóták ezalatt egy kicsit feltöltődhetnek, míg a csapat új elemeken dolgozik, amelyek már Kínában gyorsabbá tehetik az autót. Azt hiszem, az F10 jól idomul majd a sanghaji pályához, bizakodhatunk. A következő futamokon igyekeznünk kell a dobogóra állni, mert ha folyamatosan az első három között tudunk lenni, akkor jó eséllyel küzdhetünk a bajnoki címért! |